Definim Nevoile

Analizăm care sunt nevoile companiei tale și stabilim obiectivele studiului concurențial. Pe baza acestora, stabilim designul de cercetare potrivit.

Cercetăm Piața

Profesioniștii MKOR intră în acțiune și culeg cele mai relevante date din piață. Indiferent de domeniul în care activezi, vei afla informații care te vor uimi.

Livrăm Rezultate

Ne asumăm rezultatele studiilor noastre și îți garantăm validitatea lor. Rapoartele noastre sunt ușor de înțeles și oferă recomandări practice.

Analiza concurenței te poziționează mereu cu un pas înainte

Fie că o faceți la nivel intern sau cu ajutorul unei firme de consultanță, analiza concurenței este o etapă pe care orice organizație trebuie să o parcurgă, periodic. Dacă adesea poate părea că aveți un produs sau serviciu complet nou, trebuie să țineți cont că nu există nici o organizație fără competiție. Poate nu aveți competitori direcți, luați în considerare competiția indirectă, cel puțin la fel de importantă.

Ce este analiza concurenței?

Conform respectatei resurse de antreprenoriat din Statele Unite, Inc.com, analiza concurenței (cunoscută și sub denumirea strategică de “competitive intelligence”) este:

“Procesul de colectare și analiză a informațiilor despre punctele forte și punctele slabe ale competitorilor, într-o manieră legală și etică, pentru a îmbunătăți deciziile de afaceri. Activitățile specifice acestui tip de cercetare pot fi grupate în două tipologii principale:

a) Tactice, pe termen scurt, care vizează probleme precum creșterea cotei de piață sau creșterea veniturilor;

b) Strategice, pe termen lung, care se concentrează asupra riscurilor și oportunităților principale cu care organizația interacționează.”

La nivelul organizației, analiza concurenței va însemna lucruri diferite, pentru persoane diferite. De exemplu, pentru un reprezentant de vânzări, poate reprezenta sfaturi concrete despre cum să oferteze către clienții săi, cât mai eficient. Pentru management, poate însemna informație despre strategiile de marketing utilizate de competitori pentru a câștiga cotă de piață. Scopul final al oricărui studiu al concurenței este să ofere informații pentru decizii de afaceri cât mai bune și să crească performanța organizației.

Chiar dacă majoritatea companiilor pot găsi informații substanțiale despre competitorii lor în mediul online, analiza concurenței merge mult mai departe decât o căutare pe Internet. Spunând aceasta, pornim de la premisa că informațiile cu adevărat utile nu sunt disponibile online. Un studiu tipic al concurenței va include informații și analize dintr-un cumul de metode și surse. Acestea includ media, interviuri cu competitorii și clienții acestora, experți din industrie, târguri și conferințe, documente guvernamentale și alte informații publice.

analiza concurentei mkor

De ce să îți analizezi concurența?

Evaluarea mediului competitiv ar trebui să fie un proces continuu pentru orice organizație: chiar dacă periodic apelați la o agenție pentru o analiză aprofundată, în cadrul companiei, ar trebui să fiți mereu cu ochii pe acțiunile competitorilor principali.

Anticipare. Prin o bună analiză a concurenței, compania dumneavoastră poate anticipa care vor fi următoarele ”mișcări” de pe piață.
Acuratețe. Analiza concurenței oferă o imagine exactă, completă asupra acțiunilor luate în cadrul industriei și poate ajuta la prevenirea deciziilor greșite, sau le poate atenua impactul.
Învățare. Prin analiza concurenței puteți învăța din experiența altor branduri: puteți descoperi posibilități de îmbunătățire sau lucruri ce i-au afectat și trebuiesc evitate.
Oportunități. Analiza concurenței poate oferi companiei oportunități pe care ar trebui să le exploateze, obținând astfel un avantaj.
Loialitate. Prin analiza concurenței puteți oferi consumatorilor avantaje pe care nu le primesc de la competitori, astfel loializându-i.
Preț optim. Pe baza analizei se poate un stabili un preț optim în raport cu cele ale concurenței.
Profit. Optimizând activitatea și oferind consumatorilor avantaje pe care concurența nu le oferă, compania dumneavoastră va înregistra creșteri ale vânzărilor și a profitului.

Există o serie de beneficii pe care o organizație le poate obține, urmărind îndeaproape produsele, prețurile, angajații, inițiativele de cercetare și alte activități ale competitorilor:

  • Înțelegerea pieței
  • Targetarea mai bună a clienților
  • Forecast-ul pieței potențiale
  • Înțelegerea impactului mediului economic asupra pieței
  • Înțelegerea ofertei competitorilor
  • Ținerea sub control a prețurilor competiției
  • Identificarea unor noi clienți
  • Dezvoltarea strategiilor corporatiste
  • Dezvoltarea strategiilor competitive pentru un anumit competitor
  • Pregătirea unui nou produs sau a unei mutări strategice în piață
  • Anticiparea unor noi oportunități sau schimbări de paradigmă în piață
  • Evaluarea eficienței mesajelor promoționale și a poziționării competitorilor pe piață

Din perspectivă macro, o organizație care efectuează studii asupra concurenței în mod sistematic va putea determina trendurile pieței și să prevadă scenarii, ceea ce îi va permite să acționeze rapid atunci când e cazul.

analiza concurentei 2

Când este cel mai bun moment pentru analiză?

  • Când vreți să lansați o nouă afacere și vreți să știți ce concurenți veți avea.
  • Când vă propuneți să lansați pe piață un nou produs sau serviciu.
  • Când vreți să construiți o strategie de marketing.
  • Când doriți să vă diferențiați față de competitorii existenți.
  • Când intenționați să faceți o repoziționare a afacerii dumneavoastră.
  • Când vreți să creșteți gradul de loialitate al clienților.
  • Când vreți să optimizați prețul produselor sau serviciilor.
  • Când v-ați propus să schimbați modalitățile de distribuție ale produselor sau serviciilor către consumatori.
  • Când doriți să anticipați trendurile pieței.

Cum se desfășoară un studiu de analiză al concurenței?

Prima decizie pe care ar trebui să o luați atunci când doriți să efectuați un studiu al competiției este dacă îl veți face intern sau veți angaja o agenție de consultanță. Un aranjament care vă poate avantaja este să efectuați studii periodice cu ajutorul unei agenții (o dată la 6 luni – un an), iar în restul timpului să vă ocupați la nivel intern de monitorizarea competitorilor. Astfel, veți obține un echilibru optim între buget și profesionlism.

Câteva idei despre cum puteți monitoriza concurența la nivel intern constau în urmărirea conturilor de social media, înscrierea pe listele lor de mail sau monitorizarea aparițiilor în presă și online prin instrumente specializate.

Beneficiile angajării unei firme de consultanță constau în primul rând în experiența pe care aceasta o are în obținerea informațiilor. Consultanții cu care veți lucra au experiența unor numeroase astfel de studii, ceea ce înseamnă că vor face lucruri la care dvs. poate nu vă veți gândi, într-o manieră sistematică. La MKOR, avem experiența câtorva zeci de astfel de studii, număr care crește constant, datorită proiectelor la care lucrăm zi de zi.

Un studiu al concurenței va implica analiza tuturor posibilităților pe care clienții dvs. le au la dispoziție, inclusiv posibili competitori indirecți (de exemplu, dacă produsul dvs. este cafeaua, competitorii vor fi atât alte branduri de cafea, cât și de ceaiuri) sau posibile noi intrări pe piață (din sursele publice și private, vom încerca să aflăm dacă există pregătiri pentru lansarea unor produse sau servicii similare).

Adesea, antreprenorii cad în capcana de a crede că nu au competitori, însă acesta este un fals argument, toată lumea are competitori (chiar dacă indirecți). Pe de altă parte, este posibil ca piața pe care vă aflați să fie extrem de aglomerată. Astfel, recomandămclasificare a celor mai importanți competitori pe care doriți să îi mențineți “în vizor”.

Un alt lucru interesant de aflat este ce spun clienții competitorilor, care este nivelul de satisfacție și dacă aceștia livrează la standardele promise. O astfel de informație este mai dificil de descoperit, dar – cu metodele potrivite – se poate duce la îndeplinire.

Cum se analizează concurența?

  • Analiza produselor și serviciilor.
  • Analiză comparativă între competitori.
  • Analiză comparativă între competitori și compania dvs.
  • Analiza avantajelor oferite de fiecare competitor.
  • Realizarea unei analize SWOT.

Analiza concurenței este critică pentru strategia de marketing, prin intermediul căreia puteți stabili cum vă organizați activitatea.

market research report

Lucrăm la orice Analiză ca și cum am lucra pentru noi.

Atunci când ai date exacte despre concurență, poți dezvolta businessul bazându-te pe rezultatele unui studiu profesional, nu mai trebuie să ghicești.

Transparență Asigurată
Echipă Dedicată
Rezultate Asumate
Analize Detaliate
Recomandări Strategice
Siguranța Datelor
vreau o ofertă

98%

Din clienții noștri sunt satisfăcuți și ne recomandă

35+

Ani de experiență în domeniul de research

45

Numărul de clienți cu care am lucrat pe analiză

Studii recente de analiză a concurenței

În cadrul portofoliului de clienți vei gasi mici descrieri ale ultimelor studii de analiză concurențială pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului, un element definitoriu în stabilirea diagnosticului de piaţă al companiilor.

Indecis? Vezi studiile de analiză a concurenței realizate anterior!

La MKOR, dăm tot ce avem mai bun – pasiune, experiență, bun simț – pentru a obține cele mai relevante rezultate.

În portofoliul nostru, veți afla mai multe despre proiectele de strategie prin analiza concurenței la care am lucrat, iar în secțiunea de recomandări, vedeți părerea clienților noștri despre colaborarea avută.

vreau o ofertă
Clienții MKOR sunt încântați

Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂

Abonează-te la newsletter

Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii