TBI Bank a dorit să identifice notorietatea brandului în piața din România, în rândul consumatorilor de produse și servicii financiare. Pentru o mai bună înțelegere a clienților lor, cine sunt, ce își doresc și ce se așteaptă, TBI Bank a delegat MKOR Consulting pentru a efectua un studiu cantitativ.

Scopul cercetării a fost de a descoperi perspective cu privire la gradul de conștientizare a TBI Bank în rândul utilizatorilor și non-utilizatorilor mărcii, populația de bază și țintă, promotorii sau detractorii mărcii.

Am ales pentru clientul nostru o cercetare de Brand Tracking. Proiectul s-a desfășurat în două etape, în luna noiembrie 2021 și respectiv în luna ianuarie 2022.

Produsele și serviciile financiare utilizate de consumatorii din România

În prima etapă a proiectului, am identificat care sunt produsele și serviciile financiare utilizate de publicul din România, care sunt motivele pentru care apelează la aceste servicii, cum percep brandul TBI Bank, care este nivelul de satisfacție față de acesta și benchmarking-ul competitorilor.

În a doua etapă a proiectului, am măsurat notorietatea unui anumit produs al clientului nostru, satisfacția clienților săi față de acest produs, cum se poziționează față de competitori și eficacitatea comunicării de marketing.

Obiectivele de cercetare

Obiectivele primei etape a proiectului au vizat:

  • Identificarea caracteristicilor pieței de produse și servicii financiare din România
  • Percepția brandului în rândul consumatorilor din piața vizată
  • Nivelul de satisfacție cu brandul
  • Benchmarking-ul competiției

Obiectivele celei de-a doua etape a proiectului au vizat:

  • Măsurarea notorietății produselor brandului
  • Identificarea nivelului de satisfacție al clienților
  • Benchmarking-ul competiției
  • Eficacitatea comunicării de marketing

Despre cercetare 

Acest studiu a presupus o cercetare primară, colectând datele direct de la sursă, prin intermediul sondajului de opinie online.

  • Piața vizată: piața de produse și servicii financiare din România
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: N=1200 respondenți, pentru fiecare etapă a studiului, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică

Despre TBI Bank

TBI Bank este un creditor orientat spre consumatori și IMM-uri. Instituția financiară operează online și offline în Bulgaria, România, Germania, Suedia și Polonia. TBI Bank face parte din 4Finance Group, unul dintre liderii mondiali în finanțarea digitală a consumatorilor, care activează în 16 piețe din întreaga lume.

Contactează-ne pentru proiectul tău

La MKOR, orice studiu este o nouă provocare pe care o abordăm cu pasiune și profesionalism. Pentru că știm că datele sunt o resursă pe care te poți baza întotdeauna.

Colectăm informații valoroase direct de la sursă (consumatori, competitori) și le transformăm în recomandări acționabile pentru partenerii noștri.

Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorilor din România prin primul studiu de piață în timp real – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!