Lock-downul din 2020 a fost un declanșator important în ceea ce privește conștientizarea importanței unui stil de viață sănătos și echilibrat. Fie că vorbim de alimentație, de sănătate emoțională sau de activitatea fizică, oamenii s-au orientat tot mai mult către dispozitive și aplicații care să îi ajute în monitorizarea acestor aspecte.

În acest context, FITBIT a mandatat MKOR pentru aprofundarea obiceiurilor și preferințelor utilizatorilor de dispozitive purtabile, în contextul epidemiei de COVID-19. În plus, studiul a vizat și modul în care pandemia a influențat stilul de viață al oamenilor, în general.

Obiceiurile și atitudinile utilizatorilor de dispozitive purtabile

Scopul acestui studiu a constat în analiza principalelor obiceiuri și preferințe ale utilizatorilor de wearables. Pe baza datelor culese de la respondenți, am conturat personas pentru utilizatorii unor astfel de dispozitive. Mai mult, profilarea principalilor promotori și detractori a relevat informații valoroase pentru adaptarea strategiei de business a clientului nostru.

În paralel, am dorit măsurarea impactului pandemiei asupra sănătății mentale și fizice. Astfel, am utilizat ca instrument de colectare a datelor sondajul de opinie online, realizat cu ajutorul panelului propriu MKOR.

Rezultatele obținute confirmă faptul că 9 din 10 români au fost afectați de pandemie. Cu toate acestea, 49% afirmă că au acordat mai multă atenție stării de sănătate în pandemine decât înainte, în timp ce 45% spun că lucrurile nu s-au schimbat din acest punct de vedere.

Obiectivele cercetării cantitative

Pentru a înțelege mai bine piața dispozitivelor purtabile atât din perspectiva utilizatorilor, cât și a competitorilor cercetarea a avut în vedere următoarele obiective:

  • Comportamentul utilizatorilor de dispozitive purtabile
  • Benchmarking competitori
  • Brand funnel
  • Personas utilizatori prin profilarea consumatorilor
  • Impactul COVID-19 & managementul stresului

Despre studiul de obiceiuri și atitudini

Astfel de studii se realizează prin colectarea datelor direct de la sursă, de aceea am optat în acest caz pentru realizarea unei cercetări primare cantitative cu ajutorul panelului propriu MKOR.

  • Piața vizată: piața dispozitivelor purtabile
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: național, reprezentativ pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică

Despre FITBIT

FITBIT este o companie americană de electronice de larg consum și fitness, care produce tehnologii purtabile cu aplicabilitate în domeniul de fitness (smartwatch-uri).

În 2017, FITBIT a deschis la București cel mai mare birou de cercetare și dezvoltare din Europa.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Vrei să afli cum se poziționează produsul sau serviciul tău în piață? Un studiu de consumator te poate ajuta să afli răspunsul la această întrebare și nu numai.
Contactează-ne și noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind obiceiurile de consum din piața IT&C din România prin primul studiu de piață live din țară – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!