VTEX România este furnizor de soluții de ecommerce, parte a grupului global VTEX, și organizator al European Digital Commerce (citește mai multe despre eveniment și datele pe care le-am prezentat în cadrul acestuia).

Compania și-a dorit înțelegerea aprofundată a pieței locale de eCommerce, identificarea provocărilor datorate pandemiei de COVID-19 și instrumentele de marketing folosite pentru a le depăși, precum și tendințele impuse de aceasta. În acest sens, a mandatat MKOR pentru realizarea unui studiu pe piața locală de eCommerce.

Tehnologiile și soluțiile implementate de e-business-urile din România

Acest studiu a avut în vedere identificarea principalelor soluții și tehnologii pe care companiile din eCommerce le implementează pentru a-și dezvolta și promova prezența online, ca urmare a provocărilor impuse de pandemia de COVID-19.

În acest sens, am aplicat un mix de instrumente de research, chestionarul online (CAWI) și chestionarul telefonic (CATI), pentru a colecta date direct de la sursă: reprezentanții companiilor de eCommerce din România.

Informațiile astfel obținute au facilitat conturarea caracteristicilor pieței de eCommerce, precum și profilul e-business-urilor autohtone.

Am afișat datele într-un dashboard de Business Intelligence interactiv, ce permite filtarea e-business-urilor din țară după diferite criterii, oferind insight-uri detaliate pentru segmentele relevante.

studiu-calitativ-intelegerea-pietei-de-ecommerce-vtex

Obiectivele de cercetare

Principalele obiective ale studiului au vizat:

  • Benchmarking-ul celor mai populare și utilizate platforme pentru eCommerce, precum și ratele de conversie ale acestora
  • Identificarea instrumentelor de marketing folosite în promovarea magazinelor online
  • Identificarea nivelului de satisfacție față de soluțiile disponibile în eCommerce, criteriile folosite pentru alegerea acestora, diferențiatorii și punctele slabe ale acestora, așa cum sunt ele percepute de clienți
  • Impactul COVID-19 în eCommerce, evoluția e-business-urilor și KPI operaționali implementați ca urmare a pandemiei

Despre cercetare 

Acest studiu a presupus o cercetare primară, colectând datele direct de la sursă, prin intermediul sondajului de opinie online și telefonic.

  • Piața vizată: piața de eCommerce din România
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI), sondaj de opinie telefonic (CATI)
  • Public țintă: N=peste 200 retaileri, care desfășoară activitate de comerț online

Despre VTEX

VTEX este un jucător internațional care oferă soluții pentru branduri și retaileri din peste 38 de țări pentru optimizarea time-to-market-ului și a dezvoltării online.

Contactează-ne pentru proiectul tău

La MKOR, orice studiu este o nouă provocare pe care o abordăm cu pasiune și profesionalism. Pentru că știm că datele sunt o resursă pe care te poți baza întotdeauna.

Colectăm informații valoroase direct de la sursă (consumatori, competitori) și le transformăm în recomandări acționabile pentru partenerii noștri.

Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind piața de retail din România prin primul studiu de piață în timp real – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!