Nivelul de claritate al românilor cu privire la jobul lor și responsabilitățile aferente poate varia în funcție de diferiți factori, cum ar fi tipul de organizație, cultura organizațională și modul în care sunt comunicate informațiile legate de job.

Claritatea se manifestă prin a cunoaște viziunea companiei, obiectivele acesteia, proceduri, responsabilități, criterii de performanță și orice alte așteptări legate de job.

Însă, care este nivelul de claritate al românilor cu privire la jobul lor și responsabilitățile aferente poziției ocupate, în 2023?

Pentru a afla și înțelege în profunzime percepțiile angajaților români despre organizațiile în care lucrează, TBF a inițiat un parteneriat de cercetare cu echipa MKOR.

În cadrul studiului de comportamente și atitudini, am surprins realitatea managementului românesc din perspectiva angajaților, indiferent de rolul ocupat. Am explorat cât de bine știu aceștia ce au de făcut la muncă, cum știu dacă performează, cum sunt promovați și bonusați, dar și cum preferă să se dezvolte.

În plus, MKOR a fost partenerul de research al evenimentului Fundamental susținut de Răzvan Căzănescu de la TBF.

Rezultatele studiului au fost prezentate în premieră la Sala Palatului, în 25 mai, în fața a 4000 de antreprenori, în cadrul evenimentului Fundamental.

Percepția angajaților români despre locul de muncă

Pentru a stabili felul în care românii se raportează la job și la rolurile pe care le îndeplinesc, am realizat o cercetare pe un eșantion reprezentativ național.

Mai concret, i-am întrebat în cadrul unui chestionar online care este percepția despre jobul lor, despre organizația din care fac parte, cum se raportează la responsabilitățile lor, la evaluări de performanță (dacă au loc). De asemenea, am urmărit și determinarea obiectivelor de companie, bonusarea angajaților, precum și promovarea, dezvoltarea și satisfacția angajaților.

Conform datelor centralizate de MKOR de la respondenți, din cele 9.000 de responsabilităţi exprimate în studiu, 88% sunt nemăsurabile. Asta înseamnă că angajaţii nu știu dacă sunt performanți.

67% dintre angajaţi sunt evaluaţi mai rar decât lunar, majoritatea nefiind evaluaţi deloc, iar o mare parte având evaluări doar anuale.

În ceea ce priveşte bonusurile, studiul arată că doar 8% dintre acestea sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile.

studiu piata muncii - realitatea managementului românesc

Key Findings

  • 58% dintre angajați nu își cunosc responsabilitățile la locul de muncă
  • Din cele 9.000 de responsabilități exprimate în studiu, 88% sunt nemăsurabile;
  • 67% dintre angajați sunt evaluați mai rar decât lunar, majoritatea nefiind evaluați deloc, iar o mare parte având evaluări doar anuale;
  • 71% dintre indicatorii față de care angajații au spus că le este evaluată performanța sunt nemăsurabili;
  • 8% dintre bonusurile primite de angajați sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile, în timp ce 23% sunt bonusuri primite de sărbători;
  • Peste 30% dintre bonusuri sunt acordate pentru ca angajații să facă munca pentru care primesc salariu.

Obiectivele cercetării asupra percepției angajaților

Pentru a determina cum percep angajații din România locul de muncă și rolurile pe care le îndeplinesc în organizațiile la care lucrează, am avut în vedere câteva direcții principale:

  • Explorarea clarității de rol în organizații
  • Performanța la locul de muncă
  • Metode de bonusare, promovare și dezvoltare
  • Satisfacția angajaților
  • Nivelul de cunoaștere a viziunii și obiectivelor organizației

Despre cercetare

Pentru acest proiect am derulat un studiu cantitativ, având ca instrument de colectare a datelor sondajul de opinie online, realizat cu ajutorul Panelului propriu MKOR.

  • Piața vizată: Populație ocupată, bărbați și femei, cu vârsta cuprinsă între 20-59 ani, din toate regiunile de dezvoltare ale țării
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: stratificat, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică

Recomandarea lui Răzvan

Despre TBF

TBF este un ecosistem cu unelte concrete și servicii pentru organizarea și creșterea afacerilor, creat de Răzvan Căzănescu.

Viziunea TBF este să crească 10 companii românești pe locul 1 internațional în industria lor. În acest demers, obținerea unei imagini realiste, fundamentată pe date reale și actuale din mediul de afaceri românesc este esențială.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Vrei să obții date relevante pentru afacerea ta și să înțelegi percepția angajaților, nevoile lor sau preferințele potențialilor angajați?

Studiile de satisfacție a angajaților te ajută să afli nevoile și atitudinile acestora privind munca lor, satisfacția, cunoașterea obiectivelor companiei și alte nevoi specifice.

Pentru echipa noastră, studiile de satisfacția angajaților sau studiile de branding de angajator sunt provocările care ne motivează să ne implicăm în totalitate, folosindu-ne cunoștințele, entuziasmul și seriozitatea.

Dacă dorești să afli date valoroase și relevante pentru dezvoltarea unui brand de angajator sau să derulezi un studiu de satisfacția angajaților, noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Alegem metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Derulăm proiectul la un înalt nivel de calitate și primești recomandări acționabile,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul unei piețe dinamice

Experiențele recente de pe plan național și internațional ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorilor din România prin primul studiu de piață în timp real – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Obține avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv.

Apariții în Presă ale studiului pe piața muncii

Rezultatele studiului pe piața muncii au fost preluată cu interes remarcabil de către presa românească. Publicațiile naționale de prestigiu, precum și canalele media online și de televiziune, au oferit o acoperire amplă acestei cercetări, punând accent pe relevanța datelor și pe impactul acestora asupra înțelegerii modului în care angajații din România percep mediul de muncă și responsabilitățile lor.

Această largă recunoaștere a valorii și semnificației studiului consolidează poziția cercetării MKOR și TBF în cadrul discuțiilor privind climatul și provocările pieței muncii din România.

Câteva din publicațiile care au scris despre studiu sunt: