Începând cu anul 2018, Otokar a devenit furnizor de autobuze pentru societatea de transport public din București (STB). Colaborarea a constat introducerea unor noi modele de autobuze urbane, schimbare cu impact atât asupra șoferilor cât și asupra călătorilor.

Pentru a explora perspectiva șoferilor privind autobuzele Otokar, compania, a delegat MKOR pentru realizarea unui studiu de satisfacție. Cercetarea a adus în prim plan experiența de conducere a modelelor Otokar, urmărind atât aspectele cele mai apreciate, cât și principalele motive de insatisfacție.

Măsurarea nivelului de satisfacție a șoferilor de transport public din București

Scopul principal al studiului a fost determinarea gradului de satisfacție a șoferilor STB privind conducerea autobuzelor marca Otokar. Pentru a măsura satisfacția am folosit indicatorul NPS (Net Promoter Score), iar rezultatele generale obținute pentru Otokar au fost comparate cu scorurile obținute de alte modele (Mercedes-Benz).

În plus, interviurile realizate pe teren cu șoferii de autobuz ne-au permis evaluarea unor  funcționalități specifice ale mijloacelor de transport Otokar. Analiza acestor date a redat punctele forte, dar și principalele pain points resimțite de  șoferi în timpul utilizării acestor autobuze.

Studiu de satisfacție și scorul NPS al principalilor jucători din piața transportului de persoane din România

Pentru a stabili posibilitatea de dezvoltare a clientului nostru pe piața din România, am identificat principalii competitori din piața de transport rutier și i-am analizat în raport cu nivelul de satisfacție resimțit de către consumatori.

Această poziționare, prin intermediul scorului NPS (Net Promoter Score), a fost completată de o analiză detaliată a criteriilor de selecție a companiilor și a ofertelor din piață, cât și a surselor de informare pe care clienții le utilizează atunci când doresc să apeleze la un astfel de serviciu.

În cazul acestui studiu, pentru stabilirea nivelului de satisfacție s-au avut în vedere și factorii externi care țin de infrastructură (autogări).

studiu-mobilitate-urbana-otokar

Obiectivele cercetării calitative

Principalele direcții avute în vedere în cadrul acestui studiu au fost:

  • Determinarea nivelului de satisfacție a șoferilor autobuzelor Otokar
  • Identificarea de diferențiatori și pain points pentru noile modele de autobuze
  • Benchmarking autobuze Otokar vs. modele anterioare

Despre studiul de satisfacție

Studiul prezent a constat într-o cercetare primară, cu date colectate direct de la sursă prin intermediul interviurilor față-în-față 

  • Piața vizată: piața de mobilitate urbană din București (STB)
  • Tipul cercetării: calitativă
  • Instrumente de cercetare: interviuri directe cu respondenții (TAPI)
  • Eșantion: N=200 respondenți, șoferi STB cu experiență în conducerea autobuzelor Otokar

Despre Otokar

Otokar este un producător de top din industria de autobuze din Turcia. Gamele Otokar oferă vehicule pentru mobilitatea urbană, transport interurban și transport turistic. În prezent, vehiculele marca Otokar sunt comercializate în mai bine de 40 de ţări, fiind totodată o companie cotată la bursa din Istanbul.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Știm că feedback-ul sincer, primit la timp poate face diferența și te poate ajuta să-ți optimizezi afacerea, în timp ce creezi cu adevărat valoare pentru cei cărora li te adresezi.

Studiile de satisfacție facilitează înțelegerea profundă a percepției consumatorului privind produsele și serviciile companiei. Acestea permit explorarea elementelor de diferențiere și identificarea de pain points pe care utilizatorii le resimt în experiența cu produsele sau serviciile.

Contactează-ne și noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live.  Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!