Creionăm Nevoile

Înțelegem care sunt nevoile companiei tale și stabilim împreună obiectivele focus grupurilor. Pe baza acestora, stabilim designul de cercetare potrivit.

Cercetăm Piața

Profesioniștii MKOR intră în acțiune și culeg date relevante prin interviuri focusate. Indiferent de domeniul în care activezi, vei afla informații folositoare.

Livrăm Rezultate

Ne asumăm rezultatele studiilor noastre și îți garantăm validitatea lor. Rapoartele noastre sunt ușor de înțeles și oferă recomandări practice.

Executăm ședințe de focus grup pentru testare și informații

Focus-grupul este o metodă de cercetare des întâlnită, dar de multe ori “solicitată” pentru cercetări nepotrivite.

La MKOR, ne place să spunem că facem “cercetări calitative”, atât datorită rezultatelor de calitate, cât și datorită metodelor utilizate (mai ales specifice studiilor calitative – focus-grupul, interviul).

Ce este un focus grup?

Focus-grupul este o formă de cercetare calitativă, probabil cel mai des utilizată, unde un grup de persoane (de preferat între 8 și 15 persoane) îşi exprimă opiniile şi atitudinile pe care le au faţă de un anumit produs, serviciu, companie, ambalaj, design, etc.

Participanţii sunt liberi să se exprime, iar discuţia este asistată / monitorizată de un moderator. Focus-grupurile sunt o unealtă bună pentru a solicita / primi feedback din partea publicului.

Printre avantajele focus-grupurilor se numără:

  • posibilitatea de a vedea şi de a analiza expresiile faciale şi limbajul trupului,
  • se pot obţine informaţii de natură socială din exprimările folosite,
  • oferă informaţii ce sunt mai greu de obţinut prin alte metode.

Această metodă are şi câteva dezavantaje:

  • eşantioane mici / nereprezentative,
  • mediul artificial,
  • nu e anonim,
  • posibilă influenţă a grupului.

organizare focus grup

De ce să utilizați focus-grupul ca metodă de cercetare?

Iată câteva motive valide pentru utilizarea acestei metode de cercetare, astfel încât să obțineți maximul de rezultate.

  • Focus-grupul e potrivit pentru a explora atitudinile, percepţiile şi motivaţiile consumatorilor;
  • Poate fi ales pentru a înţelege de ce consumatorii reacţionează într-un anumit fel când intră în contact cu un anumit produs, serviciu, mesaj publicitar, etc.
  • Este potrivit pentru a obţine feedback în procesul de dezvoltare al produselor, ambalajelor, brandului;
  • Este recomandat pentru a stabili ce variabile ar trebui cercetate din punct de vedere cantitativ, ulterior.

Când nu ar trebui folosit focus grupul?

Focus-grupul nu este potrivit pentru a lua decizii finale în legătură cu un produs, serviciu, brand, etc., pentru a segmenta piaţa, pentru a descrie profilul consumatorului sau pentru a măsura eficiența şi notorietatea. Acestea sunt decizii pe care să le documentați cu o cercetare calitativă în primă instanță (focus-grup, de exemplu), urmată de o cercetare cantitativă (cu un număr reprezentativ de respondenți).

Focus-grupurile sunt utile pentru explorare şi orientare, dar nu pentru a obţine un răspuns concret, final. Acestea trebuie să fie însoţite de cercetare cantitativă pentru validare.

Când să utilizați focus-grupul ca metodă de cercetare?

focus grup bine organizat
În general, focus-grupurile sunt utilizate în:

  • Studii de dezvoltare ale noilor produse pentru a obţine reacţii ale consumatorului faţă de un concept nou sau un prototip, astfel se identifică punctele forte şi pe cele slabe care ajută la îmbunătăţirea produsului şi oferă o bază pentru cercetările cantitative.
  • Studii de poziţionare pentru a comunica eficient cu targetul despre produs, serviciu, brand, etc.
  • Studii ale comportamentului de consum pentru a colecta date preliminare referitoare la cum utilizează consumatorii anumite produse înainte de a iniţia o cercetare cantitativă.
  • Analiza elementelor vizuale pentru a identifica punctele tari şi punctele slabe ale diferitelor elemente în stadiul de design. Aceste rezultate trebuie validate ulterior de o cercetare cantitativă.
  • Determinarea atitudinilor pe care consumatorii le au faţă de un anumit produs, serviciu, brand, etc.
  • Publicitate pentru a oferi informaţii despre eficienţa pe care ar putea să o aibă un anumit material publicitar bazându-se pe vizualizarea de idei brute.
  • Evaluarea ofertelor promoţionale pentru a stabili interesul consumatorilor pentru acestea şi pentru a obţine sugestii sau informaţii ce pot fi utilizate pentru a le îmbunătăţi.
  • Obţinerea de idei pentru crearea de noi produse, sau pentru modificarea unor produse existente.
  • Stabilirea atitudinilor şi motivaţiilor angajaţilor faţă de compania pentru care lucrează şi găsirea soluţiilor de îmbunătăţire a relaţiilor angajat-angajator.

În toate domeniile menţionate mai sus, focus-grupurile ar trebui validate de o cercetare cantitativă. Deciziile nu ar trebui luate doar pe baza rezultatelor obţinute din focus grup.

De reținut, nu ar trebui să vă bazați pe un sigur grup, ci ar trebui să aveți mai multe sesiuni cu grupuri diverse, astfel încât să obțineți o varietate cât mai mare de răspunsuri pe care să le puteți măsura în etapa cantitativă.

MKOR Consulting are o vastă experienţă atât în aria cercetarilor calitative, cât şi a celor cantitative. Dacă aveţi nevoie de o cercetare de piaţă sau doriţi consultanță în domeniu nu ezitaţi să ne contactaţi.

market research report

Derulăm orice focus grup ca și cum l-am face pentru noi.

Atunci când ai date din piață, poți dezvolta businessul bazându-te pe rezultatele unui studiu profesional, nu mai trebuie să ghicești.

Transparență Asigurată
Echipă Dedicată
Rezultate Asumate
Analize Detaliate
Recomandări Strategice
Siguranța Datelor
vreau o ofertă

98%

Din clienții noștri sunt satisfăcuți și ne recomandă

35+

Ani de experiență în domeniul de research

45

Numărul de clienți pentru care am făcut focus groups

Studii realizate cu metoda Focus Grup

În cadrul portofoliului de clienți vei găsi mici descrieri ale studiilor pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului. Experiența acumulată în cadrul focus grupurilor anterioare ne recomandă pentru orice tip de proiect, indiferent de necesități.

Indecis? Aruncă o privire pe focus grupurile anterioare!

În cadrul studiilor de piață de care le efectuăm, ne bazăm foarte mult pe focus-grup ca metodă de cercetare. Considerăm că interacțiunea directă cu consumatorii finali, partenerii de afaceri, clienții business reprezintă cea mai bună metodă de a afla opiniile lor sincere.

Te invităm să răsfoiești portofoliul nostru de proiecte, în care focus-grupul este o metodă de cercetare pe care am o utilizăm de fiecare dată când este oportun.

vreau o ofertă
Clienții MKOR sunt încântați

Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂

Abonează-te la newsletter

Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii