În 2021, Darvari Garden și-a dorit să lanseze produsul propriu pe piața FMCG premium din România. Pentru a înțelege percepția consumatorilor în legătură cu produsele din piața vizată, compania a apelat la expertiza MKOR Consulting.

Colaborarea a presupus realizarea unui studiu complex, cu metodologie mixtă (cantitativ-calitativă). Astfel, au fost luate în considerare aspecte precum obiceiuri de achiziție și consum, dar și cum se raportează consumatorii la diferite branduri deja existente în piață.

Mai mult, MKOR a îmbinat research-ul clasic cu cel digital și a derulat în premieră sesiuni de degustare la distanță pentru produsul ce are ca dată de lansare pe piața din România începutul anului 2022.

Rezultatele astfel obținute au fundamentat strategia de lansare pe piață a produsului pentru Darvari Garden, având la dispoziție date valoroase despre consumatori și competitori.

Testarea unui produs nou din piața FMCG premium

Mai întâi am identificat comportamentele generale de consum și percepțiile consumatorilor asupra uleiului de măsline printr-un studiu cantitativ care a vizat populația generală.

Chestionarul a inclus și întrebări cu răspuns deschis, care ne-au permis să explorăm percepția consumatorilor privind brandurile existente pe piață, dar și asupra noului brand Darvari Garden.

Etapa analizei calitative a implicat testarea conceptelor de branding și percepția asupra caracteristicilor produsului Darvari Garden. În acest sens am derulat în premieră sesiuni de degustare la distanță cu publicul țintă, în cadrul cărora respondenții s-au putut bucura de întreaga experiență oferită de produsul Darvari Garden.

Obiectivele de cercetare

Pe parcursul cercetării, obiectivele au urmărit relevarea aspectelor privind:

  • Explorarea comportamentelor de achiziție și consum (analiză cantitativă)
  • Benchmarking branduri existente pe piață (analiză cantitativă)
  • Profilul consumatorului de ulei de măsline – general & top 3 competitori (analiză cantitativă)
  • Darvari Garden testare de concept (analiză cantitativă)
  • Testare de produs Darvari Garden (analiză calitativă):
    • Testarea produselor Darvari Garden de către publicul țintă
    • Explorarea percepției și atitudinilor față de cele trei aspecte definitorii ale produsului (aspect, miros, gust), precum și față de elementele de brand

Despre cercetare

Pentru a surprinde potențialul pieței românești FMCG premium în vederea lansării unui nou produs, MKOR a dezvoltat o metodologie mixtă care a implicat îmbinarea analizei cantitative cu cea calitativă.

Piața vizată: România

Instrumentele de cercetare:

  • Analiză cantitativă
  • Analiză calitativă

Eșantion:

  • Analiză cantitativă
    • Reprezentativ pentru populația totală a României, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare)
    • Consumatori ulei de măsline. Persoane diverse pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare)
  • Analiză calitativă – consumatori de ulei de măsline, selectați dintre respondenții la etapa cantitativă, după criterii prestabilite

Despre Darvari Garden

Darvari Garden este un brand aflat sub umbrela Darvari Group, un holding care se mândrește cu zeci de ani de experiență internațională. Darvari Garden a fost creat în 2018 din dorința de a readuce la viață vechea tradiție a familiei de a produce ulei de măsline premium, într-o plantație de măslini din apropierea ruinelor Troiei.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de oportunitate de piață sunt o provocare pe care o întâmpinăm întotdeauna cu entuziasm, căci ne permite să identificăm recomandările strategice potrivite pentru partenerii noștri. Astfel, pornind de la o varietate mare de date, venim în ajutorul partenerilor cu insight-uri valoroase pe care își pot baza strategia de business.

Însă cea mai frumoasă parte a acestor studii este însăși satisfacția de a putea lua parte la nașterea unui nou brand. Însă munca noastră este cu adevărat prețuită atunci când partenerul nostru rămâne aproape de noi și pentru lansarea pe piață, ocazie cu care îi venim în ajutor prin serviciile de marketing pe care le oferim.

Pentru a te convinge că îți putem fi și ție de ajutor, noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Suntem la numai un video call distanță, hai să-ți creștem afacerea împreună!

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 a impactat comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat, aducând provocări fără precedent pentru companii din toate industriile. Dar, în același timp și noi oportunități.

Comportamentul consumatorilor a cunoscut de la începutul pandemiei și până acum schimbări importante, una dintre acestea fiind tranziția accelerată către mediul online. Acest context accentuează nevoia de date ancorate în realitatea actuală.

Noi, la MKOR, răspundem nevoii de insight-uri relevante prin primul studiu live pe piața de Fashion din RomâniaConsumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence vine în ajutorul companiilor cu date din piața de interes.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!