Știm deja cât de important este ca afacerile să se adapteze rapid noilor tendințe. În acest sens, unul dintre clienții noștri și-a dorit să analizeze potențialul pieței de servicii de Content & Digital Marketing, în vederea lansării unei afaceri în acest domeniu, în zona Transilvaniei.

Această cercetare a avut ca scop identificarea trendurilor din piața de Content & Digital Marketing, dar și analizarea mediului competitiv și stabilirea potențialului din piața din Transilvania, cu precădere a mediului cultural și educațional.

Analiza pieței serviciilor de Content & Digital Marketing din Transilvania

Pentru a înțelege specificul, tendințele și potențialul pieței pentru dezvoltarea unei astfel de afaceri în domeniul cultural și educațional în Transilvania, am derulat o cercetare de birou (desk research) pe baza datelor din surse publice și documente oficiale.

Analiza de oportunitate a constat în studierea segmentelor de piață de interes (instituții culturale și educaționale), precum și analiza generală a mediului competitiv și în particular a celor mai importanți competitori.

În plus, în cadrul analizei SWOT, am evidențiat principalele oportunități și amenințări din perspectiva unui nou jucător pe piața serviciilor de marketing digital din Transilvania.

studiu de oportunitate piața de marketing digital

Obiectivele studiului de oportunitate

În vederea realizării studiului, am urmărit câteva obiective care au sprijinit obținerea unei perspective detaliate asupra mediului de afaceri vizat:

  • Trenduri în piața de Marketing Digital din România, cu focus pe serviciile de marketing cultural și educațional din zona Transilvania
  • Mediul competitiv din Transilvania în ceea ce privește furnizorii de servicii de copywriting și content marketing, în general, și în special a serviciilor de marketing adresate instituțiilor culturale și educaționale
  • Particularitățile pieței de Marketing cultural și educațional din zona Transilvania
  • Potențialul pieței de Marketing cultural și educațional din zona Transilvania
  • Identificarea Punctelor forte și Punctele slabe ale pieței serviciilor de marketing în Transilvania
  • Oportunitățile și Amenințările pentru un nou furnizor de servicii de marketing în zonă

Despre cercetarea calitativă

Pentru studiul de oportunitate am ales analizarea datelor din surse publice și documente oficiale, vizând segmentele de piață dorite.

  • Piața vizată: instituții educaționale și culturale din Transilvania
  • Tipul cercetării: cercetare secundară de birou
  • Instrumentele cercetării: desk research – analiza datelor din surse oficiale și publice ale instituțiilor de statistică națională, baze de date specifice agențiilor de marketing și studii și publicații de specialitate

Recomandarea clientului

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de oportunitate de piață sunt preferatele noastre deoarece o astfel de analiză ne permite să identificăm cele mai potrivite recomandări strategice pentru clienții noștri, pornind de la o varietate mare de date, care se validează reciproc.

Însă cea mai frumoasă parte a acestor studii este însăși satisfacția de a putea lua parte la nașterea unui nou brand. Iar când clientul rămâne aproape de noi și pentru lansarea pe piață, prin serviciile de marketing pe care le oferim, știm că munca noastră este cu adevărat prețuită.

Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date în timp real din România prin primul studiu de piață live – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!