Contextul tău
Fie că te interesează strategia de vânzări sau cea de comunicare a competitorilor, vei primi răspunsuri chiar și la întrebări pe care nu știai că le ai.
Abordarea noastră
Îmbinăm cercetarea de birou cu cercetarea primară, astfel încât să aflăm cele mai importante informații din piață.
Livrăm rezultate
Primești informații relevante, care te ajută să îți definești strategia, dar și să abordezi noi oportunități.
Analiza concurenței este un tip de cercetare strategică care constă în colectarea și analiza informațiilor despre jucătorii dintr-o piață. Aceasta reprezintă o tactică esențială pentru a afla ce fac concurenții tăi și ce fel de amenințare reprezintă ei pentru bunăstarea financiară a organizației.
Chiar dacă la prima vedere produsul sau serviciul pe care îl oferi este inovativ, șansele sunt mari să mai fie și alții care să îl ofere deja. Totuși, chiar dacă nu ai competitori direcți, ia în considerare competiția indirectă și posibilitatea substitutelor și a noilor veniți. O astfel de analiză aprofundată a forțelor competitive se realizează prin analiza Forțelor lui Porter.
Conform Inc.com, analiza concurenței (competitive intelligence) este:
Procesul de colectare și analiză a informațiilor despre punctele forte și punctele slabe ale competitorilor, într-o manieră legală și etică, pentru a îmbunătăți deciziile de afaceri. Activitățile specifice acestui tip de cercetare pot fi grupate în două tipologii principale:
a) Tactice, pe termen scurt, care vizează probleme precum creșterea cotei de piață sau creșterea veniturilor;
b) Strategice, pe termen lung, care se concentrează asupra riscurilor și oportunităților principale cu care organizația interacționează.
Contextul tău
La nivelul organizației, analiza concurenței va însemna lucruri diferite, pentru persoane diferite. De exemplu, pentru cineva din vânzări, poate reprezenta analiza strategiei de vânzări (rezultând în idei concrete despre cum să abordeze mai eficient clienții). Pentru cineva din marketing, poate însemna analiza strategiei de poziționare utilizată pentru a câștiga cotă de piață.
Iată câteva situații pentru care o analiză a concurenței îți va oferi răspunsuri:
- Care este dinamica pieței — pe care activezi sau pe care dorești să intri?
- Cine sunt principalii competitori din piață? Ce cote de piață au?
- Cum se poziționează jucătorii din piață?
- Care este strategia de marketing / comunicare / vânzări a competitorilor din piață?
- Dacă vei lansa un nou produs / serviciu, cine vor fi competitorii tăi direcți?
- Cât de satisfăcuți sunt clienții lor?
- Ce poți face mai bine, pentru a-ți satisface clienții?
- De ce noi oportunități din piață poți profita?
- Care sunt punctele forte și punctele slabe ale organizației tale, comparativ cu jucătorii din piață?
Abordarea noastră
Chiar dacă poți găsi destul de multe informații despre competitorii tăi în mediul online, analiza concurenței merge mult mai departe decât o simplă căutare pe Google. Spunând aceasta, pornim de la premisa (validată) că informațiile cu adevărat utile nu sunt în mod necesar disponibile online.
Un studiu al concurenței va include informații și analize dintr-un cumul de metode și surse. Acestea includ, pe lângă Google search, analiza prezenței în media, la târguri și conferințe, informații din documente oficiale și alte informații publice.
De asemenea, în cazuri specifice, putem derula interviuri aprofundate cu clienții competitorilor sau cu experți din industrie, respectiv sesiuni de mystery shopping B2B.
Rezultatele unei analize a competitorilor
După derularea unei studiu de analiză a concurenței, clienții noștri au acces la informații despre jucătorii prezenți în piață, care îi ajută să își definească strategia de poziționare, strategia de vânzări sau să abordeze noi oportunități.
Iată câteva dintre rezultatele concrete de care vei beneficia, în urma unei analize competitive realizate de consultanții MKOR:
- Dinamica pieței. Fie că activezi deja pe o piață sau vrei să intri pe una necunoscută încă, analiza concurenței te va ajuta să îi înțelegi mai bine mecanismele.
- Jucătorii prezenți. Pe unii îi cunoști deja, pe alții nu îi cunoști deloc. O analiză profesionistă îți va oferi o mapare completă a jucătorilor, cu informații relevante despre fiecare.
- Poziționarea competitorilor. Înțelegând strategia fiecăruia, vei ști cum să te poziționezi tu, din punct de vedere al prețului, comunicării, publicului-țintă.
- Adaptarea strategiei. Multitudinea de informații despre modurile în care acționează competitorii tăi te vor ajuta să-ți ajutezi serviciile curente, pentru a deveni mai bun.
- Lansare de succes. Fie că vrei să lansezi o afacere, o linie de business sau un produs, e important să știi cine sunt competitorii cu care vei lupta pentru cota de piață.
- Creșterea satisfacției. Clienții tăi vor beneficia în mod direct de pe urma schimbărilor pe care le vei implementa, iar satisfacția lor se va traduce în creșterea afacerii tale.
- Noi oportunități. Analizând ce fac ceilalți, îți vor veni idei despre ce poți face altfel și cum poți inova intern, pentru a aduce valoare clienților tăi.
- Înțelegerea punctelor forte. Și a celor slabe. Analizându-i pe cei cu care ești în competiție, vei putea înțelege ce te diferențiază, dar și ce trebuie să îmbunătățești.
Lucrăm la orice Analiză ca și cum am lucra pentru noi.
Atunci când ai date exacte despre concurență, poți dezvolta businessul bazându-te pe rezultatele unui studiu profesional, nu mai trebuie să ghicești.
Transparență Asigurată
Echipă Dedicată
Rezultate Asumate
Analize Detaliate
Recomandări Strategice
Siguranța Datelor
10+
Ani de experiență în studii de piață și de consumator
200+
Proiecte de cercetare livrate cu succes
75+
Clienți deserviți, din industrii de Retail, FMCG și multe altele
Studii recente de analiză a concurenței
În cadrul portofoliului de clienți vei gasi mici descrieri ale ultimelor studii de analiză concurențială pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului, un element definitoriu în stabilirea diagnosticului de piaţă al companiilor.
Indecis? Vezi studiile de analiză a concurenței realizate anterior!
La MKOR, dăm tot ce avem mai bun – pasiune, experiență, bun simț – pentru a obține cele mai relevante rezultate pentru fiecare client.
În portofoliul nostru, afli mai multe despre proiectele de strategie prin examinarea concurenței la care am lucrat, iar în secțiunea de recomandări, găsești părerea clienților noștri despre colaborarea avută.
Clienții MKOR sunt încântați
Am realizat deja două proiecte de succes cu MKOR: primul, unde ne-au ajutat să evaluăm potențialul de piață al forței de muncă în cinci orașe diferite ale României, cu scopul de a deschide un contact center local. Ca urmare, am deschis două centre de contact, unul în București și unul în Cluj-Napoca. Al doilea proiect a constat într-o evaluare complexă a pieței (macroeconomie, infrastructură, materii prime și resurse umane) cu scopul lansării unei noi fabrici de mobilă în România. Vă recomandăm echipa MKOR pentru orice proiect în domeniul cercetării de piață, sunt cu adevărat profesioniști.Corina Nicolau, Manager VidaXL România
Am avut plăcerea să lucrăm cu Corina și echipa sa, iar colaborarea noastră legat de cercetarea de piață pe care am efectuat-o a fost una foarte reușită. Apreciem profesionalismul și seriozitatea de care a dat dovadă. Recomandăm MKOR cu căldură tuturor celor care au nevoie de servicii de calitate.Alin Prunean, Președinte Sănătate Dulce, câștigător Țara lui Andrei
Ne face o deosebită plăcere să recomandăm MKOR, pe care o considerăm ca fiind unul dintre cei mai profesioniști jucători în domeniu. Materialele livrate au respectat cerințele și exigențele noastre, iar concluziile și recomandările au fost valoaroase și utile. Pe parcursul desfășurării contractului am remarcat conștiinciozitatea și seriozitatea echipei. Materialele livrate au fost de calitate iar comunicarea clară și concisă. Am admirat și calitatea de lider a Corinei Cimpoca, managerul firmei.Dr. Claudiu Filip, Director Proiect INCDTIM Cluj-Napoca
Ne place profesionalismul cu care reușiți să obtineți informații-cheie de la clienții noștri [pentru studiile de caz] și să le transpuneți ulterior în materiale utile. Felicitări și mult succes în continuare!Oana Moldovan, Marketing Manager Beck et al. Services
Vă mulţumesc pentru seriozitatea şi promptitudinea cu care aţi răspuns solicitării noastre. Lucrarea dvs. este foarte utilă pentru intrarea pe piaţă a întreprinderii, iar prin rezultatele pe care le-aţi livrat, am înţeles nevoile reale ale clienţilor şi ne putem adapta planul de marketing. Faină lucrare şi, cel puţin pentru mine, pasionantă. Felicitări! Recomandările şi concluziile studiului FOARTE UTILE.Mihail Apostolescu, President of Apicola Valea Prahovei Association, câștigător Țara lui Andrei
Îmi exprim aprecierea față de colaborarea cu compania MKOR. Echipa MKOR, prin profesionalismul membrilor săi, a oferit întodeauna suportul în alegerea celor mai bune opțiuni și soluții pentru solicitările noastre punctuale legate de serviciile de cercetare de piață. Recomand MKOR ca fiind un colaborator profesionist și de încredere și apreciez serviciile sale de calitate și flexibilitatea serviciilor oferite care o diferențiază într-un mod favorabil de competitorii săi.Dragoș Pîslaru, Manager de Proiect GEA Strategy&Consulting (Civitta România)
Am colaborat cu echipa MKOR într-un proiect care a constat în studierea percepției și a gradului de satisfacție al clienților noștri. A fost un proiect minunat, la care ne-a plăcut să lucrăm și din care am învățat multe lucruri noi de la colaboratorii noștri. Îi recomandăm tuturor celor interesați să își dezvolte afacerea prin îmbunătățirea satisfacției clienților.Ramona Cuc, Director General Lunchbox
Am început colaborarea cu MKOR în 2016 și continuăm să dezvoltăm împreună noi proiecte. În ultimii ani, am derulat împreună unele dintre cele mai complexe studii legate de satisfacția beneficiarilor și clienților noștri. Suntem încântați că am ales să colaborăm cu MKOR, care ne-au susținut de la faza de proiectare a cercetării până la interpretarea și livrarea rapoartelor finale în timp record. Apreciez deschiderea și disponibilitatea de care au dat dovadă consultanții MKOR pentru întelegerea cerințelor de business și livrarea proiectelor în timp util, la calitatea așteptată.Andreea Gheorghiu, Head of Marketing Edenred România
Colaborarea cu MKOR pentru studiul cantitativ pe care ne-am dorit să îl realizăm a fost una strânsă și constructivă. Am lucrat îndeaproape pentru a ne respecta obiectivele și am reușit să obținem cele mai bune rezultate. Recomandăm cu drag serviciile pe care le oferă MKOR și vom continua să lucrăm împreună pentru cercetările viitoare.Ivona Băbărelu, Marketing Manager Clever Taxi
Echipa MKOR este profesionistă și dedicată fiecărui proiect, indiferent de dimensiunea acestuia. Pe tot parcursul proiectului de research am colaborat foarte bine cu Corina și a ei echipă. Chiar și atunci când lucrurile au fost ușor dificile, recomandările au venit proactiv și targetul a fost depășit. Mulțumesc și recomand!Simona Mincu, Marketing Manager Intrum România
Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂
Abonează-te la newsletter
Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii