Contextul tău

Fie că te interesează strategia de vânzări sau cea de comunicare a competitorilor, vei primi răspunsuri chiar și la întrebări pe care nu știai că le ai.

Abordarea noastră

Îmbinăm cercetarea de birou cu cercetarea primară, astfel încât să aflăm cele mai importante informații din piață.

Livrăm rezultate

Primești informații relevante, care te ajută să îți definești strategia, dar și să abordezi noi oportunități.

Analiza concurenței este un tip de cercetare strategică care constă în colectarea și analiza informațiilor despre jucătorii dintr-o piață. Aceasta reprezintă o tactică esențială pentru a afla ce fac concurenții tăi și ce fel de amenințare reprezintă ei pentru bunăstarea financiară a organizației.

Chiar dacă la prima vedere produsul sau serviciul pe care îl oferi este inovativ, șansele sunt mari să mai fie și alții care să îl ofere deja. Totuși, chiar dacă nu ai competitori direcți, ia în considerare competiția indirectă și posibilitatea substitutelor și a noilor veniți. O astfel de analiză aprofundată a forțelor competitive se realizează prin analiza Forțelor lui Porter.

Conform Inc.com, analiza concurenței (competitive intelligence) este:

Procesul de colectare și analiză a informațiilor despre punctele forte și punctele slabe ale competitorilor, într-o manieră legală și etică, pentru a îmbunătăți deciziile de afaceri. Activitățile specifice acestui tip de cercetare pot fi grupate în două tipologii principale:
a) Tactice, pe termen scurt, care vizează probleme precum creșterea cotei de piață sau creșterea veniturilor;
b) Strategice, pe termen lung, care se concentrează asupra riscurilor și oportunităților principale cu care organizația interacționează.

Contextul tău

La nivelul organizației, analiza concurenței va însemna lucruri diferite, pentru persoane diferite. De exemplu, pentru cineva din vânzări, poate reprezenta analiza strategiei de vânzări (rezultând în idei concrete despre cum să abordeze mai eficient clienții). Pentru cineva din marketing, poate însemna analiza strategiei de poziționare utilizată pentru a câștiga cotă de piață.

Iată câteva situații pentru care o analiză a concurenței îți va oferi răspunsuri:

  • Care este dinamica pieței — pe care activezi sau pe care dorești să intri?
  • Cine sunt principalii competitori din piață? Ce cote de piață au?
  • Cum se poziționează jucătorii din piață?
  • Care este strategia de marketing / comunicare / vânzări a competitorilor din piață?
  • Dacă vei lansa un nou produs / serviciu, cine vor fi competitorii tăi direcți?
  • Cât de satisfăcuți sunt clienții lor?
  • Ce poți face mai bine, pentru a-ți satisface clienții?
  • De ce noi oportunități din piață poți profita?
  • Care sunt punctele forte și punctele slabe ale organizației tale, comparativ cu jucătorii din piață?

Abordarea noastră

Chiar dacă poți găsi destul de multe informații despre competitorii tăi în mediul online, analiza concurenței merge mult mai departe decât o simplă căutare pe Google. Spunând aceasta, pornim de la premisa (validată) că informațiile cu adevărat utile nu sunt în mod necesar disponibile online.

Un studiu al concurenței va include informații și analize dintr-un cumul de metode și surse. Acestea includ, pe lângă Google search, analiza prezenței în media, la târguri și conferințe, informații din documente oficiale și alte informații publice.

De asemenea, în cazuri specifice, putem derula interviuri aprofundate cu clienții competitorilor sau cu experți din industrie, respectiv sesiuni de mystery shopping B2B.

Rezultatele unei analize a competitorilor

După derularea unei studiu de analiză a concurenței, clienții noștri au acces la informații despre jucătorii prezenți în piață, care îi ajută să își definească strategia de poziționare, strategia de vânzări sau să abordeze noi oportunități.

Iată câteva dintre rezultatele concrete de care vei beneficia, în urma unei analize competitive realizate de consultanții MKOR:

  • Dinamica pieței. Fie că activezi deja pe o piață sau vrei să intri pe una necunoscută încă, analiza concurenței te va ajuta să îi înțelegi mai bine mecanismele.
  • Jucătorii prezenți. Pe unii îi cunoști deja, pe alții nu îi cunoști deloc. O analiză profesionistă îți va oferi o mapare completă a jucătorilor, cu informații relevante despre fiecare.
  • Poziționarea competitorilor. Înțelegând strategia fiecăruia, vei ști cum să te poziționezi tu, din punct de vedere al prețului, comunicării, publicului-țintă.
  • Adaptarea strategiei. Multitudinea de informații despre modurile în care acționează competitorii tăi te vor ajuta să-ți ajutezi serviciile curente, pentru a deveni mai bun.
  • Lansare de succes. Fie că vrei să lansezi o afacere, o linie de business sau un produs, e important să știi cine sunt competitorii cu care vei lupta pentru cota de piață.
  • Creșterea satisfacției. Clienții tăi vor beneficia în mod direct de pe urma schimbărilor pe care le vei implementa, iar satisfacția lor se va traduce în creșterea afacerii tale.
  • Noi oportunități. Analizând ce fac ceilalți, îți vor veni idei despre ce poți face altfel și cum poți inova intern, pentru a aduce valoare clienților tăi.
  • Înțelegerea punctelor forte. Și a celor slabe. Analizându-i pe cei cu care ești în competiție, vei putea înțelege ce te diferențiază, dar și ce trebuie să îmbunătățești.

recomandările cliențilorvreau o ofertă
portofoliu analiză
market research report

Lucrăm la orice Analiză ca și cum am lucra pentru noi.

Atunci când ai date exacte despre concurență, poți dezvolta businessul bazându-te pe rezultatele unui studiu profesional, nu mai trebuie să ghicești.

Transparență Asigurată
Echipă Dedicată
Rezultate Asumate
Analize Detaliate
Recomandări Strategice
Siguranța Datelor
vreau o ofertă

10+

Ani de experiență în studii de piață și de consumator

200+

Proiecte de cercetare livrate cu succes

75+

Clienți deserviți, din industrii de Retail, FMCG și multe altele

Studii recente de analiză a concurenței

În cadrul portofoliului de clienți vei gasi mici descrieri ale ultimelor studii de analiză concurențială pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului, un element definitoriu în stabilirea diagnosticului de piaţă al companiilor.

Indecis? Vezi studiile de analiză a concurenței realizate anterior!

La MKOR, dăm tot ce avem mai bun – pasiune, experiență, bun simț – pentru a obține cele mai relevante rezultate pentru fiecare client.

În portofoliul nostru, afli mai multe despre proiectele de strategie prin examinarea concurenței la care am lucrat, iar în secțiunea de recomandări, găsești părerea clienților noștri despre colaborarea avută.

vreau o ofertă
Clienții MKOR sunt încântați

Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂

Abonează-te la newsletter

Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii