Contextul Tău
Businessul tău se adresează unui public B2B. Vrei să identifici nevoile companiei, să afli ce anume te diferențiază de competitorii tăi.
Abordarea Noastră
Realizăm studii strategice prin care poți evalua performanțele angajaților din vânzări sau benchmarking cu competitorii tăi.
Livrăm Rezultate
Rapoartele noastre îți oferă recomandări practice care te pot ajuta să îți îmbunătățești strategia de vânzări.
La ce se referă Mystery Shopping B2B?
Mystery shopping este o metodă de cercetare utilizată de către companii pentru evaluarea obiectivă a produselor sau a serviciilor proprii, sau a competitorilor.
Conform definiției date de ESOMAR World Research Codes & Guidelines (PDF)
Scopul metodei mystery shopping este de a îndrepta atenția în direcția îmbunătățirii serviciilor și a produselor, oferind informații despre operațiunile și calitatea serviciilor oferite.
Termenul descrie o tehnică de cercetare de teren, care utilizează auditori externi, ce se prezintă a fi clienți reali. Cu ajutorul acestei metode, clienții misterioși (în acest caz, persoane juridice) adună informații despre calitatea produselor și serviciilor oferite de către compania-client sau competitorii săi.
În acest fel, o companie poate determina dacă oferă experiențe pozitive în interacțiunea cu clienții business, identificând acele elemente care pot fi îmbunătățite. De exemplu, timpul de răspuns rapid poate fi relevant pentru o oportunitate potențială de vânzare.
Procesul de mystery shopping începe de obicei cu un set de obiective, precum urmărirea procesului de vânzare, promptitudinea și modul de interacțiune al agenților de vânzări cu clienții business, follow-up, răspuns la obiecții, încheierea vânzării. Rezultatele obținute te pot ajuta să îți perfecționezi procesele, pentru a mări ratele de conversie ale forței de vânzări.
Context
Ai un business pe care dorești să îl dezvolți, dar vrei să înțelegi de ce procesul de vânzare merge greu, cu puține conversii. Sau ai dori să afli informații despre cum te poziționezi față de clienții tăi B2B, comparativ cu competitorii tăi.
Un studiu mystery shopping B2B poate investiga informații referitoare la procesul de vânzare, la serviciile de asistență către client sau modul de a structura o ofertă, ajutându-te să găsești cele mai bune răspunsuri pentru următoarele întrebări:
- Cum pot fi optimizate procesele de vânzări din compania ta?
- Cum se aplică tehnicile de vânzare în cadrul companiei tale sau la competitori?
- Care sunt modalitățile de abordare ale clienților?
- Cât de prompt răspunde compania ta cererilor de la clienții-business?
- Câte puncte de interacțiune există în cadrul procesului de vânzare din companie?
- Cum răspunde compania ta nevoilor clienților? Se utilizează soluții personalizate de încheiere a unei tranzacții?
- Cum interacționează angajații competiției cu clienții?
- Cum sunt structurate ofertele competiției?
Abordarea noastră
În cadrul fiecărui studiu de mystery shopping B2B pe care îl derulăm, angajăm clienți misterioși, respectiv firme cu profiluri specifice, adaptate fiecărui proiect în parte. Prin solicitările transmise și interacțiunile avute pentru obținerea ofertelor, evaluăm obiectiv procesele de vânzare ale companiilor analizate (compania-client și / sau competitorii din piață).
La final, realizăm un raport cu toate informațiile despre modul în care se desfășoară procesul de vânzare. Raportul conține și analize comparative între abordările observate, subliniind punctele forte și slabe ale fiecăreia, așa încât să îți fie ușor să iei o decizie informată.
Dacă dorești o privire de ansamblu asupra modului în care se desfășoară un studiu de mystery shopping B2B la MKOR, poți citi studiul de caz pentru proiectul realizat împreună cu OTP Leasing, în care vei vedea cum am aplicat această metodologie într-un proiect real.
Rezultatele unui studiu de client misterios B2B
După derularea unui astfel de studiu, clienții noștri înțeleg cum să-și abordeze clienții mai bine, cum să oferteze mai convingător și ce argumente să folosească, pornind de la ce fac ei, ce face competiția și ce pot îmbunătăți.
Iată câteva dintre rezultatele pe care le vei obține în urma derulării unui studiu de mystery shopping B2B:
- Avantaj competitiv. Prin benchmarking între tine și competitori, ai oportunitatea de a face comparații de abordări și de a găsi noi moduri de diferențiere.
- Performanțe sporite. Revizuind procesele și procedurile din compania ta, îți îmbunătățești rezultatele, crescând ratele de conversie.
- Strategia de vânzări. Poți afla informații esențiale despre modul în care operează echipa de vânzări din compania ta sau a competitorilor.
- Evaluarea angajaților. Poți măsura gradul de implicare, respectarea procedurilor și performanțele lor în interacțiunea cu clienții.
- Imaginea companiei. Identificând elementele ce pot fi îmbunătățite în procesul de vânzare, reputația companiei va fi consolidată.
- Optimizare servicii și produse. Vei reuși să identifici contrastele dintre particularitățile companiei și cele ale competitorilor săi, evaluând ceea ce poate fi îmbunătățit.
Ce poți face mai departe
Îți recomandăm să continui să explorezi și alte moduri prin care poți crește prin cercetare:
Dacă dorești să afli mai multe despre competitorii tăi, poți apela la un studiu de analiza concurenței. Vei afla mai multe informații despre ce fac ceilalți jucători din piață, cum se poziționează și cum te poți diferenția de aceștia.
Dacă dorești să obții o perspectivă corectă asupra forței de muncă în piața în care activează businessul tău, poți solicita un studiu pe piața muncii. Astfel, vei obține informații importante despre factorii care influențează dezvoltarea forței de muncă pe piața în care activezi.
Accesează MKOR Mystery Shopping Business Intelligence Dashboard
Pentru acest tip de studii, am dezvoltat MKOR Business Intelligence, un dashboard customizabil, în care poți vizualiza în timp real statisticile studiului tău de mystery shopping.
Lucrând cu noi, ai posibilitatea de a obține live informații privind vizitele realizate, statusul lor, reclamații de la clienți, și rezultatele obținute în teren!
Pentru a vedea un model de dashboard, înscrie-te și accesează gratuit panoul de vizualizare a datelor.
98%
Din clienții noștri sunt satisfăcuți și ne recomandă
35+
Ani de experiență în domeniul de research
45
Numărul de clienți cu care am lucrat pe servicii de mystery shopping b2b
Proiecte de Mystery Shopping Business to Business la care am lucrat
În cadrul portofoliului de clienți vei gasi mici descrieri ale ultimelor studii pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului, un element definitoriu în stabilirea diagnosticului de piaţă al companiilor.
Indecis? Vezi studiile de mystery shopping B2B realizate anterior!
Studiile de client misterios pot analiza și măsura în mod obiectiv interacțiunile cu personalul, calitatea unităților și experiența de cumpărare în întreaga companie, indiferent dacă este vorba despre o franciză sau o rețea de distribuție exclusivă.
Clienții MKOR sunt încântați
Îmi exprim aprecierea față de colaborarea cu compania MKOR. Echipa MKOR, prin profesionalismul membrilor săi, a oferit întodeauna suportul în alegerea celor mai bune opțiuni și soluții pentru solicitările noastre punctuale legate de serviciile de cercetare de piață. Recomand MKOR ca fiind un colaborator profesionist și de încredere și apreciez serviciile sale de calitate și flexibilitatea serviciilor oferite care o diferențiază într-un mod favorabil de competitorii săi.Dragoș Pîslaru, Manager de Proiect GEA Strategy&Consulting (Civitta România)
Ne face o deosebită plăcere să recomandăm MKOR, pe care o considerăm ca fiind unul dintre cei mai profesioniști jucători în domeniu. Materialele livrate au respectat cerințele și exigențele noastre, iar concluziile și recomandările au fost valoaroase și utile. Pe parcursul desfășurării contractului am remarcat conștiinciozitatea și seriozitatea echipei. Materialele livrate au fost de calitate iar comunicarea clară și concisă. Am admirat și calitatea de lider a Corinei Cimpoca, managerul firmei.Dr. Claudiu Filip, Director Proiect INCDTIM Cluj-Napoca
Ne place profesionalismul cu care reușiți să obtineți informații-cheie de la clienții noștri [pentru studiile de caz] și să le transpuneți ulterior în materiale utile. Felicitări și mult succes în continuare!Oana Moldovan, Marketing Manager Beck et al. Services
Am realizat deja două proiecte de succes cu MKOR: primul, unde ne-au ajutat să evaluăm potențialul de piață al forței de muncă în cinci orașe diferite ale României, cu scopul de a deschide un contact center local. Ca urmare, am deschis două centre de contact, unul în București și unul în Cluj-Napoca. Al doilea proiect a constat într-o evaluare complexă a pieței (macroeconomie, infrastructură, materii prime și resurse umane) cu scopul lansării unei noi fabrici de mobilă în România. Vă recomandăm echipa MKOR pentru orice proiect în domeniul cercetării de piață, sunt cu adevărat profesioniști.Corina Nicolau, Manager VidaXL România
Vă mulţumesc pentru seriozitatea şi promptitudinea cu care aţi răspuns solicitării noastre. Lucrarea dvs. este foarte utilă pentru intrarea pe piaţă a întreprinderii, iar prin rezultatele pe care le-aţi livrat, am înţeles nevoile reale ale clienţilor şi ne putem adapta planul de marketing. Faină lucrare şi, cel puţin pentru mine, pasionantă. Felicitări! Recomandările şi concluziile studiului FOARTE UTILE.Mihail Apostolescu, President of Apicola Valea Prahovei Association, câștigător Țara lui Andrei
Colaborarea cu MKOR pentru studiul cantitativ pe care ne-am dorit să îl realizăm a fost una strânsă și constructivă. Am lucrat îndeaproape pentru a ne respecta obiectivele și am reușit să obținem cele mai bune rezultate. Recomandăm cu drag serviciile pe care le oferă MKOR și vom continua să lucrăm împreună pentru cercetările viitoare.Ivona Băbărelu, Marketing Manager Clever Taxi
Am avut plăcerea să lucrăm cu Corina și echipa sa, iar colaborarea noastră legat de cercetarea de piață pe care am efectuat-o a fost una foarte reușită. Apreciem profesionalismul și seriozitatea de care a dat dovadă. Recomandăm MKOR cu căldură tuturor celor care au nevoie de servicii de calitate.Alin Prunean, Președinte Sănătate Dulce, câștigător Țara lui Andrei
Echipa MKOR este profesionistă și dedicată fiecărui proiect, indiferent de dimensiunea acestuia. Pe tot parcursul proiectului de research am colaborat foarte bine cu Corina și a ei echipă. Chiar și atunci când lucrurile au fost ușor dificile, recomandările au venit proactiv și targetul a fost depășit. Mulțumesc și recomand!Simona Mincu, Marketing Manager Intrum România
Am început colaborarea cu MKOR în 2016 și continuăm să dezvoltăm împreună noi proiecte. În ultimii ani, am derulat împreună unele dintre cele mai complexe studii legate de satisfacția beneficiarilor și clienților noștri. Suntem încântați că am ales să colaborăm cu MKOR, care ne-au susținut de la faza de proiectare a cercetării până la interpretarea și livrarea rapoartelor finale în timp record. Apreciez deschiderea și disponibilitatea de care au dat dovadă consultanții MKOR pentru întelegerea cerințelor de business și livrarea proiectelor în timp util, la calitatea așteptată.Andreea Gheorghiu, Head of Marketing Edenred România
Am colaborat cu echipa MKOR într-un proiect care a constat în studierea percepției și a gradului de satisfacție al clienților noștri. A fost un proiect minunat, la care ne-a plăcut să lucrăm și din care am învățat multe lucruri noi de la colaboratorii noștri. Îi recomandăm tuturor celor interesați să își dezvolte afacerea prin îmbunătățirea satisfacției clienților.Ramona Cuc, Director General Lunchbox
Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂
Abonează-te la newsletter
Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii