NISSA a implementat un proiect care a avut drept obiectiv instalarea unor oglinzi digitale în opt dintre magazinele sale din România. Rolul dispozitivelor digitale este de a oferi clientelor NISSA o experiență inedită de cumpărare, facilități de alegere a ținutelor potrivite și posibilitatea de comandă online.

Introducerea dispozitivelor digitale în magazinele NISSA a avut drept scop final crearea unei legături între magazinele fizice și mediul online astfel încât să genereze impulsionarea vânzărilor din magazinul online.

Context

preview-raport-utilizare-oglinda-digitala-nissa
Preview raport utilizare dispozitive digitale în magazinele Nissa

Pentru a înțelege profilul clientelor NISSA și care sunt nevoile concrete ale acestora, dar și pentru a identifica comportamentele de utilizare a dispozitivelor, MKOR a desfășurat pentru NISSA o cercetare complexă pe parcursul a 15 luni, care a constat în:

  • Analiza sectorială a pieței de fashion, din România;
  • Analiza tendințelor de dezvoltare ale soluțiilor tech, din domeniul retailului, la nivel global;
  • Interviuri cu clientele, interviuri cu un grup de control format din cliente NISSA;
  • Observare directă a comportamentului clientelor NISSA, în magazin;
  • Observare a comportamentului clientelor, în online;
  • Interviuri față în față cu personalul de vânzări, înaintea instalării dispozitivelor în magazine;
  • Observare directă a consilierelor de vânzări prin mystery shopping, înainte și după instalarea dispozitivelor în magazine.

Cercetarea s-a desfășurat în mai multe etape, înainte de realizarea aplicației și după implementarea unor modificări la aplicație, cu scopul de a obține feedback nemijlocit de la beneficiarii acesteia.

Studiu sectorial al pieței de fashion

identificarea-dimensiunilor-pietei-fashion-nissa
Dimensiuni piața de fashion

Consultanții MKOR au realizat pentru brandul NISSA o analiză sectorială a pieței de fashion din România. Studiul a furnizat informații importante privind poziția pe care brandul o deține în piață, în comparație cu competitorii săi (benchmarking).

Analiza sectorială a oferit un context mai larg al poziției pe care brandul o deține înainte de implementarea proiectului de dezvoltare strategică. Imaginea de ansamblu s-a dovedit utilă în luarea deciziilor cu impact pe termen lung.

Proiectarea dispozitivului

proiectare-interfata-dispozitiv
Proiectare

Întrucât proiectul a fost unul ambițios, țintind să aducă inovații pe piața retailului de fashion din România, primul pas firesc de urmat a fost cercetarea de birou care să pună în context inițiativa clientului NISSA.

Cercetarea de birou (desk research) a avut ca scop identificarea trendurilor în materie de inovație și tehnologie.

Au fost identificate la nivel global tendințele din industrie și soluțiile tehnice care răspundeau cel mai bine cerințelor.

Managementul brandului NISSA a beneficiat de un raport care a cuprins concluzii și recomandări privind trendurile tech și soluțiile smart implementate de marile branduri de fashion din întreaga lume.

Astfel, echipa de dezvoltare a dispozitivului digital a avut, încă din faza de proiectare, un plan de idei care au dat startul.

Odată realizat dispozitivul, dezvoltatorii au primit în continuare feedback din partea utilizatorilor colectat de MKOR, în cadrul următoarelor etape de cercetare.

Testarea ideii

ghid-interviu-nissa
Măsurarea impactului

O parte importantă și necesară a oricărui proiect de inovare este testarea ideii și deschiderea clienților la acceptarea ei.

Astfel, consultanții MKOR au dezvoltat un ghid de interviu cu ajutorul căruia a fost măsurat gradul de acceptare a conceptului și au fost identificate funcțiile pe care clientele și le-ar dori de la un dispozitiv digital cu rol de oglindă digitală.

Informațiile obținute direct de la beneficiare au ajutat echipa de dezvoltare să înțeleagă mai bine nevoile clientelor și să identifice astfel soluțiile tehnice necesare implementării.

În prezent, rolul dispozitivului digital este de a asista clientele în alegerea ținutelor în funcție de conformația corpului acestora. Clientele beneficiază și de discounturi atunci când plasează comenzi în magazin prin intermediul dispozitivului digital.

Evaluarea impactului dispozitivului

evaluare-impact-dispozitiv
Raport cercetare analiză încrucișată

Ulterior instalării dispozitivelor, au avut loc trei sesiuni de colectare a datelor pentru a măsura feedbackul de pe urma folosirii dispozitivelor.

La fiecare etapă de cercetare, MKOR a livrat rapoarte intermediare ale căror rezultate au folosit la realizarea aplicației și la îmbunătățirea acesteia.

Insighturile pe care le-am colectat au fost relevante în contextul efortului susținut al NISSA de a întâmpina dorințele clientelor prin digitalizare și inovare. Astfel, dispozitivele digitale atrag noi vizite în magazinele brandului din partea a 54% dintre cliente, în timp ce peste 60% dintre acestea sunt interesate de utilizarea dispozitivului.

Una dintre abordările inovative ale metodologiei a fost dată de crearea unui grup de control care a fost intervievat în cele trei sesiuni realizate după instalarea dispozitivelor cu scopul de a avea o constantă pe durata implementării proiectului.

La finalul celor patru sesiuni de interviuri cu clienții NISSA, MKOR a realizat o analiză comparativă a rezultatelor celor patru etape de cercetare, oferind informații longitudinale despre:

  • așteptările clientelor față de dispozitiv (înainte și după instalare);
  • modalitățile de folosire ale dispozitivelor;
  • evaluarea interacțiunii cu dispozitivul pe parcursul celor 15 luni;
  • imaginea produselor și a magazinelor NISSA;
  • comportamentele de cumpărare și interacțiunile cu personalul de vânzări.

În plus, studiul oferă o imagine a influenței incrementale pe care o au dispozitivele digitale în comportamentul de cumpărare al clienților NISSA online și offline.

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.

Evaluarea utilității dispozitivului

site-mobil-nissa
Experiență mobile Nissa

De asemenea, cercetarea calitativă a fost completată de sesiuni de Mystery Shopping în fiecare din cele opt magazine din țară.

Scopul sesiunilor de mystery shopping a fost de a observa modul în care dispozitivele inteligente au fost acceptate și adoptate de consilierele de vânzări.

Clientele misterioase au oferit informații privind plasarea noilor dispozitive digitale și au fost atente la comportamentul personalului de vânzări în relație cu acestea.

Informațiile obținute astfel au fost coroborate și analizate într-un amplu raport realizat de specialiștii MKOR și în baza cărora au fost formulate sugestii și recomandări privind optimizarea poziționării dispozitivelor.

Rezultate

Prin colaborarea cu MKOR, managementul brandului NISSA a avut acces la o serie de date care, coroborate, au facilitat luarea unor decizii strategice.

Rezultatele obținute datorită cercetării și a instalării dispozitivului digital în magazine constau în creșterea cifrei de afaceri a brandului NISSA cu 9% în 2018, față de anul 2017.

Eforturile echipelor NISSA nu se opresc în acest punct, dezvoltarea dispozitivul digital continuând cu facilități de tip „oglindă digitală”.

Împreună, MKOR și NISSA au dezvoltat un produs inovativ pe piața din România, ținând cont de așteptările și specificul clientelor de fashion.

Clientele din magazinele NISSA se pot bucura acum de o experiență personalizată la cumpărături, indiferent că se află la cabina de probă, în fața oglinzii digitale sau în confortul propriei case.

NISSA apreciază profesionalismul MKOR

La finalul acestui proiect ne-am dat seama că implicarea unor actori multipli (echipa de management, consilierele de vânzări și clientele) a condus la o perspectivă completă asupra obiectivelor formulate inițial.

În ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor, mixul de metodologii, echipa multi-disciplinară și timpul alocat testării încă din faza de proiect au condus la obținerea unor insighturi care au ajutat, în final, la dezvoltarea unui brand local ce își dorește să se diferențieze prin digitalizare și inovație. .

NISSA apreciază profesionalismul MKOR, și pentru că o imagine face cât o mie de cuvinte, iată recomandarea pe care am primit-o de la NISSA:

recomandare nissa cercetare fashion

Contactează-ne pentru propriul proiect inovator

Ți-a plăcut? Suntem aici pentru a te ajuta. Împreună vom alege cea mai bună metodologie pentru proiectul tău de cercetare.

Folosește formularul de mai jos pentru a intra în contact cu noi, specialiștii MKOR cu experiența necesară pentru a dezvolta orice business.