Creionăm Nevoile
Înțelegem care sunt nevoile companiei tale și stabilim împreună obiectivele focus grupurilor. Pe baza acestora, stabilim designul de cercetare potrivit.
Cercetăm Piața
Profesioniștii MKOR intră în acțiune și culeg date relevante prin interviuri focusate. Indiferent de domeniul în care activezi, vei afla informații folositoare.
Livrăm Rezultate
Ne asumăm rezultatele studiilor noastre și îți garantăm validitatea lor. Rapoartele noastre sunt ușor de înțeles și oferă recomandări practice.
Executăm ședințe de focus grup pentru testare și informații
Focus-grupul este o metodă de cercetare des întâlnită, dar de multe ori “solicitată” pentru cercetări nepotrivite.
La MKOR, ne place să spunem că facem “cercetări calitative”, atât datorită rezultatelor de calitate, cât și datorită metodelor utilizate (mai ales specifice studiilor calitative – focus-grupul, interviul).
Ce este un focus grup?
Focus-grupul este o formă de cercetare calitativă, probabil cel mai des utilizată, unde un grup de persoane (de preferat între 8 și 15 persoane) îşi exprimă opiniile şi atitudinile pe care le au faţă de un anumit produs, serviciu, companie, ambalaj, design, etc.
Participanţii sunt liberi să se exprime, iar discuţia este asistată / monitorizată de un moderator. Focus-grupurile sunt o unealtă bună pentru a solicita / primi feedback din partea publicului.
Printre avantajele focus-grupurilor se numără:
- posibilitatea de a vedea şi de a analiza expresiile faciale şi limbajul trupului,
- se pot obţine informaţii de natură socială din exprimările folosite,
- oferă informaţii ce sunt mai greu de obţinut prin alte metode.
Această metodă are şi câteva dezavantaje:
- eşantioane mici / nereprezentative,
- mediul artificial,
- nu e anonim,
- posibilă influenţă a grupului.
De ce să utilizați focus-grupul ca metodă de cercetare?
Iată câteva motive valide pentru utilizarea acestei metode de cercetare, astfel încât să obțineți maximul de rezultate.
- Focus-grupul e potrivit pentru a explora atitudinile, percepţiile şi motivaţiile consumatorilor;
- Poate fi ales pentru a înţelege de ce consumatorii reacţionează într-un anumit fel când intră în contact cu un anumit produs, serviciu, mesaj publicitar, etc.
- Este potrivit pentru a obţine feedback în procesul de dezvoltare al produselor, ambalajelor, brandului;
- Este recomandat pentru a stabili ce variabile ar trebui cercetate din punct de vedere cantitativ, ulterior.
Când nu ar trebui folosit focus grupul?
Focus-grupul nu este potrivit pentru a lua decizii finale în legătură cu un produs, serviciu, brand, etc., pentru a segmenta piaţa, pentru a descrie profilul consumatorului sau pentru a măsura eficiența şi notorietatea. Acestea sunt decizii pe care să le documentați cu o cercetare calitativă în primă instanță (focus-grup, de exemplu), urmată de o cercetare cantitativă (cu un număr reprezentativ de respondenți).
Focus-grupurile sunt utile pentru explorare şi orientare, dar nu pentru a obţine un răspuns concret, final. Acestea trebuie să fie însoţite de cercetare cantitativă pentru validare.
Când să utilizați focus-grupul ca metodă de cercetare?
În general, focus-grupurile sunt utilizate în:
- Studii de dezvoltare ale noilor produse pentru a obţine reacţii ale consumatorului faţă de un concept nou sau un prototip, astfel se identifică punctele forte şi pe cele slabe care ajută la îmbunătăţirea produsului şi oferă o bază pentru cercetările cantitative.
- Studii de poziţionare pentru a comunica eficient cu targetul despre produs, serviciu, brand, etc.
- Studii ale comportamentului de consum pentru a colecta date preliminare referitoare la cum utilizează consumatorii anumite produse înainte de a iniţia o cercetare cantitativă.
- Analiza elementelor vizuale pentru a identifica punctele tari şi punctele slabe ale diferitelor elemente în stadiul de design. Aceste rezultate trebuie validate ulterior de o cercetare cantitativă.
- Determinarea atitudinilor pe care consumatorii le au faţă de un anumit produs, serviciu, brand, etc.
- Publicitate pentru a oferi informaţii despre eficienţa pe care ar putea să o aibă un anumit material publicitar bazându-se pe vizualizarea de idei brute.
- Evaluarea ofertelor promoţionale pentru a stabili interesul consumatorilor pentru acestea şi pentru a obţine sugestii sau informaţii ce pot fi utilizate pentru a le îmbunătăţi.
- Obţinerea de idei pentru crearea de noi produse, sau pentru modificarea unor produse existente.
- Stabilirea atitudinilor şi motivaţiilor angajaţilor faţă de compania pentru care lucrează şi găsirea soluţiilor de îmbunătăţire a relaţiilor angajat-angajator.
În toate domeniile menţionate mai sus, focus-grupurile ar trebui validate de o cercetare cantitativă. Deciziile nu ar trebui luate doar pe baza rezultatelor obţinute din focus grup.
De reținut, nu ar trebui să vă bazați pe un sigur grup, ci ar trebui să aveți mai multe sesiuni cu grupuri diverse, astfel încât să obțineți o varietate cât mai mare de răspunsuri pe care să le puteți măsura în etapa cantitativă.
MKOR Consulting are o vastă experienţă atât în aria cercetarilor calitative, cât şi a celor cantitative. Dacă aveţi nevoie de o cercetare de piaţă sau doriţi consultanță în domeniu nu ezitaţi să ne contactaţi.
Derulăm orice focus grup ca și cum l-am face pentru noi.
Atunci când ai date din piață, poți dezvolta businessul bazându-te pe rezultatele unui studiu profesional, nu mai trebuie să ghicești.
Transparență Asigurată
Echipă Dedicată
Rezultate Asumate
Analize Detaliate
Recomandări Strategice
Siguranța Datelor
10+
Ani de experiență în studii de piață și de consumator
200+
Proiecte de cercetare livrate cu succes
75+
Clienți deserviți, din industrii de Retail, FMCG și multe altele
Studii realizate cu metoda Focus Grup
În cadrul portofoliului de clienți vei găsi mici descrieri ale studiilor pentru afacerile cu care am lucrat de-a lungul timpului. Experiența acumulată în cadrul focus grupurilor anterioare ne recomandă pentru orice tip de proiect, indiferent de necesități.
Indecis? Aruncă o privire pe focus grupurile anterioare!
În cadrul studiilor de piață de care le efectuăm, ne bazăm foarte mult pe focus-grup ca metodă de cercetare. Considerăm că interacțiunea directă cu consumatorii finali, partenerii de afaceri, clienții business reprezintă cea mai bună metodă de a afla opiniile lor sincere.
Te invităm să răsfoiești portofoliul nostru de proiecte, în care focus-grupul este o metodă de cercetare pe care am o utilizăm de fiecare dată când este oportun.
Clienții MKOR sunt încântați
Atât Corina, cât și Alexandra au fost minunate pe tot parcursul proiectului, având o energie și implicare de 100%. Fiind primul nostru proiect împreună, am primit răspunsuri și clarificări rapide și update-uri la fiecare pas rezultand intr-un flow plăcut și fără întreruperi. Aș recomanda MKOR oricui este interesat de studii de piață și consultanță pe baza datelor obținute. Flow-ul proiectului a fost unul foarte bun. Aștept cu nerăbdare să lucrăm împreună la următoarele proiecte deja planificate. Felicitări tuturor!Attila Nagy, Fondator Registrul Constructorilor
De curând, am realizat împreună cu MKOR un studiu pe piața muncii în domeniul logistică și depozite. Îi recomand ca fiind profesioniști, implicați, atenți nevoile clienților, care își onorează prompt și complet contractele. Pot să spun sincer că a fost una dintre cele mai plăcute colaborări și că apreciez mult faptul că am avut o comunicare foarte ușoară și naturală cu Corina și echipa sa.Corina Săndulescu, Relationship Manager CT Park
Corina mi-a fost recomandată de către Prof. Dr. Ioan Hosu. Este profesionistă, promptă și hotărâtă – așa cum a fost prezentată. Planul de afaceri redactat împreună cu ea a câștigat locul 2 la un concurs național. Ea m-a ajutat să înțeleg nevoia de a avea o strategie pentru abordarea pieței, atunci când lansezi o nouă afacere.Marinela Degeratu, Psiholog / Antreprenor
Am apelat la MKOR pentru a derula un studiu de percepție al clienților din 20 de orașe din țară, cu scopul îmbunătățirii experienței clienților cu serviciile oferite. Cel mai mult mi-a plăcut la colaborarea noastră interesul în a înțelege cerința clientului și de a adapta metodologia pentru a obține rezultatul dorit. Adaug și deschiderea de a tine cont de propunerile clientului cu privire la chestionarul derulat în teren față în față cu clientul. Considerăm ca am avut o nouă colaborare de succes prin implicarea ambelor părți, iar echipa MKOR este agilă, focusată pe rezultat. Mulțumim!Cristian Fărcaș, CEO, BSG Money Exchange SRL
Am realizat împreună cu MKOR un studiu despre învățarea continuă în România. Mi-a plăcut în mod special modul de comunicare, modul de prezentare a rezultatelor, Dashboard-ul și faptul că am primit sugestii de exploatare a informațiilor pe care le avem deja. De asemenea, am primit o perspectivă nouă legată de ce date noi am putea sa corelam cu cele deja existente. :) All in all, nu a fost o comunicare unidirectionala, in care noi am cerut, ni s-a livrat si s-a încheiat. Ci a fost o co-creare.Adela Pop, Customer Experience Manager, Upriserz
Am desemnat MKOR să deruleze un studiu aprofundat al satisfacției clienților noștri. Rapoartele finale ne-au furnizat recomandări extrem de utile pentru îmbunătățiri viitoare, dar și pentru eliminarea factorilor de risc. Ca și project manager din partea Goodyear, am fost impresionat de colaborarea fructuoasă și plăcută cu echipa Corinei.Svilen Stoyanov, Customer Service and Supply Chain Representative, Goodyear Dunlop Tires Romania & Bulgaria
Colaborarea cu echipa Corina a fost una foarte bună, materialul livrat în termenii stabiliți, a fost exact pe cerințele noastre. Recomand cu încredere serviciile companiei MKOR! Pe plan personal, mi-a plăcut Corina, este foarte ordonată, creativă, veselă, un om frumos! Îmi doresc colaborări viitoare cu compania MKOR.Iulian Berghian, Consultant management Farmaciile Elmafarm
Colaborarea cu MKOR a fost o experiență deosebită. Încă de la primul contact am beneficiat de promptitudine, flexibilitate și profesionalism, prezentate cu o atitudine caldă și prietenoasă. Colaborarea noastră ne-a adus mai mult decât speram și ne-a ridicat nivelul așteptărilor pe viitor. În două cuvinte: Underpromise - Overdeliver.Alexandra Șerbulescu, Fondator DUMS Design
Colaborarea cu MKOR a dat un nou start activității noastre. Corina, împreună cu echipa sa, au creat un mare impact în afacerea noastră cu Bio-Kult. Firma producătoare a apreciat în mod deosebit strategia de marketing pe care au întocmit-o, dar și informațiile și calculele pertinente. Am început implementarea acestui plan și pot spune că avem rezultate minunate.Fineas Pascotescu, Fondator Biovitaprotex, unic importator Bio-Kult în România
Am colaborat deja în două proiecte de cercetare cu MKOR Consulting, unul ce a presupus cunoașterea mai îndeaproape a vizitatorilor Sun Plaza, iar celălalt în explorarea unor noi oportunități de petrecere a timpului liber în mall-urile din București și, cu preponderență, în mall-ul nostru. Recomand cu căldură serviciile MKOR și ne dorim colaborări viitoare!Cristina Costăchescu, Marketing Manager Sun Plaza | CBRE România
Am colaborat cu echipa MKOR pentru a înțelege mai bine contextul pieței de lenjerie din perspectiva consumatorului. Mi-a plăcut deschiderea spre nevoile clientului, comunicarea și abordarea prietenoasă a clienților. Recomand MKOR pentru profesionalism, eficiență, orientare spre nevoile clientului, experiența în industrii sau servicii similare.Mihaela Flesariu, Marketing Manager, Piera Lingerie
Profit de ocazie pentru a vă mulțumi pentru implicare și seriozitate. Recunoaștem că nu ne așteptam să se pună atât suflet într-un studiu de piață :) Geniale înregistrările de la focus-grupuri, de care nu ne-am putut dezlipi aseară, le-am urmărit până la 2 noaptea. Au fost interesante, relevante și de ajutor.Mihai Zaharia, Manager Bunicel.ro, câștigător Țara lui Andrei
Am apelat la MKOR pentru efectuarea unui studiu de piață foarte complex, pentru trei segmente de piață: [ventilație] rezidențial, comercial și industrial. Strategia de abordare ne-a făcut să selectăm MKOR dintre celelalte companii de research. Pe parcursul proiectului, au ținut aproape de noi, ne-au comunicat toți pașii și am tras concluzii împreună. În plus, ne-au ajutat cu întocmirea documentației necesare pentru a primi fonduri de la BERD pentru realizarea acestui studiu de piață. MKOR, în câteva cuvinte: cooperanți, deschiși, flexibili, atenți la detalii, profesioniști.Dănuț Marinescu, Managing Partner Julien Expert
Mulţumesc foarte mult pentru raport şi pentru promptitudine! Raportul este foarte bine scris: profesionist, bine structurat şi uşor de urmărit şi conţine toate informaţiile de care aveam nevoie în această etapă. Am lucrat foarte bine împreună şi acest raport ne va fi foarte util în dezvoltarea planului de afaceri şi a business-ului în general.Luciana Popescu, Antreprenor
Livrăm calitate și insight, întotdeauna la timp. Pentru mai multe dovezi, dă un click pe recomandări, portofoliu de marketing sau studiile noastre de piață. O să îți placă 🙂
Abonează-te la newsletter
Primești săptămânal articole bine documentate despre tot ceea ce e nou în piață, inclusiv informații exclusive din studiile noastre proprii