Echipa MKOR a primit cu entuziasm propunerea de a relua colaborarea cu o agenție de marketing digital, în cadrul unui proiect de rebranding pentru un retailer de optică medicală din Timișoara. Astfel, strategia de repoziționare s-a bazat pe informații valoroase direct de la utilizatorii de ochelari și produse complementare.

Pentru a avea o imagine cât mai completă asupra pieței vizate, cercetarea derulată de MKOR a presupus un mix între un studiu de obiceiuri și atitudini (U&A) și un Brand Tracker.

Obiceiurile și atitudinile utilizatorilor de produse de optică medicală din Timișoara

Studiul a vizat, în primul rând, explorarea principalelor comportamente de achiziție a produselor de optică medicală în general, dar și specific pe categorii de produse.

Colectarea datelor direct de la sursă (utilizatorii din Timișoara și zona metropolitană) ne-a permis, mai departe, conturarea de personas în funcție de indicatori specifici, precum frecvența de cumpărare, mediul de achiziție, intensitatea și motivele utilizării articolelor de optică medicală.

Aceste informații au fundamentat o mai bună înțelegere a utilizatorilor, precum și identificarea de noi segmente cu potențial care pot fi abordate în procesul de rebranding.

Benchmarking top retaileri de articole de optică medicală din Timișoara

Cea de-a doua direcție de cercetare a constat în identificarea principalilor retaileri de optică medicală din zona vizată (inclusiv beneficiarul studiului) și analiza detaliată a acestora.

Am avut în vedere poziționarea acestora în piață, urmărind indicatori precum NPS, Notorietate, cheltuială medie. În plus, am explorat în detaliu profilul demografic și comportamental al clienților fiecărui retailer de top.

Studiul a inclus și testarea noului concept, pentru a evalua principalele asocieri pe care numele propus pentru rebranding le generează în rândul clienților potențiali.

studiu-consumator-piata-cosmetice

Obiectivele de cercetare

În cadrul acestui studiu am pornit de la o serie de obiective de cercetare care să sprijine procesul de rebranding al beneficiarului final:

  • Explorarea comportamentelor de achiziție și utilizare a produselor de optică medicală
  • Realizarea unei analize de tip benchmarking pentru principalii competitori
  • Definirea profilului utilizatorului de produse de optică medicală
  • Testarea conceptului propus pentru rebranding

Despre cercetare

Realizarea studiilor U&A presupune colectarea datelor direct de la sursă, iar unul din instrumentele noastre favorite pentru o astfel de cercetare primară este sondajul de opinie online (CAWI), realizat cu ajutorul Panelului propriu MKOR.

  • Piața vizată: piața produselor de optică medicală din Timișoara
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: N=410 respondenți, representativ pentru Timișoara și zona metropolitană a orașului, pe criterii de gen, vârstă și mediu de rezidență
  • Raportare: Dashboard online, interactiv

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de comportamente și atitudini (U&A) sunt provocări în care ne punem tot entuziasmul, know-how-ul și responsabilitatea, pentru că înțelegem cât de importantă este pentru un business înțelegerea aprofundată a obiceiurilor de consum.

Astfel de studii (U&A) facilitează explorarea comportamentelor de achiziție și consum, atât generale, cât și specifice, și totodată, ajută la conturarea profilului consumatorului demografic și comportamental. Ca o completare a acestor studii (U&A), studiile de brand tracker te ajută să vizualizezi poziționarea competiției din perspectiva consumatorilor, atât din punct de vedere al notorietății, cât și în ceea ce privește utilizarea produselor/serviciilor competitorilor.

Contactează-ne și noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorului din România prin primul studiu de piață live – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!