În cadrul colaborării cu Fundația NESsT, pentru proiectul Fabricat în Țara lui Andrei, MKOR Consulting a efectuat o serie de studii de piață pentru 8 dintre semifinaliștii competiției din 2016 și unul dintre finaliștii din 2013. Acestea ce au inclus analiza generală a pieței (mediul economic și legislativ), analiza concurenței, studii de consumator și segmentarea pieței.

Câștigători studii de piata tara lui andrei
Premierea Câștigătorilor Fabricat în Țara lui Andrei 2016

Iată, pe scurt, câteva detalii despre fiecare proiect la care am lucrat.

Proiecte de research executate de MKOR în cadrul proiectului Țara lui Andrei


Sănătate Dulce (proiect finalist, 2013)

identificarea-nevoilor-sanatate
Pentru Sănătate Dulce, MKOR Consulting a efectuat un studiu de piață constând în identificarea nevoilor consumatorilor și ale clienților business de pe piața românească și europeană pentru produse apicole. Rezultatele, puse în balanță cu așteptările apicultorilor (identificate prin interviuri structurate), au condus la punerea pe rafturile magazinelor naturiste a unor noi sortimente bazate pe produse apicole, cu succes la public.

Studiul de piață a vizat identificarea principalelor trenduri pe piața consumului de miere și produse apicole rare la nivel național și european. O primă etapă a constat în cercetarea secundară a unor resurse privind consumul de produse apicole, respectiv în identificarea potențialilor clienți la nivel național și european.

Următoarea etapă a constat în identificarea nevoilor și așteptărilor apicultorilor cu care Fundația Agapis colaborează, prin interviuri structurate, față-în-față.

Sănătate Dulce este o inițiativă a Fundației Agapis, în cadrul competiției Produs în Țara lui Andrei. Scopul proiectului îl reprezintă promovarea produselor apicole rare precum veninul de albină, lăptișorul de matcă, dar și produse derivate din miere (miere cu nuci, miere cu cătină, miere cu merișoare, etc.). Sănătate Dulce a fost finalist al competiției Produs în Țara lui Andrei 2013.

Am avut plăcerea să lucrăm cu Corina și echipa sa, iar colaborarea noastră legat de cercetarea de piață pe care am efectuat-o a fost una foarte reușită. Apreciem profesionalismul și seriozitatea de care a dat dovadă. Recomandăm MKOR cu căldură tuturor celor care au nevoie de servicii de calitate.

— Alin Prunean, Președinte Sănătate Dulce, câștigător Produs în Țara lui Andrei 2013


Producție Dulceață de trandafiri

dulceata-de-trandafiri-fara-conservant

Pentru proiectul lansării unei fabrici pentru producerea dulceții de trandafiri, am efectuat un studiu al pieței în care am vizat mai multe etape.

În primul rând, am analizat contextul economic și legislativ la nivel național, precum și o scurtă trecere în revistă a competitorilor, prin desk-research.

Pentru identificarea publicului-țintă, am parcurs două etape: am desfășurat interviuri cu potențiali clienți B2B (distribuitori, locații HoReCA, etc.), cu scopul de a afla deschiderea pentru a comercializa această specialitate dulce.

În cea de-a doua etapă, am efectuat chestionare stradale, cu un pas statistic predefinit. Acestea au vizat disponibilitatea respondenților de a consuma dulceață de trandafiri, limite de toleranță la preț și asocieri ale dulceții de trandafiri.

Cele două etape ne-au ajutat în definirea publicului-țintă pentru dulceața de trandafiri.


Construcție de case pasive

Pentru proiectul Caselor Pasive, am efectuat un studiu al pieței în care am vizat mai multe etape. În primul rând, am analizat contextul economic național și internațional pentru casele pasive, precum și reglementările legislative (desk-research).

De asemenea, am efectuat o analiză a concurenței la nivel național, în care am evaluat principalii competitori de pe piață, prin tehnici specifice mystery-shopping, dar și desk-research.

Pentru identificarea publicului-țintă, am efectuat interviuri telefonice cu persoane care aveau în plan achiziția unui teren sau construcția unei case în următorul an calendaristic. În cadrul acestei etape de cercetare, am explorat nivelul de înțelegere al conceptului de “case pasive”, precum și deschiderea respondenților de a-și construi o astfel de casă, față de una “tradițională”.

După ce am primit studiul de piaţă livrat de MKOR, ne-a luat câteva zile să îl citim şi să îl analizăm cu atenţie. Ne-a plăcut foarte mult livrabilul final şi am găsit unele informaţii noi pe care nu le mai citisem. Cercetarea de piaţă corespunde aşteptărilor şi chiar mai mult de atât. Ne-a plăcut foarte mult structura studiului şi faptul că este argumentat tot ce este scris (am citit cu atenţie toate notele de subsol, trimiteri la diverse pagini de specialitate de pe internet).

S-au atins toate punctele discutate în contract şi au fost introduse şi câteva materiale extra, care ne sunt de ajutor. De asemenea, ne sunt de ajutor în finalizarea planului nostru de afaceri şi concluziile şi recomandările finale.

Colaborarea a decurs foarte bine din punctul nostru de vedere. Ne-a plăcut promptitudinea, seriozitatea şi deschiderea către client. Sper să mai colaborăm şi pe viitor, cu siguranţă vom mai avea nevoie de serviciile MKOR.

— Arhitect Daniela Teodorescu, Project Manager


Consultanță ecoturism

Pentru proiectul lansării unei afaceri în domeniul consultanței pentru ecoturism, am efectuat un studiu al pieței în care am vizat mai multe etape.

În primul rând, am analizat contextul economic și legislativ privind certificarea în ecoturism, precum și o scurtă trecere în revistă a mediului concurențial. Pentru identificarea beneficiarilor, am efectuat interviuri telefonice cu toate locațiile ecoturistice din România, cu scopul de a identifica factorii de motivație ai acestora, pentru acreditare ecoturistică.

Sumarizarea acestora ne-a ajutat în conturarea unui profil al beneficiilor și provocărilor întâlnite în cadrul viitoarei afaceri de consultanță în acreditare pentru ecoturism.

În primul rând, vă mulţumim pentru deschiderea şi implicarea voastră în realizarea studiului pentru noi. Cercetarea pieţei din perspectiva legislaţiei în domeniu, cât şi recomandările primite ne sunt extrem de utile şi ne ajută să concretizăm o strategie de promovare şi să venim cu informaţii relevante pentru potenţialii noştri clienţi. În privinţa studiului realizat în rândul unităţilor deja acreditate în domeniul ecoturismului, am apreciat enorm sugestia voastră, acesta fiind mult mai relevant pentru noi atât din punct de vedere al proiectului Fabricat în Ţara lui Andrei, cât şi al punerii în practică a ideii noastre, respectiv serviciile de consultanţă îndomeniu. Aşadar, vă mulţumim încă o dată pentru deschidere, pro-activitate, implicare şi nu în ultimul rând încadrarea într-un termen foarte scurt. Mult succes şi spor pe viitor, iar în cazul în care vom mai avea nevoie de acest gen de servicii, cu siguranţă vom apela la MKOR!

— Andreea Radu, Simona Macovei, Project Managers


Atelier pentru produse din fier forjat

forjare-fier

Pentru proiectul de lansare a unui atelier pentru produse din fier forjat, am efectuat un studiu al pieței în care am vizat mai multe etape. În primul rând, am analizat contextul economic la nivel local privind principalii producători de articole din fier forjat (desk-research).

Pentru identificarea publicului-țintă, am efectuat un număr de interviuri telefonice cu potențiali clienți persoane juridice. Aceștia ne-au transmis atât nevoile proprii și disponibilitatea de colaborare cu un nou furnizor, cât și detalii privind cererea în rândul consumatorilor finali.

Mulțumim mult pentru studiul de piață, este foarte frumos realizat și concludent. Ne va fi util atât în planul de afaceri, cât și ulterior. Mi-a facut plăcere să lucrez cu voi și sper să avem ocazia să lucrăm și pe alte proiecte. Să aveți succes și spor în tot ce faceți!

— Gabriela Dușa, Project Manager


Restaurant pescăresc în comuna Corbu

plaja-corbu

Pentru deschiderea unui restaurant pescăresc în comuna Corbu, am efectuat un studiu al pieței în care am vizat mai multe etape. În primul rând, am analizat contextul economic local și am efectuat o analiză a concurenței la nivel local, în care am evaluat principalii competitori de pe piață, prin tehnici specifice mystery-shopping, dar și desk-research.

Pentru identificarea publicului-țintă, am parcurs două etape:

  1. Am desfășurat interviuri cu clienți ai locațiilor concurente (restaurante pescărești) în care am explorat motivațiile de a alege un restaurant cu specific față de unul generic.
  2. Am efectuat chestionare față în față cu persoane care obișnuiesc să ia masa în oraș, din orașul Constanța. Acestea au vizat disponibilitatea respondenților de a merge la Corbu pentru a lua masa, inclusiv în extra-sezon.

Cele două etape ne-au ajutat în definirea publicului-țintă al viitorului restaurant pescăresc.

Câteva cuvinte îi descriu pe cei de la MKOR: promptitudine, profesionalism şi calitate. Recomand serviciile personalizate MKOR, cu siguranţă îi aveţi pe cei mai buni alături!

— Avocat Florin Alexandru, Project Manager


Umplutură pentru plăcinta de mere

placinta-mere

Focus-grupurile însoţite de sesiuni de degustare organizate de MKOR pentru acest proiect au avut ca target gospodinele care obișnuiesc să gătească dulciuri. Aceste sesiuni au avut loc pe parcursul a două săptămâni la sediul MKOR Consulting.

Rezultatele focus-grupurilor şi sesiunilor de degustare au condus, în primul rând, la stabilirea reţetei ce urma a face parte din portofoliul viitoarei fabrici de procesare a merelor şi mai apoi la stabilirea disponibilităţii consumatorului de a achiziționa și consuma acest tip de produs.

Ca parte a acestui proiect, am studiat piața de gemuri şi dulceţuri din România şi mediul concurenţial.

Am lucrat excelent cu MKOR – sunt profesionişti, învăţaţi să se adapteze nevoilor clientului, să acţioneze rapid, să se adapteze şi să livreze, în final, exact ceea ce au promis. Şi, peste toate astea, am respectat împreună nişte termene foarte scurte care nu ne-au împiedicat să avem un rezultat final excelent. Mulţumesc şi vă recomand cu drag!

— Doris Stroiescu, Project Manager


Bunicel.ro (proiect finalist, 2016)

dulceata-bunicel

În cadrul colaborării cu Bunicel, am efectuat o serie de focus-grupuri însoţite de sesiuni de degustare. Cercetarea a avut ca obiectiv testarea și lansarea unui produs nou pe piaţă, dar şi măsurarea satisfacţiei aduse de produsele deja existente în portofoliul Bunicel.

Focus-grupurile au vizat consumatorii de dulciuri naturale din România (București). Aceste sesiuni au avut loc pe parcursul a două săptămâni la sediul MKOR Consulting.

Rezultatele focus-grupurilor şi sesiunilor de degustare au condus, în primul rând, la alegerea reţetei ce urma a face parte din portofoliul Bunicel şi mai apoi la stabilirea disponibilităţii participanților la discuții de a consuma regulat produsul degustat. Ca parte a acestui proiect, am studiat piața de gemuri şi dulceţuri din România şi mediul concurenţial.

Bunicel este un producător de gemuri şi dulceţuri după reţete tradiţionale, la ceaun, cu fructe culese din livada bunicilor. Reţetele utilizate de aceștia datează de peste 200 de ani, ele fiind procurate din cele mai vechi manuscrise găsite.

Bunicel a fost finalist al competiției Produs în Țara lui Andrei 2016.

Profit de ocazie pentru a vă mulțumi pentru implicare și seriozitate. Recunoaștem că nu ne așteptam să se pună atât suflet într-un studiu de piață 🙂 Geniale înregistrările de la focus-grupuri, de care nu ne-am putut dezlipi aseară, le-am ascultat până la 2 noaptea. Au fost interesante, relevante și de ajutor.

— Mihai Zaharia, Manager Bunicel.ro


Miere Sinceră (proiect finalist, 2016)

miere-pe-paine

În cadrul colaborării avute cu Stupina Apostolescu – Miere Sinceră, MKOR Consulting a efectuat un studiu de piață care a vizat oportunitatea de a deschide prima stupină turistică din România la Câmpina, pe Valea Prahovei.

În cadrul acestui proiect, a fost vizată atât piaţa locală, cât și cea naţională. Studiul efectuat a constat în două etape:

  • aplicarea unor interviuri telefonice cu stupine din țară, potențiali competitori ai stupinei turistice;
  • aplicarea unor chestionare consumatorilor de miere de pe Valea Prahovei, cu scopul de a identifica obiceiurile de consum ale acestora privind produsele apicole.
Produs Miere Sinceră

Proiectul a vizat identificarea principalelor trenduri de consum de pe piaţa de miere şi produse apicole din România, precum și deschiderea potențialilor clienți să viziteze o astfel de stupină turistică.

Pe baza rezultatelor obţinute din cercetarea secundară şi din aplicarea interviurilor și chestionarelor, am dezvoltat pentru Miere Sinceră o serie de recomandări.

Pe baza acestora, a fost finalizat planul de afaceri, care s-a numărat printre câștigătorii ediției din 2016 a concursului de antrepreoriat social, stupina turistică fiind în curs de construcție în prezent.

Vă mulţumesc pentru seriozitatea şi promptitudinea cu care aţi răspuns solicitării noastre. Lucrarea dvs. este foarte utilă pentru intrarea pe piaţă a întreprinderii, iar prin rezultatele pe care le-aţi livrat, am înţeles nevoile reale ale clienţilor şi ne putem adapta planul de marketing. Faină lucrare şi, cel puţin pentru mine, pasionantă. Felicitări! Recomandările şi concluziile studiului FOARTE UTILE.

— Mihail Apostolescu, Președintele Asociației Apicola Valea Prahovei


Despre Fabricat în Țara lui Andrei

Fabricat în Țara lui Andrei este platforma de responsabilitate socială a OMV Petrom, derulată în două ediții care au avut loc în perioada 2013-2017. În acest timp, 20 de afaceri sociale din diverse domenii au câștigat finanțare în valoare totală de peste 700.000 de euro, plus un 1 an de consultanță de specialitate în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislație, marketing, distribuţie, vânzări ș.a.

55 de finaliști ai competiției au beneficiat timp de ~8 luni de pregătire şi consultanţă pentru efectuarea studiilor de fezabilitate pentru ideile lor și pentru crearea planului final de afaceri. Cei 20 de câștigători au fost aleși dintre finaliști în urma evaluării unui juriu format din antreprenori de succes, reprezentanți media, dar și membri ai directoratului si experți OMV Petrom. Dintre aceștia, echipa MKOR a avut bucuria să lucreze cu 9 finaliști și 3 câștigători.

Piaţa vizată pentru aceste proiecte

  • România

Metodologie utilizată

  • focus-grup (cu degustare)
  • interviu structurat (telefonic)
  • chestionar față în față
  • mystery shopping
  • cercetare secundară / desk-research

Website

www.taraluiandrei.ro

Studiile MKOR în context COVID-19
Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.
De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.