Strategia de marketing dezvoltată de echipa MKOR Consulting pentru primul spațiu de cowork din Cluj-Napoca s-a bazat pe mai multe etape de cercetare:
- Analiza trendurilor la nivel internațional. Pornind de la surse secundare, această etapă a prezentat perspectiva de ansamblu asupra acestui tip de spațiu de lucru. De asemenea, a ajutat la definirea unor standarde internaționale de dorit pentru orice spațiu cowork, dar și la identificarea unor noi oportunități. De exemplu, Cluj Cowork s-a înrolat în premieră pentur România, în programul internațional “coworking visa“.
- Cercetarea publicului intern. Această etapă a constat în efectuarea unor interviuri semistructurate cu membrii Cluj Cowork. Acestea au vizat identificarea gradului de satisfacție, precum și sugestii de îmbunătățire ale serviciilor oferite, pentru creșterea loialității acestora.
- Analiza concurenței. A constat în analiza unor spații similare din Cluj-Napoca, Sibiu și București. În cadrul acestei etape, am analizat beneficiile oferite de aceste spații membrilor, strategia de prețuri și de comunicare (website, social media, comunicate de presă, evenimente, etc.). De asemenea, în această etapă, am derulat o serie de interviuri structurate cu clienții competitorilor. Obiectivul acestora a fost strângerea de informații pentru a compara nivelul de satisfacție al membrilor Cluj Cowork vs. cei ai competitorilor.
Strategia de marketing a fost implementată cu ajutorul echipei MKOR Consulting, în primele 6 luni, după care a fost angajat un Manager de Marketing intern, full-time. Acesta a beneficiat de consultanța reprezentanților noștri, pentru restul perioadei contractuale.
Despre Cluj Cowork
Cluj Cowork a fost înființat în 2011, de către Robbert. Acesta locuia deja în Cluj timp de 5 ani, și lucra cu programatori și oameni de IT, așa că a identificat oportunitatea de a le oferi un spațiu comun de lucru și socializare. În fiecare săptămână au loc evenimente pentru membri sau pentru public, organizate sau găzduite de spațiul de coworking.
Piața vizată:
- Cluj-Napoca
Metodologie utilizată:
- cercetare secundară (desk research)
- interviuri în profunzime (clienții interni, clienții competitorilor)
- mystery shopping (locații ale concurenței)
Studiile MKOR în context COVID-19
Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest sens, noi, echipa MKOR, răspundem nevoii de insight-uri relevante despre comportamentele de consum prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence vine în ajutorul companiilor cu date din piața de interes.
De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.