În cadrul colaborării cu Prodvinalco Cluj, echipa MKOR Consulting a efectuat o serie de studii de consumator, constând în interviuri și focus-gupuri de degustare.

Acestea au vizat lansarea unor produse noi pe piață, dar și modificarea sau introducerea unor noi rețete pentru produse deja consacrate.

produse-prodvinalco-cluj
Produse noi – Prodvinalco Cluj

Cercetare calitativă pentru lansare de produse noi

Sesiunile de interviuri și focus-grupuri pentru degustare efectuate au vizat consumatorii de băuturi din categoria economic, acestea având loc fie la sediul clientului, fie în locațiile de distribuție ale băuturilor acestuia, din Cluj-Napoca.

Acestea au avut loc, în timp, pentru aproximativ toate produsele existente în portofoliul Prodvinalco, pe eșantioane variate, între 25 și 500 de respondenți, în funcție de proiect.

lansare-produs-carphatia
Lansare produs nou – Vodka Carpathia

Metodologia utilizată a vizat teste “oarbe” cu două sau trei probe (binare sau triunghiulare), în funcție de profilul fiecărei testări.

Fiecare studiu a fost desfășurat cu colaborarea laboratorului propriu al Prodvinalco, precum și cu departamentele de marketing și vânzări.

Despre Prodvinalco Cluj

Prodvinalco Cluj a fost înființat în 1932 la Cluj. În perioada comunistă a fost Vinalcool Cluj, iar din 2004 compania a devenit integral privată. Pe parcusul istoriei sale, compania s-a reinventat de multe ori, dar fără a uita tradiția, una dintre valorile sale de bază. În portofoliul producătorului se află zeci de produse, printre care țuica de prune Vlad Țepes sau vodka Carpathia.

Piața vizată:

  • Cluj-Napoca

Metodologie utilizată:

  • degustare, prin prezentare de probe oarbe

Website:

Concluzie

Rezultatele sesiunilor de degustare au condus la lansarea unor noi produse (de exemplu, Carpathia Vodka), dar și la consolidarea unor produse cu “tradiție”, mai ales în Cluj-Napoca, orașul unde compania este “acasă”.

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.