În cadrul colaborării cu Prodvinalco Cluj, echipa MKOR Consulting a efectuat o serie de studii de consumator, constând în interviuri și focus-gupuri de degustare.

Acestea au vizat lansarea unor produse noi pe piață, dar și modificarea sau introducerea unor noi rețete pentru produse deja consacrate.

produse-prodvinalco-cluj
Produse noi – Prodvinalco Cluj

Cercetare calitativă pentru lansare de produse noi

Sesiunile de interviuri și focus-grupuri pentru degustare efectuate au vizat consumatorii de băuturi din categoria economic, acestea având loc fie la sediul clientului, fie în locațiile de distribuție ale băuturilor acestuia, din Cluj-Napoca.

Acestea au avut loc, în timp, pentru aproximativ toate produsele existente în portofoliul Prodvinalco, pe eșantioane variate, între 25 și 500 de respondenți, în funcție de proiect.

lansare-produs-carphatia
Lansare produs nou – Vodka Carpathia

Metodologia utilizată a vizat teste “oarbe” cu două sau trei probe (binare sau triunghiulare), în funcție de profilul fiecărei testări.

Fiecare studiu a fost desfășurat cu colaborarea laboratorului propriu al Prodvinalco, precum și cu departamentele de marketing și vânzări.

Despre Prodvinalco Cluj

Prodvinalco Cluj a fost înființat în 1932 la Cluj. În perioada comunistă a fost Vinalcool Cluj, iar din 2004 compania a devenit integral privată. Pe parcusul istoriei sale, compania s-a reinventat de multe ori, dar fără a uita tradiția, una dintre valorile sale de bază. În portofoliul producătorului se află zeci de produse, printre care țuica de prune Vlad Țepes sau vodka Carpathia.

Piața vizată:

  • Cluj-Napoca

Metodologie utilizată:

  • degustare, prin prezentare de probe oarbe

Website:

Concluzie

Rezultatele sesiunilor de degustare au condus la lansarea unor noi produse (de exemplu, Carpathia Vodka), dar și la consolidarea unor produse cu “tradiție”, mai ales în Cluj-Napoca, orașul unde compania este “acasă”.