În cadrul colaborării cu MKOR Consulting, Happy Campus a vizat un studiu de oportunitate privind fezabilitatea extinderii în municipiul Cluj-Napoca. Acesta este unul dintre cele mai mari centre universitare din țară.

studiu-de-oportunitate-happy-campus
Happy Campus – Studiu de Oportunitate

Cercetarea a constat în două etape:

  • una oferind perspectiva potențialilor clienți ai campusului (studenții),
  • iar cealaltă reprezentând o analiză a competitorilor direcți și indirecți (cămine de stat, cămine private, apartamente închiriate).

Segmentarea potențialilor clienți

happy-campus-targu-mures
Happy Campus – Târgu Mureș

Segmentarea pieței-țintă a fost realizată pe baza analizei psihografice a potențialilor clienți. Am pornit de la studiul comparativ al profilurilor prospecților care locuiesc în căminele de stat, a celor private, respectiv în chirie.

Rezultatele, analizate “în oglindă”, au relevat preferințele și obiceiurile publicului-țintă. Informații precum consumul de media sunt utile pentru targetarea eficientă mesajelor publicitare.

Metodologia utilizată a constat în chestionare aplicate online, studenților din Cluj-Napoca.

Studiul concurenței

Această etapă a cercetării a vizat o analiză de teren a principalelor campusuri de stat și private din Cluj-Napoca, dar și o analiză a pieței imobiliare, privind oferta pentru închirieride apartamente, în zonele “studențești”.

Rezultatele, însoțite de imagini, dar și de mini-interviuri luate studenților care locuiau în aceste facilități, au oferit o imagine de ansamblu asupra ofertei de locuințe pentru studenții din oraș.

Pentru această etapă, am utilizat metode caracteristice mystery-shopping, pe teren (vizite incognito, în calitae de potențial client, discuții cu locatarii spațiilor vizitate, etc.).

Despre Happy Campus

Happy Campus este unul dintre primele campusuri private din Transilvania și primul din Târgu-Mureș, pornit la Târgu Mureș în anul 2012. De atunci, mai mult de 300 de studenți au beneficiat de serviciile oferite în cele două locații, Panorama și Medica. Ambele locații se află la o distanță de cinci minute de Universitatea de Medicină din Târgu Mureș.

Piața vizată

  • Cluj-Napoca

Metodologie utilizată

  • desk research
  • chestionare online (CAWI)
  • interviuri în profunzime
  • mystery-shopping

Website

Rezultatele au condus la concluzia că piața din Cluj-Napoca poate beneficia de multe îmbunătățiri din punctul de vedere al condițiilor de locuit pentru studenți.