În cadrul colaborării cu MKOR Consulting, Happy Campus a vizat un studiu de consumator privind fezabilitatea extinderii în municipiul Cluj-Napoca. Acesta este unul dintre cele mai mari centre universitare din țară.

studiu-de-oportunitate-happy-campus
Happy Campus – Studiu de Oportunitate

Cercetarea a constat în două etape:

  • una oferind perspectiva potențialilor clienți ai campusului (studenții),
  • iar cealaltă reprezentând o analiză a competitorilor direcți și indirecți (cămine de stat, cămine private, apartamente închiriate).

Segmentarea potențialilor clienți

happy-campus-targu-mures
Happy Campus – Târgu Mureș

Segmentarea pieței-țintă a fost realizată pe baza analizei psihografice a potențialilor clienți. Am pornit de la studiul comparativ al profilurilor prospecților care locuiesc în căminele de stat, a celor private, respectiv în chirie.

Rezultatele studiului au relevat preferințele și obiceiurile publicului-țintă. Informații precum consumul de media au furnizat indicii utile pentru targetarea eficientă a mesajelor publicitare.

Metodologia utilizată a constat în chestionare aplicate online, studenților din Cluj-Napoca.

Analiza competiției

Această etapă a cercetării a vizat o analiză de teren a principalelor campusuri de stat și private din Cluj-Napoca, dar și o analiză a pieței imobiliare, privind oferta pentru închirieri de apartamente, în zonele “studențești”.

Rezultatele, însoțite de imagini, dar și de mini-interviuri luate studenților care locuiau în aceste facilități, au oferit o imagine de ansamblu asupra ofertei de locuințe pentru studenții din oraș.

Pentru această etapă, am utilizat metode caracteristice mystery-shopping, pe teren (vizite incognito, în calitate de potențial client, discuții cu locatarii spațiilor vizitate, etc.).

Piața vizată

  • Cluj-Napoca

Metodologie utilizată

  • desk research
  • chestionare online (CAWI)
  • interviuri în profunzime
  • mystery-shopping

Rezultatele au condus la concluzia că piața din Cluj-Napoca poate beneficia de multe îmbunătățiri din punctul de vedere al condițiilor de locuit pentru studenți.

Despre Happy Campus

Happy Campus este unul dintre primele campusuri private din Transilvania și primul din Târgu-Mureș, pornit la Târgu Mureș în anul 2012. De atunci, mai mult de 300 de studenți au beneficiat de serviciile oferite în cele două locații, Panorama și Medica. Ambele locații se află la o distanță de cinci minute de Universitatea de Medicină din Târgu Mureș.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de consumator sunt o provocare pe care o îmbrățișăm cu drag, de fiecare dată, căci o astfel de analiză ne permite să identificăm tendințele consumatorilor și preferințele acestora necesare în special în proiecte de testare a unor noi produse sau concepte.

Noi, specialiștii MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social.
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate.
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Următorul proiect al companiei este la un video call distanță, contactează-ne!

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest sens, noi, echipa MKOR, răspundem nevoii de insight-uri relevante despre comportamentele de consum prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence vine în ajutorul companiilor cu date din piața de interes.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată studiilor de piață realizate in-house.