Poate că nu am mai scris de multă vreme un articol atât de lung, dar citește până la final pentru a vedea cum schimbă MKOR contextul COVID-19, precum și un mesaj video de la fondatoarea MKOR, Corina. Am pregătit pentru tine un BONUS și un instrument de marketing care o să-ți placă și o să-ți fie util!

Coronavirus sau COVID-19 este Lebăda Neagră. Fenomenul anului 2020 afectează umanitatea și economia, la nivel global. În aceste momente, comunicarea dintre noi este foarte importantă, accentul fiind pus pe empatie, respectarea măsurilor de protecție și siguranță proprie și pentru cei din jur, dar și pe serviciile pro bono pentru cei care au nevoie de ajutor în vederea depășirii acestei perioade (de exemplu, cumpărături pentru vecinii vârstnici).

Începând din 15 martie 2020, România a intrat în stare de urgență, lucru care, înainte de toate, ne afectează liniștea și starea de spirit. Una dintre măsurile luate a fost distanțarea socială, ceea ce pentru noi, oameni construiți pentru a socializa, a împărtăși și a ne bucura împreună reprezintă o întrerupere forțată de la activitățile zilnice: cafeaua din weekend, sucul de după job sau o piesă de teatru pe care o plănuisem împreună cu familia.

Totuși, acum mai mult decât oricând, tehnologia ne salvează prin intermediul aplicațiilor și rețelelor de socializare pe care le avem la îndemână. Dacă înainte de situația actuală Facebook, Instagram, WhatsApp sau Telegram erau doar o modalitate de a mai face timpul să treacă, acum sunt unelte necesare pentru a ne ține aproape și pentru a comunica.

Dacă înainte treceam cu un like în viteză pe pagina de Facebook a unui amic sau prieten cu care nu ne-am mai văzut de multă vreme, acum apăsăm butonul  Call pentru a-l auzi sau deschidem cu lejeritate un video call, fără a ne mai păsa cum arătăm – un singur lucru ne dorim: să intrăm în contact cu oamenii, să socializăm și să fim aproape unii de alții, chiar dacă totul se petrece online.

videocall-comunicare-online

În această perioadă, incertitudinea și teama de necunoscut își fac loc în fiecare dintre noi. Așteptăm o soluție, așteptăm o mână salvatoare, însă ne dăm seama rapid că salvarea este în fiecare dintre noi.

Important este să ne dăm seama la timp că așteptarea nu este productivă și să trecem la fapte. Iar această mobilizare de a trece la fapte o comunicăm în online, fiecare în propriul stil, pentru a le împărtăși celor din jurul nostru că suntem aproape de ei, că nu sunt singuri și că mecanismul colectiv a început să se miște pentru a face bine.

În această perioadă, și brandurile aleg să comunice direct, prin email, către clienții proprii sau public, prin presă și social media. În orice caz, zilele acestea brandurile comunică mai degrabă prudent, cu multă grijă.

Mai jos, prezentăm o “colecție vie” (pentru că o vom updata periodic) cu cele mai interesante, inovative, mișcătoare (moving), empatice acțiuni de comunicare de pe piața locală. Cele care ne-au atras nouă atenția.

Prin aceasta, este modul nostru de a contribui cu un strop de optimism într-o mare de știri sumbre și să arătăm binele pe care companiile și oamenii îl fac, și că, deși și ei suferă din punct de vedere economic în această perioadă, găsesc totuși resurse pentru ajutor reciproc.

Acțiune și reacțiune în Retail, în contextul COVID-19

Retailul trece prin momente delicate în această perioadă, însă rămâne alături de oameni prin introducerea unor măsuri suplimentare de siguranță.

Astfel, vei putea observa în magazinele mici, dar și în supermarketuri, linii de demarcație poziționate la o distanță de un metru una de cealaltă pentru ca oamenii care se află la coadă să fie în siguranță.

În plus, la intrarea în magazine, retailerii pun la dispoziția clienților mănuși de unică folosință și dezinfectant. Pentru casele de marcat au fost instalate panouri din plexiglas, iar retailerii comunică frecvent despre alegerea plății cu cardul în detrimentul plății cu cash.

Brandurile de Retail au schimbat strategia de comunicare. Dacă înainte mesajele erau centrate pe campanii promoționale, acum ele transmit măsurile de siguranță luate pentru clienți și personalul magazinelor și încurajează comportamentul responsabil.

eMAG

Prin campania Donează pentru linia întâi, eMAG s-a alăturat efortului comun de a învinge obstacolele generate de pandemia de COVID-19. Până în prezent, banii strânși din donații au fost direcționați către Asociația Dăruiește Viață, Medicii de Familie, 54 de spitale și 23 unități DSP, dar și alte unități care au avut nevoie de măști de protecție, dezinfectanți, sau alte produse necesare.

În continuare, donațiile vor folosi la achiziționarea materialelor de protecție (măști, mănuși, combinezoane) necesare medicilor, asistenților, dar și autorităților din prima linie.

Proiectul este organizat de eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Bitdefender, în parteneriat cu Metropolitan Life, Mastercard și PayU.

emag-doneaza-pentru linia-intai

Leroy Merlin, Auchan și IKEA

Leroy Merlin a pus la bătaie un spațiu comercial de 7.500 de metri pătrați pentru amenajarea acestuia drept centru de spitalizare pentru persoane noncritice, în contextul COVID-19.

Cei doi retaileri au obținut sprijin din partea mediului de afaceri pentru amenajarea Unității de Suport Medical Bucureștii Noi, care a fost predată Departamentului de Situații de Urgență (DSU) și Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” pe 24 aprilie.

Peste 50 de companii au răspuns inițiativei celor doi retaileri, astfel încât Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi a fost finalizată în 19 zile. Printre cele 50 de companii se află și IKEA, care sprijină proiectul cu articole textile și mobilier în valoare de 85.000 de euro.

leroy-merlin-auchan-ikea-unitate-medicala-bucurestii-noi

NEPI Rockcastle

Investitorul și dezvoltatorul de proprietăți comerciale din Centrul și Estul Europei se implică în Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi, proiect inițiat de Leroy Merlin și Auchan.

NEPI Rockcastle va contribui financiar la închirierea de containere de cazare pentru medici, containere sanitare și dușuri pentru pacienți, dar și zone de luat masa în siguranță, atât pentru medici, cât și pentru pacienți.

Mai mult, la finalul lunii martie, NEPI Rockcastle a lansat și platforma „Implică-te de acasă”: toți banii donați prin intermediul platformei vor fi distribuiți către Crucea Roșie Română și spre spitalele care tratează pacienții infectați cu COVID-19.

nepi-rockcastle-logo

Kaufland, Lidl și Auchan

Kaufland

Kaufland se implică în susținerea sistemului educațional, alături de Centrul de Resurse în Comunicare, Asociația Techsoup, Teach for Romania, Seeding Knowledge Foundation și Ministerul Educației Naționale.

Cele patru ONG-uri au dezvoltat, în numai cinci zile, o platformă dedicată suportului tehnic și educațional pentru profesorii din România, ajutând peste 180.000 de profesori să interacționeze cu elevii lor.

Retailerul a oprit și printarea revistei proprii pentru cel puțin două săptămâni, cu scopul de a menține siguranța atât în rândul celor responsabili de distribuție, dar și în rândul consumatorilor.

kaufland-scoala-de-pe-net

Lidl

Lidl comunică activ pe Instagram, unde a lansat un Highlight pentru stories dedicate măsurilor luate în situația de față, care poartă numele #Impreuna. Vizualurile au fost postate pe Instagram și sub formă de postare în feed, iar pe Facebook au fost distribuite alături de următorul mesaj:

Responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi, mai ales în această perioadă. Și, mai mult ca oricând, trebuie să dăm dovadă de solidaritate, chiar și la cumpărături. De aceea, te rugăm să ai în vedere recomandările noastre.

Sunt mici eforturi care pot face o mare diferență pentru noi toți. Îți mulțumim! #ImpreunaInSiguranta #LidlRomania

Iată care sunt vizualurile prin care Lidl comunică cu publicul său:

lidl-impreuna-vizualuri-comunicare

De asemenea, Lidl a demarat un concurs în care îi provoacă pe ascultătorii radioului Europa FM să împărtășească experiențele de acasă cu scopul de a-i transforma în surse de inspirație pentru ceilalți ascultători.

Astfel, persoanele care participă la concurs sunt provocate să vorbească despre ce au descoperit stând acasă – poate lucruri atât de simple pe care nu le-am observat până acum, fiind preocupați de activități pe care le-am considerat mereu mai importante decât micile bucurii de acasă.

Bunătatea și mesajul inspirațional transmis de către cei care participă la concurs sunt răsplătite printr-un voucher Lidl de 300 de RON.

În plus, Kaufland și Lidl își unesc forțele, achiziționând 100.000 de kituri de recoltare și medii de transport pentru testarea COVID-19.

kaufland-lidl-kituri-recoltare

Auchan

Auchan, a anunțat pe 13 martie că programul de funcționare al magazinelor va rămâne același, prin intermediul unei postări pe pagina de Facebook. Iată mesajul Directorului general Auchan Retail România, Ionuț Ardeleanu:

ionut-ardeleanu-director-general-auchan-retail-romania-mesaj-facebook

În plus, pe pagina de Facebook, retailerul a distribuit și imagini care ne învață cum să fim responsabili și solidari în această perioadă, atunci când trebuie să mergem la cumpărături.

auchan-comunicare-facebook

Comunicarea Auchan a reflectat schimbările din societate în timp real, iar când a fost publicată Ordonanța Militară nr. 2, retailerul a anunțat schimbările pe pagina sa de Facebook, într-un video explicativ.

Patria Bank

Patria Bank se alătură efortului comun derulat la nivel național de a face bine în această perioadă, donând 100.000 de RON către Asociația Dăruiește Viață pentru achiziționarea de echipamente necesare sistemului medical.

patria-bank-staiacasa-covid19

Patria Bank a propus și o serie de măsuri pe care clienții băncii (persoane fizice și IMM-uri) le pot accesa atunci când au nevoie:

  • Antreprenorii IMM-urilor și microîntreprinderilor care beneficiază de linii de finanțare „revolving” scadente în următoarele trei luni și nu se află în proces de remediere sau restructurare a creditelor existente, vor beneficia de reînnoirea finanțărilor;
  • Antreprenorii IMM-urilor și a microîntreprinderilor direct afectate prin reducerea activităților beneficiază de amânarea la plată și reeșalonarea ratelor, în funcție de situația fiecăruia;
  • Clienții persoane fizice care au fost afectați semnificativ prin reducerea temporară sau permanentă a veniturilor, din cauza pierderii locului de muncă sau unor probleme grave de sănătate, pot beneficia de soluții pentru reeșalonarea plăților pentru perioade de până la 3 luni.

ING Bank

ING Bank a transmis o serie de informări care privesc măsurile stabilite în vederea protejării clienților: atât pentru persoanele fizice, cât și pentru IMM-uri.

În comunicarea B2B, ING a anunțat amânarea cu trei luni a taxelor și a comisioanelor pentru POS-uri.

În ceea ce privește comunicarea către clienții persoane fizice, ING Bank i-a informat pe aceștia că echipa băncii este pregătită pentru lucru și în această perioadă, însă respectând normele de siguranță și protecție.

ING le reamintește tuturor clienților despre practicile de plăți la distanță pe care le pot utiliza din plin în această perioadă, dar și despre posibilele abuzuri de care să se ferească.

ing-bank-romania-covid-19

Banca Transilvania

Banca Transilvania a reacționat la nevoile acute pe care le are sistemul medical în acest moment, donând 300.000 de euro pentru dotarea cu aparate de ventilație și echipamente de protecție a spitalelor de stat din România, alături de Asociația Dăruiește Viață.

banca-transilvania-daruieste-viata

Liderul de piață în domeniul bancar nu se oprește aici, asociindu-se cu Beard Brothers, un ONG din Cluj, pentru a cumpăra materiale și aparatură pentru spitalele clujene.

banca-transilvania-beard-brothers-ong

Banca Transilvania continuă să informeze clienții, pe pagina sa de Facebook, referitor la măsurile adoptate în această perioadă:

banca-transilvania-masuri-covid19

Mastercard

Nici Mastercard nu stă deoparte în acest efort susținut al brandurilor de a contribui la diminuarea efectelor generate de COVID-19 și donează 100.000 de euro Asociației Dăruiește Viață, implicându-se pe plan local.

La nivel global, Mastercard a stabilit un parteneriat cu Fundaţia Bill & Melinda Gates şi Wellcome prin care susține cu suma de 125 de milioane de dolari programul COVID-19 Therapeutics Accelerator.

Rolul programului este de a identifica și dezvolta un tratament pentru virusul COVID-19.

Revolut

Revolut a anunțat pe 18 martie că empatizează cu situația actuală, iar modul lor de lucru nu a suferit schimbări având în vedere că este un brand fintech care funcționează 100% remote, în cloud. Totuși, echipele Revolut sunt mai ocupate ca niciodată în această perioadă și se asigură că vin cu răspunsuri relevante la întrebările lansate de consumatori.

Cei care au un cont Revolut au putut observa în cursul zilei de 18 martie notificarea transmisă de brand prin intermediul aplicației: clienții Standard pot face până la trei tranzacții lunare fără comision, cu peste 750 de acțiuni din SUA listate în NYSE și NASDAQ.

revolut-tranzactie-stocks-user-standard

L’Oréal România

Compania activă în industria cosmeticelor a donat peste 42.000 de produse către spitalele de boli infecțioase din România, dar și peste 7.5 tone de gel pentru curățarea mâinilor pentru farmacii, spitale și rețele alimentare.

Către furnizorii săi, compania a decis plata imediată a facturilor, indiferent de data scadenței, pentru a-i susține din punct de vedere financiar. Pentru IMM-urile care fac parte din rețeaua de distribuție, compania le permite amânarea plăților la facturile curente până în momentul în care acestea își pot redeschide businessul.

LOreal-romania-logo

Farmec

Farmec, brandul românesc de frumusețe, a primit pe 17 martie autorizația pentru o nouă linie de producție de biocide, contribuind astfel la suplimentarea cantităților necesare de dezinfectanți în România.

În plus, Farmec comunică constant pe pagina sa de Facebook despre măsurile pe care le-au pus deja în aplicare în punctele lor fizice de vânzare, dar și despre pachetele mult căutate în această perioadă: produsele de igienizare și curățenie a casei.

Pentru a facilita identificarea acestora cât mai rapid pe website-ul lor, Farmec au creat o secțiune specială unde poți găsi aceste produse, promovând totodată comenzile online și plata cu cardul pentru un plus de siguranță.

farmec-igienizant-maini

Avon

Avon se alătură acestui efort susținut și donează 1.7 tone de produse de igienă destinate centrelor de carantină din București. De asemenea, compania va dona și o sumă de bani pentru a acoperi nevoile actuale ale sistemului medical românesc.

Fitpass

Chiar dacă sălile de fitness au fost închise, Fitpass a decis să ajute iubitorii de sport care stau acasă. Alături de 16 parteneri, rețeaua de fitness le oferă săptămânal clienților 100 de cursuri online live, în confortul propriei case.

În acest fel, persoanele pasionate de sport și-au redeschis abonamentele, iar Fitpass le oferă acces la mișcare și sănătate chiar dacă stau acasă.

Stay Fit Gym

Stay Fit Gym a anunțat că rețeaua de fitness se închide începând cu data de 17 martie, iar spațiul pe care îl au la dispoziție va putea servi drept locație de carantină pentru cei care se găsesc în această situație defavorizată.

WorldClass

Pe pagina de Facebook, WorldClass anunță că este la curent cu ceea ce se întâmplă în momentul de față în România, dar și la nivel global, astfel rețeaua de fitness anunță înghețarea abonamentelor, dar și închiderea sălilor odată cu intrarea în vigoare a stării de urgență.

În plus, brandul de fitness anunță o serie de antrenamente online pentru cei care își doresc să se mențină în formă în confortul propriei case.

worldclass-fitness-antrenamente-online

Kané – New Romanian Cuisine

Asociația Dăruiește Viață, Act for Tomorrow și Asociația Studenților la Construcții din București se alătură proiectului demarat de Kané – New Romanian Cuisine, prin crearea unei rețele de centre (Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Institutul Național Victor Babeș și Spitalul de Urgență Floreasca) în care vor livra în fiecare zi mâncare sănătoasă și proaspătă.

kane-new-romanian-cuisine-covid-ajutaacum

Restaurantului se alătură Mastercard, Kaufland, BCR, Biodeck, Secom România, Lateral România și Autonom, iar la fiecare comandă dată, un meniu merge gratuit către medicii care se află în prima linie.

Global Records

Casa de discuri românească donează 25.000 de euro pentru spitalele din România și pentru medicii care se află acum în prima linie. Banii vor merge către Asociația Dăruiește Viață pentru achiziționarea de aparatură medicală și echipamente necesare.

De asemenea, Global Records nu îi uită pe artiști, astfel că donează 100.000 de euro pentru a-i ajuta să depășească perioada dificilă în care se află din punct de vedere financiar.

global-records-donatii

Vodafone România

Furnizorul de telefonie mobilă lansează platforma „Împreună suntem mai puternici”, ce oferă acces online la cursuri și spectacole live.

Astfel, putem viziona o piesă de teatru chiar din sufragerie sau asculta un concert live; putem participa la cursuri online cu specialiști în diverse domenii precum hairstyling (Sorin Stratulat), fotografie (Alex Damian), sau la antrenamente sportive.

Pentru a obține acces la cele de mai sus este necesară achiziționarea unui bilet, astfel putem susține artiștii și specialiștii români, chiar și în vreme de criză.

vodafone-impreuna-suntem-mai-puternici

Bookster

Biblioteca pentru companii livrează acasă pe perioada pandemiei. Angajații firmelor care au un abonament la Bookster se bucură de titlurile dorite chiar dacă lucrează în regim Work from Home.

Pentru a respecta toate măsurile de siguranță în ceea ce privește furnizarea și livrarea cărților, Bookster s-a angajat să dezinfecteze toate cărțile din bibliotecă înainte ca acestea să plece către cititori.

De asemenea, înainte de a trimite cărți spre un alt iubitor de lectură, Bookster ține cărțile în carantină pentru câteva zile în plus, față de distanța standard de 7 zile dintre doi cititori.

bookster-covid-19-livrare-acasa

Keysight Technologies România

Angajații companiei Keysight Technologies România (furnizor de software și echipamente pentru industria electronică) au strâns bani pentru a achiziționa 5000 de viziere omologate ce vor merge către medicii din prima linie.

Dacă inițial s-au strâns bani doar pentru 2000 de viziere, biroul global Keysight a dublat suma. De asemenea, producătorul de echipamente de protecție a suplimentat producția cu încă 1000 de viziere.

Keysight îi încurajează și pe ceilalți să doneze și să le vină în ajutor celor care se află în prima linie de luptă.

keisight-technologies-romania-doneaza

BMW România

BMW a pregătit un program special pentru cei pasionați de automobile: debutul sezonului cinci din Racing League Romania live pe pagina de Facebook BMW.

bmw-masuri-covid19-mesaj-solidaritate

Producătorul de automobile a implementat o serie de măsuri de siguranță, una dintre acestea fiind „La distanță, în siguranță” și presupune preluarea și predarea automobilului în service fără contact direct.

Sameday Courier

Compania de curierat s-a implicat activ în a da o mână de ajutor, astfel că noul serviciu de livrare presupune lipsa interacțiunii dintre curieri și clienți. Serviciul se desfășoară astfel: curierul va apela clientul în momentul livrării, iar la ușa acestuia curierul solicită PIN-ul pe care clientul l-a primit în mesajul ce a anunțat livrarea.

După confirmarea PIN-ului, pachetul este lăsat în fața ușii, curierul pleacă, iar clientul își poate ridica pachetul fără a interacționa cu personalul companiei de curierat. PIN-ul reprezintă de fapt semnătura care dovedește intrarea în posesie a coletului.

Reprezentanții companiei spun că plata cash a scăzut la 50% la nivel național, de la 80% înainte de pandemia de Coronavirus.

În plus, în ceea ce privește comunicare, Sameday Courier a postat pe canalul său de YouTube un mesaj de solidaritate pentru perioada în care ne aflăm.

Urgent Cargus

Similar, Cargus a implementat livrarea fără contact începând cu data de 30 martie. În acest context, este eliminat schimbul de documente, dar și semnătura fizică de primire a coletului.

Urgent Cargus și-a anunțat clienții prin intermediul unui email în legătură cu măsurile de prevenție și siguranță pe care le-au pus în aplicare încă din primele zile de la instaurarea stării de urgență. Compania de curierat își asigură clienții B2B prin transparența asupra modului de lucru al curierilor proprii.

urgent-cargus-covid-19

Fan Courier

Compania de curierat a adoptat sistemul de predare – primire fără contact între livrator și client. De asemenea, confirmarea livrării se poate face acum electronic, fără a mai fi nevoie de semnătura destinatarului.

Fan Courier anunță că programul de lucru rămâne același, însă curierii sunt pregătiți pentru livrare luându-și măsuri de protecție în plus. Pentru livrările către persoanele care se află în carantină la domiciliu, Fan Courier a echipat curierii cu mănuși și măști, iar vehiculele de transport sunt dezinfectate în permanență.

Bringo

Aplicația de cumpărături online Bringo s-a adaptat incluzând noi reguli de cumpărături pentru a elimina situațiile în care clienții doresc să cumpere mai mult decât au nevoie. Astfel, lista de cumpărături este limitată la 30 de produse din magazinele Carrefour.

Serviciul de livrare se derulează în siguranță, respectând normele de igienă.

Într-o perioadă în care 19% dintre români au suferit pierderea locului de muncă din cauza epidemiei de coronavirus, Bringo a angajat 500 de livratori noi, iar angajările continuă pentru că solicitările de cumpărături ale celor de acasă cresc.

bringo-coronavirus-reguli-noi

Glovo și Uber Eats

Glovo se extinde în vremea pandemiei, astfel că 5 orașe din România vor beneficia acum de livrarea prin serviciul de curierat. Locuitorii din Baia Mare, Bacău, Deva, Focșani și Piatra Neamț vor putea comanda din restaurantul McDonald’s și vor putea achiziționa produse din hipermarketul Kaufland prin intermediul aplicației Glovo.

Mai mult, funcția „Curier Rapid” le oferă oamenilor posibilitatea de a trimite în oraș plicuri sau colete nu mai grele de 9 kilograme. Livrarea este rapidă, astfel că este nevoie doar de o oră de așteptare.

glovo-uber-eats

Serviciul de livrare Glovo s-a adaptat situației actuale foarte rapid. Aceștia au încurajat partenerii să păstreze bucătăriile deschise având în vedere că ei vor livra luându-și măsuri de siguranță: plata se va face online, cu cardul, iar livrarea nu va presupune contact cu destinatarii, dar nici cu angajații din restaurante.

De asemenea, Glovo a introdus noi măsuri de siguranță, astfel că pungile sunt sigilate și dezinfectate (uneori utilizează chiar două pungi pentru a asigura un nivel ridicat de protecție), iar starea de sănătate a angajaților este verificată în permanență.

Similar Glovo, Uber Eats ia măsuri de siguranță în ceea ce privește livrarea comenzilor, eliminând plata cash și contactul cu destinatarii. Schimbările se produc la nivel global pentru Uber Eats, iar aceștia anunță analizarea unor noi modalități prin care pot fi alături de comunitățile locale în aceste momente.

Facebook în contextul Coronavirus

Facebook empatizează cu companiile care trec prin momente grele în această perioadă, din punct de vedere economic, brandul arătându-se dispus să ofere 100 de milioane de dolari pentru a susține activitatea acestora. Peste 30.000 de companii mici, din peste 30 de țări în care activează, ar putea beneficia de suma oferită de Facebook.

Banii sunt oferiți atât cash, cât și sub forma creditului pentru publicitate pentru a ajuta companiile în această perioadă delicată. Poți intra pe site-ul lor și te poți înscrie cu ajutorul adresei de email pentru a primi cele mai noi informații despre procedura de aplicare. Aceasta nu este definitivată încă, dar Facebook promite că revine cu vești în săptămânile ce urmează.

facebook-small-business-grant-program-covid-19

SmartBill

SmartBill, Compania care a dezvoltat una dintre cele mai utilizate platforme de contabilitate, facturare și gestiune din România, donează suma de 35.000 de euro pentru achiziția de kituri și aparatură ATI.

Ateliere Fără Frontiere

Asociația Ateliere Fără Frontiere sprijină de 12 ani accesul la educație pentru copii, prin colectarea deșeurilor IT pe care le recondiționează, iar apoi le donează.

Acum, în contextul COVID-19, Asociația Ateliere Fără Frontiere face apel la reciclarea calculatoarelor vechi pentru a le prelua și dona copiilor din categorii defavorizate, care nu au acces la materiale ce pot asigura continuitatea procesului de învățare în online.

Asociația AFF face apel către companiile care dispun de laptopuri, unități centrale și monitoare destinate casării, rugându-i să plaseze o comandă pentru colectarea gratuită și de urgență a acestora aici.

De asemenea, îl poți contacta pe directorul general al asociației, Damien Thiery, pentru a discuta. Îl poți găsi la numărul de telefon 0731 730 103 sau îi poți scrie un email la damien.thiery@atelierefarafrontiere.ro.

Vecinul tău

Un grup de voluntari din cartierul Cotroceni din București a inițiat proiectul Vecinultau.ro care facilitează legătura online, directă și gratuită între beneficiarii din grupuri sociale vulnerabile (seniori de peste 65 de ani, persoane cu dizabilități, familii monoparentale, etc.) și voluntarii din imediata lor vecinătate, pe o rază de la 1 până la 5 kilometri.

vecinultau.ro-covid19-serviciu-gratuit

Platforma este disponibilă în toată țara, inclusiv la nivelul micilor comunități, unde inițiativele civice de ajutorare a persoanelor vulnerabile de obicei nu ajung.

Serviciul care facilitează conexiunea dintre beneficiar și voluntar este gratuit – inclusiv plimbarea animalului de companie. Tot ce are beneficiarul de plătit este suma înscrisă pe bonul de marcat pe care voluntarul îl aduce odată cu bunurile achiziționate.

Branduri care au făcut front comun în fața COVID-19, până acum

Rompetrol KMG Internațional

Rompetrol KMG Internațional (un jucător important în industria de petrol și gaze) donează carburant pentru transportul medical de urgență. În plus, finanțează cercetarea și achiziționarea de echipamente necesare sistemului de sănătate românesc.

OMV Petrom

Un alt jucător important din industria de petrol și gaze susține intervenția Crucii Roșii Române. Astfel, OMV Petrom donează 1 milion de euro pentru echipamente de testare și diagnosticare rapidă COVID-19.

Catena

Catena donează 100.000 de euro pentru fondul de urgență lansat de Salvați Copiii România, fond care susține sistemul medical românesc.

Și lista continuă, pentru că vom face update-uri periodice despre faptele mari pe care le fac brandurile în această perioadă, actualizând continuu această colecție de speranță că se poate.

Comunicarea în industria Cercetării de Piață

Peste hotare, ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) atrage atenția asupra măsurilor de precauție și anunță devansarea unor evenimente importante pentru specialiștii din industria de research.

În România, Societatea Română de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice (SORMA) și-a arătat grija față de membrii organizației printr-un email formulat în jurul respectării normelor de siguranță recomandate de autorități.

Prin intermediul Președintei Alinei Șerbănică, SORMA le-a transmis membrilor că actualul context este o oportunitate de a dezvolta colectarea prin intermediul tehnologiei.

Cum activitatea MKOR se poate desfășura 100% remote, inclusiv pentru colectare (avem propriul panel online de respondenți) nimic nu ne oprește din a duce la capăt (aproape*) orice proiect, chiar și în această perioadă.

Pentru aceasta, trebuie să îi mulțumim lui Alex, our Digital Genie, care se asigură că avem tehnologia și automatizările necesare unor procese de lucru fără cusur. 🙏

* Proiectele care implică deplasare pe teren, cum sunt cele de mystery shopping, sunt suspendate momentan, de comun acord cu clienții noștri.

Ce a pregătit MKOR în contextul COVID-19?

Echipa MKOR s-a conformat reglementărilor, astfel că toți lucrăm de acasă de miercuri, 11 martie. Am decis să mutăm activitatea acasă, în siguranță, pentru a da o mână de ajutor celor care își riscă viața pentru noi în aceste zile. #stayhome #staysafe

Ședințele noastre săptămânale se derulează online: utilizăm Google Hangouts pentru a fi mai aproape unii de ceilalți în această perioadă. De asemenea, comunicarea cu clienții noștri se realizează tot remote, online, prin intermediul aplicațiilor care facilitează conferințele la distanță.

Astfel, toată activitatea noastră s-a mutat în online, fiind conectați la cele mai noi instrumente și aplicații care facilitează comunicarea.

mkor-team-video-conference

Însă faptul că am renunțat la a mai merge la biroul nostru din Cotroceni (foarte fain de altfel, vă invităm cu mult drag să ne vizitați, după ce trece totul) nu este ceea ce am pregătit pentru clienții noștri, în contextul COVID-19.

Clienților le oferim, în orice studiu pe care îl vom derula din prezent până la finalul anului, un bonus pe care îl considerăm necesar: analiza impactului COVID-19 în comportamentele de consum (și în dezvoltarea viitorului business, dacă e cazul).

Încurajăm și restul companiilor de cercetare să facă același lucru, deoarece este important pentru clienți să știe ce se întâmplă în piață cu adevărat. Este important să facem acest lucru, în calitate de consultanți pentru clienții noștri. Ei se bazează pe noi, iar noi putem să le oferim mai mult decât cifre: putem să le oferim și sfaturi, să le înțelegem contextul particular. Pentru noi, la MKOR, aceasta este una dintre valorile care ne ghidează activitatea de zi cu zi. Iar în această perioadă simțim empatia de business odată cu clienții noștri. Toți trecem prin aceeași încercare și e important să fim alături unii de alții, pentru a trece cu bine peste aceste vremuri tulburi, de incertitudine.

În plus, ne dorim să le aducem tuturor magazinelor online o soluție prin care să continue procesul de analiză a consumatorilor, exclusiv online, în timp ce își cresc conversiile.

Pentru jucătorii din ecommerce am dezvoltat Microsurveys, un instrument menit să vină în ajutorul celor care dețin sau gestionează un business online și care își doresc să își optimizeze atât strategia de business, cât și strategia de marketing.

dashboard-rata-conversii

Mai ales acum, în contextul actual, brandurile active din piață au nevoie să afle părerea consumatorilor, iar noi punem la dispoziția lor un mix unic de date în timp real, analize de comportament și transformarea lor în instrumente de marketing 100% personalizat.

Suntem gata să-ți arătăm cifre reale, palpabile, și să-ți oferim soluții! Scrie-ne și îți putem arăta cum am lucrat pentru un business din ecommerce, ce soluții am formulat și ce rezultate am generat! Cu siguranță vei vrea și tu!

Empatia în comunicare

Fenomenul COVID-19 ia amploare în România, dar și peste tot în lume, cu o viteză alarmantă. Brandurile de pe piața locală au eliminat principiul competiției și au construit un scut comun de apărare împotriva virusului care afectează atât consumatorii, cât și semenii din industrie.

Sistemul medical primește ajutor susținut din partea brandurilor românești, care au schimbat retorica obișnuită, focusată pe vânzări, în una empatică, orientată pe ajutor și grijă reciprocă.

Tu cum ai ajutat? Cunoști și alte exemple care merită să rămână într-o colecție de fapte bune despre “Dragostea în vremea COVID-ului”? Scrie-ne și putem adăuga povestea ta în articolul nostru.

Noi, la MKOR, suntem alături de clienții noștri cu capacitate 100% de livrare a oricărei metodologii cantitative sau calitative online, cu analize specifice pentru impactul COVID-19 asupra comportamentelor de consum, precum și cu soluția oferită de Microsurveys pentru ecommerce. Dacă ești interesat(ă) de oricare dintre aceste subiecte, scrie-ne și hai să stăm de vorbă (pe video) despre cum putem să te ajutăm să crești, în aceste vremuri tulburi.

Între timp, #stamacasa, în siguranță!