Ca un business să funcționeze are nevoie de oameni care să îl susțină și să îl dezvolte. Deși trendul este ca businessurile să existe și fără a depinde de un număr de oameni în spate (precum sunt companiile tech), economia de piață nu poate fi susținută fără forța de muncă.

Așadar, o companie în creștere este o companie care angajează și care dezvoltă o echipă de oameni dedicați. Provocarea intervine odată cu identificarea potențialului forței de muncă: unde se găsesc oamenii cu pregătirea necesară jobului companiei tale? cum ajungi la acești oameni? care sunt așteptările lor legate de locul de muncă?

La toate aceste întrebări poți răspunde prin intermediul unei analize a forței de muncă, dezvăluindu-ți potențialul de angajator.

analiza-pietei-muncii-provocare

Recrutarea forței de muncă, o provocare

În ultimii ani, recrutarea forței de muncă a devenit o provocare pentru businessurile românești. Motivele cele mai des invocate sunt slaba pregătire a specialiștilor, emigrarea forței de muncă, candidați nemulțumiți de oferta de muncă sau, pur și simplu, lipsa unui canal de comunicare unde cererea și oferta să se întâlnească.

Acestea sunt riscuri asumate de orice business care dorește să angajeze pentru a se putea dezvolta. Vestea bună este că riscurile pot fi diminuate sau chiar eliminate, dacă procesul de recrutare este făcut în cunoștință de cauză. Dacă, spre exemplu, deții un solar pentru legume și dorești deschiderea unui nou punct de lucru, cu siguranță îți vei alege locul în funcție de multe criterii, printre care și disponibilitatea forței de muncă din zonă.

Dar cum afli care este disponibilitatea oamenilor din zonă să lucreze în cadrul companiei tale? Ei bine, o analiză a pieței muncii îți va oferi această informație, plus alte detalii specifice precum gradul de calificare și așteptările salariale.

Ce informații oferă Analiza Forței de Muncă?

O analiză a pieței muncii te poate ajuta să îți poziționezi businessul printr-o recrutare a celor mai eficienți și relevanți oameni. Nu poți face un plan al Resurselor Umane dacă nu dispui de toate informațiile pe care să îți bazezi deciziile. Analiza forței de muncă presupune:

  • Identificarea ofertei de muncă curente;
  • Identificarea potențialului forței de muncă, pentru o anunită regiune sau o anumită specializare;
  • Identificarea populației active în funcție de:
    • nivelul de pregătire (blue & white collars)
    • nivelul de ocupare (angajați sau în șomaj).

Cu ajutorul analizei forței de muncă vei afla:

  • Resursele de muncă disponibile în zonă (persoane active, rata șomajului);
  • Care anume segment din piață răspunde nevoilor companiei tale;
  • Nivelul pregătirii profesionale ale forței de muncă disponibile (blue & white collars);
  • Așteptările profesionale și salariale ale candidaților;
  • Disponibilitatea de relocare sau deplasare în interes de serviciu a candidaților;
  • Salariile și bonusurile acordate pentru pozițiile care prezintă interes;
  • Care sunt cele mai bune canale de comunicare cu candiadații;
  • Cine sunt angajatorii competitori din zonă.

Cum se realizează Analiza Forței de Muncă?

Specialiștii MKOR, de-a lungul timpului, au desfășurat mai multe analize de piață de muncă. De fiecare dată, primul pas a fost ascultarea nevoilor companiei și stabilirea împreună cu managementul care sunt pozițiile/rolurile care ar acoperi cel mai bine deficitele.

Următorul pas este crearea și implementarea unui studiu pentru a ajunge la obiectivele stabilite. În funcție de obiective, metodologia este aleasă cu atenție pentru a maximiza rezultatele. Într-un studiu al forței de muncă, putem apela la interviuri structurate (CATI sau CAWI), focus-grupuri sau desk-research.

Cercetarea de birou este indispensabilă deoarece astfel sunt obținute informații practice precum numărul de șomeri, de absolvenți, de angajați, cât și numărul locurilor de muncă aflate în competiție cu posturile companiei tale.

piata-muncii-analiza

Află care este potențialul forței de muncă pentru businessul tău

Dacă planurile tale de business cuprind extinderea personalului sau chiar formarea unei echipe, atunci o analiză a pieței muncii este binevenită. Dacă ai decis că o astfel de analiză îți va răspunde întrebărilor, MKOR îți vine în ajutor cu răspunsuri.

Specialiștii MKOR, de-a lungul timpului, au realizat o serie de analize privind piața muncii. Clienții care au beneficiat de consultanță în acest sens provin din diverse industrii: depozite și logistică, construcții, call center și servicii suport. Pentru a-ți face o idee despre ce a însemnat fiecare proiect, te invităm să vizitezi portofoliul nostru.

harta-analiza-fortei-de-munca

Astfel, am ajutat un client să identifice zona ideală pentru deschiderea unei fabrici de mobilă, iar pe un altul l-am ajutat să determine care este numărul de muncitori disponibili din zona în care dorea să deschidă un depozit. Aceste analize s-au folosit, în mod special, de cercetarea de birou.

Oameni profesioniști, implicați, atenți la nevoile clienților, care își onorează prompt și complet contractele. – Corina Săndulescu, Relationship Manager CT Park

Pentru alți clienți, am apelat la metoda focus-grupului pentru a a-i ajuta să se poziționeze ca angajatori în rândul milenialilor. În cadrul foscu-grupului am testat concepte de employer branding și astfel clientul nostru a putut lua o decizie strategică.

Un alt studiu complex de employer branding a fost Romania’s Favorite EmployersAnaliza a constat într-o diagnoză completă pentru 220 de companii din România, companiile optând pentru rapoarte personalizate din care au aflat poziția brandului propriu de angajator, în raport cu principalii competitori sau cu întreaga industrie.

121-idei-de-employee-wellness-preview

121 de Idei de Employee Wellness

Poate că în acest moment nu ești în proces de recrutare și ai deja o echipă formată. În acest caz, este important să menții echipa motivată și loială companiei. În acest sens, îți venim în sprijin cu o listă de 121 de idei pentru bunăstarea angajaților.

Programele de employee wellness asigură o stare de bine angajaților și simt că munca lor este apreciată. Totodată, aceste programe au rolul de a atrage noi angajați și de a crește loialitatea celor deja existenți.

Descarcă gratuit eBook-ul 121 Idei pentru Employee Wellness. Află cum poți aduce starea de bine în echipa ta și cum, cu puțin amuzament, puteți crește productivitatea fiecăruia dintre voi!

MKOR muncește pentru tine

Dacă piața muncii îți dă bătăi de cap, experții MKOR îți vin în ajutor. Analizele pe care noi le realizăm sunt comprehensive și îți oferă răspunsuri la întrebări majore. Munca noastră este dedicată și atentă la solicitările tale.

Ne poți scrie despre nevoile tale de business aici și îți vom răspunde de îndată!