Antreprenorii care înţeleg marketingul apreciază importanţa unei strategii de marketing clar definită şi a unor obiective stabilite.

Pe scurt, un marketing eficient creează cererea pentru produsele sau serviciile companiei. Este o oportunitate de a identifica posibili clienţi şi de a convinge colaboratorii că serviciile companiei au valoarea pe care aceştia o caută. Marketingul dă posibilitatea de a te diferenţia de concurenţă.

Problema este că majoritatea celor care dețin o afacere sunt prea ocupaţi să îşi conducă compania şi nu alocă timpul necesar pentru cercetările menite să îmbunătăţească strategia de marketing. O campanie bună de marketing începe cu înţelegerea clienţilor printr-o cercetare de marketing.

Cercetarea dezvăluie ce vor clienţii, idei noi pentru îmbunătăţirea produselor şi serviciilor existente şi idei pentru atragerea de noi clienţi. Cercetarea ta de marketing nu trebuie să fie elaborată sau scumpă. Conducătorii afacerilor mici îşi pot face propriile cercetări prin colectarea feedbackului primit de la clienţi, sau analizând concurenţa (campanii, preţuri), şi fiind la curent cu cele mai noi trenduri şi studii din industrie.

Cercetarea de piaţă iniţială este un pas foarte important. Aceasta trebuie să fie foarte bine pusă la punct şi implementată respectând toate regulile, astfel încât rezultatul să fie unul coerent şi folositor. Dacă vrei ca acest pas să fie făcut de o echipă de profesionişti, cu experienţă, verifică serviciile MKOR.

Sfaturi de business

După ce s-a efectuat o cercetare de piaţă iniţială, încearcă aceşti şase paşi pentru a îmbunătăţi şi a şlefui strategia de marketing:

1. Identifică şi defineşte clar oportunităţile din piaţă. Dacă nu ai făcut deja asta, determină care sunt oportunităţile care există şi cum ar putea fi acestea folosite şi transformate în profit. Planul tău de marketing funcţionează pe baza acestor oportunităţi ? Dacă nu, fă schimbările necesare astfel încât compania să poată profita de oportunităţile prezente.

2. Fă-ţi un brand puternic, foarte bine diferenţiat. Cât de bine sunt folosite valorile brandului când vine vorba de companie şi produsele sau serviciile oferite? Ar trebui să-ţi fie uşor să răspunzi la această întrebare. Dacă nu poţi, începe întregul proces de branding prin găsirea unui singur atribut sau valoare care îţi poate defini compania şi o diferenţiază de concurenţă, îl poţi implmenta imediat şi poate fi introdus în piaţă prin cel mai mic efort.

3. Stabileşte un cost competitiv. Fă o cercetare legată de preţurile pe care le practică concurenţa. Clienţii vor valoare şi beneficii pentru toţi banii pe care îi cheltuiesc. Când toate lucrurile sunt egale, clienţii caută produsele şi serviciile cu preţul cel mai scăzut. Aşadar, companiile trebuie să se diferenţieze dacă vor să ceară un preţ mai mare.

4. Personalizează-ţi strategia de marketing în funcţie de publicul ţintă. Campania ta de marketing e targetată pe posibili cumpărători? O strategie de marketing poate fi bună, dar dacă nu ai targetul potrivit, se va dovedi ineficientă pentru scopul propus. Analizează-ţi campania de marketing pentru a descoperi dacă se adresează poate unui public mult prea larg, sau nu se adresează deloc publicului vizat. Pentru a cheltui bugetul cu succes, trebuie doar să identifici publicul corect.

5. Testează elemente din campania de marketing pentru eficientizare. Un mod de a avea campanii de succes este să determini care componente produc cele mai multe rezultate pozitive. Schimbă fiecare componentă pe rând – de exemplu, ofertele speciale, reclamele radio, direct mail, sau cold calling – pentru a verifica care este impactul asupra profitului. O să fii capabil să determini cum funcţioneză fiecare strategie de marketing aplicată cu fiecare componentă.

6. Caută noi modalităţi de a avea idei de marketing. Tu eşti singurul care are grijă de toate eforturile de marketing ale companiei tale? Nu e nimic greşit în asta, dar de cele mai multe ori, ideile nu sunt generate de acelaşi om care se ocupă încontinuu de marketingul firmei. Dacă asta e şi situaţia ta, caută să implici şi alte persoane în acest proces. Desigur, poţi apela la firme de marketing, dar de multe ori angajaţii tăi sau clienţii îţi pot da idei excelente.

Nu irosi bugetul companiei. Loveşte direct la ţintă de fiecare dată şi fă banii să lucreze pentru tine!