Dacă în trecut am vorbit despre ce este Travel Marketing sau Marketingul Vacanțelor, astăzi îți propunem modalități prin care îl poți pune în practică.

Trendurile din industria de turism sunt, așa cum îi stă în fire și domeniului, în continuă mișcare și schimbare. A ține pasul cu ultimele noutăți din travel marketing poate fi o provocare căreia mulți nu se simt pregătiți să-i facă față.

Crearea de conținut relevant, coordonarea platformelor de rezervări, a celor de testimoniale, a blogului, a newsletter-ului și a conturilor de social media, s-ar putea să te demotiveze mai cu seamă atunci dacă rezultatele întârzie să apară.

Travel marketing necesită timp, stabilirea și implementarea unei strategii. Dacă nu ești mulțumit de prezența ta online, de rata de conversie sau de strategia din social media, este timpul să te întorci la noțiunile de bază.

Mai jos, găsești câteva idei pe care le poți implementa pentru a fi în pas cu ultimele trenduri din marketing și pentru a atrage noi lead-uri și clienți.

Înțelege-ți clienții și definește persona

Pentru a construi o strategie care chiar să funcționeze, primul pas este să îți definești publicul țintă și să determini persona clienților tăi.

Citește mai multe despre persona în Ghidul Expertului despre Cum se face un Studiu de Piață.

Informațiile demografice sunt importante fără îndoială, dar dincolo de acestea este nevoie să adresezi câteva întrebări legate de modul în care clienții se hotărăsc să caute, să planifice și să rezerve vacanțe.

Ce anume îi motivează să călătorească? Ce îi frustrează? Cum se informează?

Dacă întâmpini dificultăți în a defini persona, încearcă să folosești tool-uri care să îți ușureze munca. Xtensio te ghidează, în mod gratuit, printr-un proces de definire a persona.

Foto: pressalert.ro

Profilul turistului român

În definirea persona poți lua în calcul surse secundare precum alte cercetări de piață sau păreri ale specialiștilor.

De exemplu, specialiștii psihologi susțin că românii merg în concediu doar pentru a demonstra altora că se pot simți bine, au obiceiul de a se plânge des de servicii și cheltuie excesiv pe mâncare.

Aceiași specialiști remarcă trendul din rândul românilor care preferă vacanțele în străinătate, tocmai pentru a evita aceste neplăceri.

Trendul este confirmat și de rezultatele studiului privind piața de turism pe care MKOR l-a realizat la începutul acestei veri.

Astfel, 50% dintre români preferă alte destinații, în afara țării noastre.
loiali-vs-exploratori

Interesant mai este și modul în care românii își aleg destinația de vacanță: fie sunt fideli aceluiași loc, fie preferă să încerce o nouă locație cu fiecare vacanță.

Conform studiului Vacanța de Vară 2017, în ceea ce privește destinația, respondenții sunt ori mai degrabă conservatori (33% au mai fost de cel puțin 4 ori în aceeași destinație) ori mai degrabă exploratori (31% vor vizita pentru prima dată destinația aleasă).

Evaluează-ți website-ul

Website-ul reflectă, de multe ori, eforturile agenției tale în termeni de marketing.

Majoritatea agențiilor de turism au un website, însă diferă semnificativ calitatea lor și usabilitatea de care dau dovadă.

Alege un website responsive

Nu mai poți ignora rata crescută de navigare de pe mobil. Mai bine de 50% dintre vizitatorii site-ului tău îl vor accesa de mobil. Cât de frustrați crezi că se vor simți când vor încerca să facă un zoom fără succes?

Află cum să-ți îmbunătățești poziția în Google cu Mobile First, dezvoltând un site responsive.

Urmărește activitatea vizitatorilor de pe site

Este vital să ști ce anume caută vizitatorii site-ului tău, ce interese au și ce traseu au pe durata vizitei. Pentru a obține aceste informații integrează Google Analytics.

Google Analytics colectează date despre comportamentul online a utilizatorului: cum a găsit site-ul tău, ce pagini a vizitat, unde a părăsit sesiunea, cât timp a petrecut și multe alte detalii. Aceste informații te vor ajuta în înțelegerea comportamentului pentru a îmbunătăți experiența de utlizare pe viitor.

Dacă nu stăpânești acest tool, apelează la cineva care știe, deoarece este indispensabil.

responsive-website

Simplifică design-ul

Brandurile de succes apelează la un design minimalist pentru a facilita găsirea informațiilor.

Site-ul tău reflectă personalitatea agenției?

Furnizează suficient conținut și are un call-to-action care convertește vizitatorii în clienți?

Interacțiunea cu site-ul se realizează super ușor?

Exploatează website-ul în scopuri de marketing

Încurajează vizitatorii să se înscrie la newsletter în timp ce navighează pe site și conectează conținutul newsletter-ului la website.

Practică acest lucru și pentru postările din social media, articolele de blog, campanii…adică în tot.

Actualizează frecvent

Motoarele de căutare adoră conținutul nou, prin urmare updatează site-ul pentru a crește organic în căutări.

Deleagă pe unul din colegii echipei să se ocupe de acest lucru și vei vedea cum acest efort pe termen lung dă roade.

Importanța micro-moments în Travel

Strategia ta de marketing ar trebui să exploateze aceste micro-moments pe care clienții le au în clipa în care caută o nouă vacanță.

Momentele acestea sunt acele câteva secunde în care clientul se îndreaptă către telefon sau alt device pentru a căuta, descoperi sau cumpăra ceva.

Acestea sunt momentele care definesc dorințele și în care se iau decizii.

Astfel:

  1. Momentele de visare cu ochii deschiși: Îmi doresc să fi fost în altă parte acum.
  2. Momentele de planificare: Îmi doresc ca această călătorie să fie perfectă.
  3. Momentele de rezervare: Voi rezerva această vacanță.
  4. Momentele de experimentare: Vreau să mă bucur de fiecare clipă.

Înțelegând că acestea sunt momente importante din călătoria consumatorului, vei ști unde este nevoie de ajutorul tău.

Social Media nu este de neglijat

Social media poate fi un canal eficient pentru travel marketing. A alege platforma de comunicare este important, dar mai important este să setezi o strategie de urmat. Nu uita să alegi cu grijă obiectivele și publicul țintă.

Facebook rămâne una dintre cele mai bune platforme pentru agențiile de turism și tur-operatoare. Aplicațiile de Facebook sunt o bună modalitate de a construi o comunitate de fani.

Mai mult, Facebook oferă posibilitatea de a integra feed-ul altor platforme precum Instagram și permite organizarea de concursuri, înscrieri și nu numai.

email-marketing

Facebook îți oferă statistici despre fiecare postare și campanie în parte. În baza acestor cifre îți poți optimiza strategia. Învață de la agențiile mai mari cum au reușit să se promoveze în social media.

Email Marketing

Baza de contacte pe care o deții este unul dintre cele mai importante aspecte ale marketingului. Simplul fapt că adaugi site-ului un formular de înscriere la newsletter este important deoarece este posibil ca vizitatorul să plece, iar tu să pierzi un lead valoros.

Încurajează contactele din offline să se înscrie la newsletter și apoi stabilește o strategie de a comunica cu ei eficient. Un newsletter bun va atrage trafic către site, va încuraja distribuirile și va genera lead-uri.

Dacă deja ai un newsletter, dar cu rezultate slabe, poate este cazul să încerci un format nou. Gândește-te cât de des ai de gând să trimiți email-uri și ce fel de conținut vei include.

Majoritatea furnizorilor de administrare baze de date, precum MailChimp, permit segmentarea astfel încât fiecare utilizator să primească conținutul relevant pentru el sau ea.

Abonează-te la newsletter-ul MKOR și “împrumută” din tehnicile noastre, vei avea de câștigat! 🙂

Extinde-ți baza de contacte constant. Nu uita că vor fi utilizatori care nu vor dori să mai primească vești de la agenția ta; așadar, fă astfel încât fiecare email să conteze.

AugmentedReality-turismMarketingul prin smartphone

Smartphone-urile joacă un rol important în călătoria consumatorului de vacanțe. Cele mai noi tehnologii de care ar trebui să ști sunt AR (Augmented Reality) și NFR (Near Field Communications).

AR este o inovație care intensifică experiența călătorului, stimulând simțurile și stârnindu-i interesul.

NFC este o tehnologie care permite comunicarea între device-urile aflate în proximitate.

Este aceeași tehnologie pe care o folosești la plata cu telefonul mobil (Paypass). Cu puțină creativitate poți implenta NFC în broșuri, itinerarii sau altceva care îți trece prin cap.

Reclamele Online – Google Adwords & Retargeting

Bannerele clasice, afișate pe site-urile intens circulate sunt scumpe și nu sunt eficiente. Dar implentate corect, Google Adwords & Retargeting, îți pot oferi o rată de conversii greu de neglijat.

Acest lucru este posibil deoarece poți targeta pe cei care au manifestat interes pentru a cumpăra produsul sau serviciul tău.

Adwords este competitiv, iar dacă nu te simți stăpân sau stăpână pe utilizarea acestui instrument, îți recomandăm să apelezi la un ajutor de specialitate. Altfel, acest exercițiu poate fi costisitor și neproductiv.

Clipurile video aduc experiența călătoriei mai aproape

Posibilul client cu siguranță se va simți mai aproape de destinația vacanței vizualizând un clip, decât citind un articol. Acum este posibil să obții un video cu un aspect decent folosind tool-uri gratuite.

Deschide un cont de YouTube al agenției, unde să postezi filmulețe din tururi, vacanțele staff-ului, testimonialele clienților, recenzii ale destinațiilor sau orice altceva ar putea satisface clienții și ar putea răspunde nevoilor specifice persona.

Împărtășește din cunoștințele agenției tale pe blog

Dacă ești limitat de timp, invită-ți colegii să scrie pe blog. Articolele nu trebuie să fie lungi, dar trebuie să prezinte interes și trebuie să fie relevante în conținut pentru publicul țintă pe care l-ai identificat anterior.

Blogul ar trebui să facă parte din strategia de marketing, concentrată pe generarea de conținut. Încearcă să înțelegi călătoria consumatorului tău și identifică modul prin care conținutul de pe blog poate converti leadurile.

check-in

Recenziile și check-in-ul

Reputația se construiește client cu client. Recenziile sunt unul din factorii care contribuie la decizia finală de cumpărare.

Facilitează accesul clienților la platforme de recenzii, precum Trip Advisor, Expedia, pe rețelele de socializare și pe website-ul companiei tale.

Recenziile nu doar că vor crește încrederea clienților în brand-ul și serviciile tale, dar acest tip de conținut generat de useri va consolida poziția în ranking-ul din motoarele de căutare și va crește rata de conversie.

Live Streaming

Live Streaming-ul pentru o bună perioadă de timp a fost accesibil doar celor care dețineau mijloacele tehnologice adecvate. Acum, însă, nu mai este cazul.

Cu ajutorul aplicațiilor precum Periscope și Facebook Live, oricine poate transmite live. Livestream-ul este mult mai puternic decât un simplu video, deoarece deschide comunicarea în timp real.

Agențiile de turism pot face livestream în timpul tururilor pentru a oferi oportunitatea posibililor clienți să vadă modul de desfășurare și să adreseze întrebări.

O agenție care oferă tururi pe croazieră, poate face un livestream de pe vas, prezetând principalele atracții.

Implementează!

Noi sperăm că ideile prezentate îți vor fi de folos și odată implementate, vei putea să te diferențiezi pe piață cu o strategie de marketing creativă. Nu uita că scopul final este satisfacerea clienților.

În cazul în care nu ești sigur sau sigură privind dorințele clienților tăi și nu știi ce soluție de marketing i-ar atrage cel mai mult, poți afla simplu printr-un studiu de piață.

Studiul Piața de Turism – Vacanța de Vară 2017

Echipa MKOR a realizat, la începutul acestei veri, un studiu privind piața de turism din România, mai exact am aflat care sunt preferințele românilor legate de vacanța de vară 2017. Descarcă gratuit rezultatele studiului aici și trimite-ne feedbackul tău!

În cazul în care nu deții resurse suficiente pentru implementarea ideilor în mod eficient, nu ezita să apelezi la specialiști. MKOR îți stă la dispoziție cu un sfat oricând. Tot ce trebuie să faci este să ne lași un mesaj sau să ne dai un telefon și mai departe ne ocupăm noi.