Un Iași Pentru Viitor este primul studiu de consultare a opiniei publice în timp real, un proiect IULIUS realizat în colaborare cu MKOR. Studiul a vizat o mai bună înțelegere a percepției ieșenilor privind orașul lor în prezent, dar și privind dezvoltarea acestuia în viitor.

În faza de colectare, respondenții au avut acces instant la cele mai relevante rezultate ale studiului, pe platforma dedicată inițiativei – un dashboard live, instrument dezvoltat de MKOR.

Studiu branding de oraș

Pentru a înțelege mai bine cum se raportează ieșenii la orașul lor, am început proiectul printr-un amplu desk research, pentru a identifica principalele aspecte care conturează identitatea unui oraș.

Astfel am definit o serie de dimensiuni specifice brandingului de oraș, care au stat la baza chestionarului administrat locuitorilor orașului Iași.

Datele colectate de la 2,155 de respondenți au fost transpuse într-un dashboard interactiv, actualizat continuu, pe toată durata colectării răspunsurilor. Astfel, rezultatele consultării publice au putut fi urmărite live.

Așa am aflat, de exemplu, că “2 din 10 ieșeni și-ar dori ca peste 10 ani Iașul să fie un oraș pentru oameni”. Sau că Educația este unul dintre principalele aspecte care fac Iașul un oraș deosebit, în viziunea locuitorilor acestuia.

Obiectivele de cercetare

Principalele obiective ale proiectului au inclus:

  • Identificarea principalelor aspecte care definesc identitatea orașului Iași, din perspectiva locuitorilor.
  • Identificarea principalelor nemulțumiri ale locuitorilor orașului Iași privind inițiativele existente de dezvoltare și reconfigurare urbană.
  • Identificarea soluțiilor de reconfigurare urbană preferate de membri comunității locale din Iași.
  • Identificarea direcțiilor de dezvoltare a Iașului preferate de comunitatea locală, care permit, pe termen lung, poziționarea acestuia drept city of choice pentru locuitori.
  • Fundamentarea unei noi identități urbane pentru Iași (brand de oraș), bazate pe dezvoltarea unei clădiri emblematice moderne, în conformitate cu așteptările și nevoile locuitorilor.

Studiu branding de oras

Cercetarea s-a bazat pe o metodologie cantitativă ce a presupus aplicarea chestionarului online pe un eșantion simplu aleator format din locuitorii orașului Iași. Datele colectate în urma aplicării chestionarului online au fost afișate într-un dashboard live.

Unicitatea și validitatea datelor din dashboard a fost asigurată prin validarea automatizată a adresei de email.

Despre Grupul IULIUS

Grupul IULIUS se mândrește cu peste 20 de ani de experiență în real estate și este prezent în patru orașe mari din România: Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Suceava. Grupul IULIUS este dezvoltatorul primului mall din afara capitalei, inaugurat în anul 2000 la Iași.

Proiectele Grupului IULIUS au la bază concepte sustenabile, care își depășesc rolul funcțional prin armonizarea industriei de real estate cu identitatea percepută a comunităților în care sunt dezvoltate.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Ai în plan consultarea opiniei publicului tău legată de brandul pe care îl reprezinți? Îți punem la dispoziție instrumente digitale de cercetare de piață, care să te ajute să obții în timp real insight-urile pe care să-ți bazezi strategia de business.

Noi, la MKOR, accelerăm creșterea sustenabilă a partenerilor noștri prin:

  • Cercetare de piață 100% digitală
  • Consiliere profesională pe tot parcursul proiectului, și după
  • Tool-uri interactive pentru monitorizarea datelor – dashboard-uri live

Următorul proiect al companiei este la un video call distanță, contactează-ne!

Studiile MKOR în context COVID-19

Pandemia de COVID-19 a adus provocări fără precedent pentru companii din toate industriile. De asemenea, comportamentul consumatorilor a cunoscut din 2019 și până în prezent schimbări importante, una dintre acestea fiind tranziția accelerată către mediul online.

În acest context, nevoia de date ancorate în realitatea actuală este mai profundă.

Noi, la MKOR, răspundem nevoii de insight-uri relevante privind comportamentul consumatorului în perioada pandemiei prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence vine în ajutorul companiilor cu date din piața de interes, direct de la consumatori.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!