Studiul de piață efectuat de MKOR Consulting pentru lanțul de restaurante Lunch Box a vizat identificarea unor noi oportunități pe piața locală din Cluj-Napoca.

Studiul a avut o componentă calitativă și una cantitativă vizând clienții lanțului de restaurante, respectiv cercetarea concurenței prin mystery shopping.

oportunitati-de-piata-lunchbox

Analzia competitorilor din piața restaurantelor self-service

Această analiză a vizat cele mai importante restaurante din zonele food-court ale celor două mall-uri din Cluj-Napoca în care Lunch Box este prezent, Iulius Mall și Polus Center (VIVO!). Această etapă a cercetării a condus la identificarea principalelor puncte forte și puncte slabe ale Lunch Box față de acestea, dar și a noilor oportunități de piață.

oportunitati-de-piata-saladboxÎn vederea stabilirii tendințelor de consum pentru piața vizată, am realizat o cercetare calitativă, constând în două focus-grupuri, în cadrul cărora am explorat preferințele de consum și stilul de viață al câtorva dintre cei mai fideli clienți ai lanțului Lunch Box.

Ulterior, rezultatele etapei calitative au fost măsurate în etapa cantitativă, printr-un chestionar aplicat online (CAWI) unui eșantion reprezentativ la nivelul orașului. Această etapă a avut ca scop conturarea de personas pentru piața analizată.

Concluziile întregului studiu, cu fiecare dintre etapele sale, a ajutat managementul LunchBox să își consolideze poziția pe piața din Cluj-Napoca.

Despre LunchBox

LunchBox a luat naștere în 2007, în momentul în care orașul Cluj-Napoca începea să se familiarizeze conceptului de mall. Rețeaua este formată din trei restaurante self-service: Lunchbox Iulius Mall, Lunchbox VIVO! și Lunchbox Mărăști. În meniul diversificat al restaurantelor sunt incluse preparate ca la mama acasă, varietăți de pizza, paste și burgers.

Piața vizată

  • Cluj-Napoca, România

Metodologie utilizată

  • Analiza concurenței
  • Focus-grup
  • Chestionar online (CAWI)

Recomandare LunchBox:

Am colaborat cu echipa MKOR într-un proiect ce a presupus cercetarea satisfacției clienților noștri. Schimbările implementate în urma recomandărilor MKOR s-au reflectat în creșteri la nivelul cifrei de afaceri, pentru că acum avem clienți mai fericiți.

Apreciem consultanții MKOR ca fiind foarte buni în ceea ce fac. Îi recomandăm cu căldură!

— Ramona Cuc
Director General Lunchbox

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest sens, noi, echipa MKOR, răspundem nevoii de insight-uri relevante despre comportamentele de consum prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence vine în ajutorul companiilor cu date din piața de interes.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.