Românii iubesc shopping-ul, online și offline. Așadar, nu este o surpriză pentru nimeni faptul că, simultan cu tehnologia, comerțul online și magazinele virtuale de modă se dezvoltă exponențial.

Studiul Digital Fashion Consumer Trends, ultimul raport de piață realizat de MKOR Consulting, se axează pe experiența și perspectiva consumatorilor de fashion din România.

Constant, se îmbunătățesc atât experiența și tehnologia oferite de producători, precum și așteptările consumatorilor. Iar când aceste așteptări sunt satisfăcute, se observă volumul și valoarea cumpărăturilor realizate în mediile digitale.

digital-fashion-consumer-trends-report-2019

Digital Fashion Consumer Trends, în presa de larg consum și de specialitate

Raportul Digital Fashion Consumer Trends a fost deja preluat de publicațiile mass-media, precum Pro Tv, Ziarul Financiar, Wall Street, GPeC sau Europa Fm.

MKOR Consulting este prima agenție de cercetare de piață din România care a aprofundat acest subiect (încă din 2016).

Ediția anului 2019 și-a propus și a reușit să ofere o perspectivă complexă asupra tendințelor generale de consum, a shoppingului online și a experienței digitale, precum și a brandurilor percepute ca fiind de top și caracteristicilor esențiale ce le diferențiază pe acestea de competitori.

Un element nou în studiu este și un exercițiu de imaginație adresat consumatorilor: ce ar trebui să rezerve viitorul shoopingului online de haine și accesorii? Aceștia pun accentul pe personalizare și accesibilitate în conturarea Magazinului Viitorului.

Studiul MKOR în cadrul Știrilor Pro TV

În cadrul Știrilor Pro TV au fost prezentate informații generale despre obiceiurile de consum ale românilor, extrase din studiul Digital Fashion Consumer Trends. Reportajul aduce în prim-plan atât atitudinea consumatorilor, cât și opinia specialiștilor privind dezvoltarea tendințelor în materie de cumpărături online.

Nu este prima dată când Pro TV prezintă informații din studiile MKOR Consulting – interesul românilor pentru shopping, online și offline, a reprezentat subiectul știrilor inclusiv la prima ediție a studiului dedicat acestui subiect.

Digital Fashion Consumer Trends în presa de Business

Ziarul Financiar prezintă datele esențiale care reies din studiul „Digital Fashion Consumer Trends” într-un articol dedicat profesioniștilor de business. Materialul oferă informații asupra modului în care shoppingul online a evoluat în ultimii ani, precum și asupra așteptărilor de viitor ale consumatorilor.

În articolul publicat de Wall-Street.ro, perspectiva de ansamblu asupra trendurilor relevante pentru online fashion cuprinde date, reprezentări grafice, explicații și citate pentru a rezuma situația generală a industriei în 2018, date esențiale pentru orice antreprenor din fashion.

Platforma GPeC, un hub specializat în domeniul comerțului online, include studiul echipei MKOR printre cele mai relevante noutăți din domeniu. Se atrage atenția asupra principalului motiv pentru care consumatorii încă favorizează magazinele offline, alături de cele mai importante concluzii ale raportului.

Obiceiuri de consum: Online vs. Offline

În ciuda popularității magazinelor online, mall-urile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de tip fashion (85% obișnuiesc să cumpere de la mall). Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

În prima jumătate a anului 2018, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva în aceeași perioadă de timp. Aproximativ o treime dintre respondenți analizează oferta online pentru a-și găsi articole favorite, însă finalizează cumpărăturile offline, în magazine fizice.

Văzut, probat, cumpărat

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere offline, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online – astfel, principala reținere a celor care aleg să cumpere exclusiv din magazinele fizice este legată de neîncrederea că mărimile produselor prezentate în magazinele online li se vor potrivi în realitate.

57% dintre cei care vizitează magazinele online, dar cumpără offline se tem de acest lucru, cifră aflată în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Această temere este una întemeiată, din moment ce 50% dintre cumpărătorii online au returnat cel puțin o dată produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea mărimilor produselor (cu 5% mai mult decât anul anterior).

site-mobil-nissa

Shopping-ul Online: mai mult, mai des, dar mai atent

Trecând peste neîncrederea legată de acuratețea mărimilor, românii cumpără mai mult și din punctul de vedere al frecvenței, și al sumei cheltuite, față de anii anteriori. Românii iubesc shoppingul, întrucât 56% dintre aceștia își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți decât anul anterior.

Și sumele cheltuite de aceștia pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai mulți în 2018 față de anul precedent.

Cu toate acestea, ei sunt mai atenți cu banii, deoarece 69% dintre cei care accesează magazinele online doresc să se informeze asupra ofertelor, promoțiilor și noilor produse, 47% având ca unic scop compararea prețurilor.

Magazinul Viitorului

Pasiunea consumatorilor români pentru tehnologie și inovație se regăsește și în felul în care descriu magazinul de fashion al viitorului. Acesta trebuie să ofere experiențe digitale personalizate (21% dintre răspunsurile consumatorilor), să fie ușor accesibil de pe orice dispozitiv (20%) și să permită probarea virtuală cu ajutorul noilor tehnologii (8%).

„Experiențele digitale s-au intensificat în 2018. Mai exact, 63% dintre români au întâlnit tehnologii digitale în sesiunile lor de cumpărături de fashion, cu 30% mai mulți față de anul trecut. Considerăm că acesta este un semn că retailerii au înțeles pasiunea românilor pentru fashion și tehnologie.” conform Corinei Cimpoca.

Descoperă mai multe date

Dacă îți dorești să afli mai multe despre ce, cum și de ce cumpără consumatorii de online fashion, te invităm să descoperi studiul nostru complet.

Iar dacă ești reprezentant din media care dorește să distribuie cele mai noi informații cititorilor săi, îți oferim oricând informații suplimentare și relevante pentru publicul tău. Scrie-ne despre propunerea ta.