Într-o lume în care digitalul este omniprezent, consumatorii au acces la informații nelimitate și la opțiuni alternative oricând.

Pornind de la acest lucru, retailerii încearcă să ofere cumpărătorilor experiențe aparte, fie că sunt online, în magazin sau o combinație a celor două.

Cu ajutorul tehnologiei, facilitățile din online își fac loc direct în rafturile magazinelor.

Astfel, retailul și tehnologia vor deveni inseparabile. Inteligența artificială, realitatea virtuală & augmentată și Internet of Things vor contribui semnificativ la personalizarea experienței la cumpărături.

Toate cele de mai sus au stârnit curiozitatea echipei MKOR. Ne-am propus să aflăm mai multe despre legătura dintre online și offline și modul în care tehnologiile digitale influențează experiența consumatorilor români de fashion.

Mai mult, am apelat la imaginația acestora, pentru a afla cum va arăta magazinul viitorului.

Download Studiu Digital Fashion Consumer Trends 2017Vreau Să Primesc Acces Instant
 

MKOR Consulting a realizat cel de-al treilea studiu de consumatori prin care ia pulsul pieței de fashion

Studiul Pieței Online de Fashion

Primul nostru studiu în industria de fashion a urmărit obiceiurile de cumpărare în online de produse vestimentare a utilizatorului român de internet: ce cumpără, de unde, cât de des.

Descarcă studiul Pieței Online de Fashion (august 2016) aici.

piata-online-fashion-2016

Studiul Piața de Fashion Retail

Al doilea studiu de piață s-a concentrat în mod special pe consumatorii de fashion din mall-urile bucureștene, fiind interesați să aflăm în plus care sunt mijloacele de informare și cum caută aceștia informații despre produsele dorite, dar și care este măsura în care clienții magazinelor de fashion din malluri apelează și la magazinele online.

Descarcă studiul Pieței de Fashion Retail (decembrie 2016) aici.

Ambele studii au arătat că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinație preferată pentru cumpărăturile de fashion și, mai mult, că există o legătură strânsă între online și offline.

Digital Fashion Consumer Trends

În acest context, dezvoltarea unei noi cercetări care să urmărească cele două canale de vânzare, online și clasic, a venit firesc.

Astfel, putem vorbi despre o versiune îmbunătățită a celor două studii și care aduce elemente de noutate prin care specialiștii noștri au determinat impactul digitalului asupra industriei de fashion.

Studiul Digital Fashion Consumer Trends prezintă o analiză comparativă a direcțiilor de dezvoltare a retailului clasic și a celui online. Studiul cuprinde și o analiză, în premieră, a tendințelor digitale experimentate de către cosumatori.

Descarcă studiul Digital Fashion Consumer Trends (noiembrie 2017) aici.

Download Studiu Digital Fashion Consumer Trends 2017Vreau Să Primesc Acces Instant
 

Ce caută consumatorii în magazinele de fashion online?

Studiul nostru relevă un nou trend în ceea ce privește utilitatea magazinului online, care se transformă dintr-o destinație de cumpărături, într-un motor de căutare.

Consumatorii sunt informați și nu merg la cumpărături fără a avea ceva pe lista de favorite. Totuși, este de remarcat că jumătate din cei care vizitează un magazin online, o fac cu scopul de a cumpăra.

Majoritatea dintre cei care care obișnuiesc să viziteze magazinele online de fashion caută în primul rând să se informeze – să vadă ce produse noi există, dar și cu ce oferte și promoții îi îmbie magazinele.

Jumătate dintre respondenți sunt hotărâți să-și cumpere ceva de îmbrăcat, încălțat sau accesorii: 50% dintre cei care au vizitat magazine online de fashion în ultimele șase luni au avut scopul precis de a cumpăra un anumit produs.

Magazinele online de fashion reprezintă și surse de inspirație pentru consumatori. Alte motive pentru care mai mult de o treime dintre respondenți vizitează magazinele online sunt identificarea produselor dorite pe care ulterior merg să le cumpere în magazinele clasice, dar și să compare prețuri.

Clienții tăi așteaptă experiențe digitale

Acest lucru nu ar trebui să fie surprinzător. Studiul nostru relevă deschiderea consumatorilor români spre a folosi noile tehnologii și canalele de comunicare și informare digitale.

Prin noile tehnologii înțelegem: aplicații mobile, diferite touchscreen-uri, VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality), oglinzi digitale. Canalele de comunicare și informare digitale au în vedere: motoarele de căutare, website-urile brandurilor (în mod special cele website-urile responsive), rețelele de socializare și chat-urile de tip messenger.

Cercetarea arată că românii folosesc telefonul mobil în sesiunile lor de shopping în magazinele clasice de fashion, iar 57% folosesc aplicațiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale. Alții, accesează magazinul online al brandului pentru a căuta și alte produse, pe care nu le găsesc în magazine în acel moment, în timp ce aplicațiile mobile sunt folosite pentru a afla mai multe detalii despre produse.

Analizând aceste constatări, putem observa dorința consumatorilor români de a avea parte de experiențe interactive, personalizate și cu rezultate imediate.

Consumatorul de fashion din zilele noastre nu așteaptă experiențe digitale când interacționează cu brandul în mediul online, ci se așteaptă să aibă parte de experiențe digitale continue, indiferent că accesează site-ul din browser, că folosește aplicația de mobil a brandului sau că se află în fața raftului, în magazin.

Cu alte cuvinte, brandurile de fashion trebuie să apeleze la soluții omnichannel pentru a-și atrage și fideliza clienții.

Cum arată magazinul de fashion în viitor?

Aceasta este întrebarea pe care am adresat-o respondenților studiului Digital Fashion Consumer Trends. Răspunsul clar primit este că viitorul este digital.

Cel puțin așa își imaginează cei mai mulți dintre români că vor fi magazinele de fashion. Acestea ar trebui să fie: virtuale, digitale, să permită probarea virtuală a produselor și să ofere personalizare.

Ce înseamnă fiecare dintre acestea și cum își imaginează consumatorii magazinului viitorului, află din raportul final al studiului Digital fashion Consumer Trends.

Brandul tău cât de digital este?

Dacă nu ai siguranța că business-ul tău de fashion vine în întâmpinarea nevoilor de experiențe digitale ale consumatorilor, contactează specialiștii MKOR!

Download Studiu Digital Fashion Consumer Trends 2017Vreau Să Primesc Acces Instant
 

Noi îți punem la dispoziție raportul studiului Digital Fashion Consumer, iar la cerere îți dezvoltăm o analiză personalizată, adaptată nevoilor business-ului tău.

Analiza personalizată cuprinde benchmarking între industrie și principalii tăi competitori, la alegere. Scrie-ne aici, dacă vrei să discutăm la o cafea nevoile business-ului tău!