MKOR Consulting continuă seria cercetărilor de piaţă pe domeniul fashion cu obiceiurile de cumpărare din mall-uri, cu Studiul Pietei de Fashion Retail din București.

Contextul cercetării pieței de fashion

În iunie 2016, MKOR Consulting a realizat o cercetare de piață având ca obiective identificarea principalelor obiceiuri de consum ale clienților retailerilor de fashion online, în paralel cu așteptările și comportamentele retailerilor în sine.

Studiul Pieței Online de Fashion din România a arătat că, deși din ce în ce mai mulți români sunt dispuși să își achiziționeze articolele vestimentare din mediul online, interesul pentru cumpărăturile din malluri se menține în topul preferințelor.

Piața de retail în București

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, în contextul în care locuitorii capitalei le consideră locul preferat pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte.

O treime din totalul spațiilor centrelor comerciale din țară se află în capitală, unde se află deja 11 malluri, cele mai importante inaugurări din 2016 fiind ParkLake Plaza și Veranda Mall Obor.

În 2015, mallurile din capitală au realizat ve­ni­turi cumulate de circa 680 de milioa­ne de lei (154,5 milioane de euro), ni­velul fiind în uşoară creştere faţă de cel înregistrat în anul anterior. Spre exemplu, vânzările magazinelor din AFI Cotroceni au crescut cu 14% în primele șase luni ale anului 2016, la peste 112 de milioane de euro, iar numărul vizitatorilor a crescut și el cu 5,5%.

În plus, România este una dintre cele mai tentante piețe pentru dezvoltatorii de noi centre comerciale, având în vedere că românii cheltuie, în medie, la fiecare vizită în mall, mai mult decât cehii, ungurii, polonezii şi chiar decât suedezii. Astfel, într-o vizită obișnuită la mall, românii lasă comercianților în medie, 35 de Euro, din care 10 Euro pe mâncare și băutură.

Având în vedere toate cele prezentate, MKOR Consulting a dorit să extindă studiul anterior cu o nouă cercetare a fashion retailului bucureștean, mai exact analizând obiceiurile de consum ale clienților din mall-uri. 

Respondenții acestei cercetări

Cercetarea de Fashion Retail din București a fost desfășurată în luna noiembrie 2016, prin realizarea unui field research pe un eșantion reprezentativ de 398 respondenți, clienții celor mai importante malluri din București.

Respondenții au fost femei în proporție de 60% și bărbați în proporție de 40%, majoritatea cu vârste cuprinse între 18-35 ani.

50% dintre respondenți au venituri lunare cumulate ale tuturor membrilor din gospodărie medii, situate între 2000-4500 lei, 25% au venituri mari, peste 4500 lei, iar 11% au venituri mici (sub 2000 lei).

Ce veţi afla din raport?

  1. Cum aleg bucureștenii mallurile în care fac cumpărături,
  2. Ce fac atunci când ajung în mall,
  3. Care sunt categoriile de magazine de articole vestimentare preferate,
  4. Care sunt mijloacele de informare la care apelează consumatorii de fashion,
  5. Preferința pentru branduri românești,
  6. Măsura în care clienții magazinelor de fashion din malluri apelează și la magazinele online.

Doriți să realizați un studiu de piațăContactați-ne și haideți să stăm de vorbă la o cafea.