Satisfacția la locul de muncă a angajaților este o cauză directă a satisfacției clienților. Întreabă orice bucătar celebru care e cheia succesului rețetei sale favorite și va lăuda ingredientele de calitate; întreabă un designer ce îi face colecția specială și va menționa cu siguranță mătăsurile fine și diamantele autentice.

Într-o companie, oamenii sunt cel mai de preț atu și cea mai valoroasă resursă, așadar este evident că rezultatele depind de eficiența și de implicarea angajaților.

Angajații fericiți construiesc calea spre succes

Cum îi faci pe oamenii care lucrează alături de tine mai fericiți reprezintă o provocare, însă studiile de satisfacție a angajaților pot fi soluția pe care o cauți și te pot ajuta să trasezi direcția potrivită către soluție.

angajati-fericiti

Însă, având de-a face cu oameni, aici situația se complică: pe lângă calificări, calități și pregătire, care sunt constante (cel puțin pe termen scurt), productivitatea omului este fluctuantă, fiind puternic influențată de modul în care acesta se simte și este motivat.

Angajații fericiți, satisfăcuți, care se simt integrați în cadrul companiei și care se identifică cu munca lor vor da rezultate mult mai bune, și nu o vor face doar din obligație. Pe scurt, clienții fericiți merg mână în mână cu angajații fericiți.

De ce un studiu de satisfacție a angajaților?

Așadar, pentru rezultate optime, nu este suficient să evaluezi satisfacția clienților tăi, ci ar trebui să verifici, periodic, și satisfacția angajaților tăi.

Studiile de satisfacție a angajaților nu sunt nicidecum o idee nouă – studiile anuale, realizate de obicei în luna decembrie, sunt o tradiție veche în numeroase companii de pe tot globul. Însă, recent, chestionarele generale încep să fie înlocuite de alte modalități, mai dinamice și actuale, de a obține feedback relevant.

Programele de Employee Wellness

După ce ai o perspectivă asupra stării de spirit a echipei, următorul pas este de obicei implementarea unui program pentru creșterea bunăstării lor. Liderii de echipă care doresc să crească bunăstarea angajaților, apelează la programe de Employee Wellness.

121-idei-de-employee-wellness-preview

Un program de Employee Wellness urmărește să mențină și să crească starea de bine a celor alături de care lucrezi, fizic și psihic, oferindu-le acele bonusuri pe care le prețuiesc cel mai mult.

Pe lângă beneficiile evidente și imediate de a fi înconjurat de mai mulți colegi zâmbitori, aceste programe au avantaje pe termen lung pentru companie – scăderea costurilor, eficientizarea proceselor, îmbunătățirea imaginii publice sunt doar câteva.

Pentru mai multe idei – mai exact, 121 – despre Employee Wellness, îți sugerăm un e-book gratuit pus cap la cap chiar de specialiștii MKOR.

Cum știi dacă angajații tăi sunt fericiți?

Înainte de a implementa însă un program de creștere a bunăstării angajaților, trebuie să știi de unde pornești – cum se simt zi de zi la job, ce modificări ar aduce în structura companiei și în sarcinile lor, ce le place și ce nu. În prezent, salariul nu mai reprezintă decât o mică parte din motivația unei persoane pentru a veni la serviciu.

Un studiu realizat de IRES relevă că angajații români își doresc ca beneficii principale tichetele culturale (61%), vouchere pentru practicarea sportului (57%) și facilitarea accesului la servicii medicale și de îngrijire (55%).

angati-fericiti-locul-de-munca

Același studiu arată că românii nu sunt atât de nefericiți la locul de muncă pe cât am fi tentați să credem: pe o scară de la 1 la 10, ei își evaluează calitatea vieții profesionale cu nota 7,5. O notă satisfăcătoare – însă nu excelentă, iar excelența este deviza multor companii care sunt mereu pregătite să facă ceva în plus pentru clienții lor. Excelența ar trebui, în acest caz, să pornească din interior.

Un manager la curent cu ultimele tendințe și o companie responsabilă caută mereu să fie cu un pas înainte și să asigure cea mai bună experiență atât pentru cei din public, cât și pentru cei din culise. În ziua de azi, există numeroase metode, perspective și opinii despre modul ideal în care ar trebui făcut un studiu de satisfacție internă în cadrul companiei.

Și, cu siguranță, există o modalitate perfectă pentru fiecare companie în parte – însă niciuna pentru toate companiile. Studiul ideal se bazează pe nevoile, așteptările, obiectivele, resursele și preferințele fiecărei organizații.

Ce tip de studiu de satisfacție a angajaților este potrivit companiei tale?

În linii mari, studiile de satisfacție a angajaților se pot clasifica în patru categorii principale, în funcție de două variabile: frecvență (frequency) și complexitate (scope).

graphic-4-employee-survey-types

1. Studiile de satisfacție Always-On

Așadar, atunci când studiile se realizează frecvent, dar nu necesită o structură complexă și o analiză completă a companiei, ele sunt Always-On.

Aceste studii sunt facilitate de tehnologia modernă, astfel că prin câteva click-uri orice angajat poate oferi sugestii, atenționări sau idei în timp real, despre orice aspect legat de companie, sub protecția anonimității.

2. Studiile de satisfacție Spot

Studiile de tip Spot nu sunt nici foarte frecvente, nici profunde – sunt ușor de implementat, și de cele mai multe ori sunt utile în cazul unor evenimente, conferințe, schimbări structurale ale companiei și situații speciale, pentru a surprinde reacția imediată a celor implicați și a o pune în practică atunci când e nevoie.

3. Studiile de satisfacție Ancoră

Studiile Ancoră, complexe dar rare, sunt cele clasice, precum chestionarul de final de an. Utilizate deja de decenii de numeroase companii (care susțin eficiența lor), ele conțin o multitudine de întrebări pentru a analiza în profunzime modul în care angajații percep situația firmei.

4. Studiile de satisfacție Puls

Cea de-a patra categorie, studiile Puls, au scopul de a lua cu adevărat pulsul organizației. Cu alte cuvinte, sunt programate la intervale frecvente, anunțate, și de obicei implică cea mai mare parte, ori chiar întreg personalul. De multe ori, vin ca urmare a altor studii pentru a atinge probleme sau chestiuni specifice și pentru a cataliza progresul.

Concluzie

După cum vezi, studiile de satisfacție pot îmbrăca mai multe forme – important este, ca în cazul unei ținute reușite, să alegi exact măsura care ți se potrivește.

Nu sunt greu de înțeles, însă crearea, planificarea, implementarea și interpretarea lor poate fi o provocare pentru orice companie, mare sau mică. Dar este o provocare ce, trecută cu succes, poate fi un pas important în evoluția companiei și a echipei prin dezvoltarea oamenilor – profesional și personal.

employee-wellness-studiu

Orice companie merită o notă mai mare de 7,5!

Să fim sinceri, probabil niciun studiu și nicio companie de nota 10 nu va face pe cineva să vină luni dimineața, pe vreme rea și trafic aglomerat, cu un zâmbet larg pe buze la serviciu. Însă dacă va fi zâmbitor imediat după prima cafea, cu siguranță compania merită mai mult decât 7,5. 🙂

Dacă îți dorești să vezi mai mulți oameni zâmbitori în jurul tău la job, MKOR te poate ajuta cu întreg procesul realizării unui studiu de satisfacție a angajaților – suntem aici să te ajutăm să crești. Consultanții MKOR îți vor răspunde în cel mai scurt timp aici.