Ai încercat să-ți promovezi businessul prin diferite metode, dar mesajul tău nu ajunge la clienți și potențiali consumatori? Află că poți apela la un instrument care este acceptat ușor, chiar căutat de consumatori: Native Advertising.

Descoperă cum funcționează acest instrument și cum să-l folosești ca să obții rezultate măsurabile!

Ce este Native Advertising?

Native Advertising sau Publicitatea Nativă este un concept lansat în anul 2012 de către Dan Greenberg, CEO la Sharethrough, ce a atras atenția tuturor prin simplitatea și noutatea lui.

Native Advertising sau Publicitatea Nativă este un tip de promovare puțin invaziv.

reaction

Nativ înseamnă natural, firesc. Prin urmare, publicitatea firească se referă la coerența dintre mesajul publicitar și celelalte elemente de conținut din contextul în care este transmis.

Așadar, folosind Native Advertising mesajul tău publicitar va lua forma similară contextului.

De ce publicitate integrată nativ?

Conform Shareaholic, 70% dintre consumatori vor să afle despre produse din conținutul materialelor pe care le citesc sau urmăresc, decât prin mijloacele media tradiționale.

Mai mult, oamenii oferă cu 53% mai multă atenție materialelor promovate nativ, spre deosebire de bannerele publicitare. Iar dacă sunt incluse elemente media, rata de conversie crește până la 60%.

Publicitatea este despre emoție, iar integrarea acesteia în spațiile cu care consumatorii sunt obișnuiți ca fiind generatoare de emoții (Facebook, Youtube, etc.), șansele să fie percepută astfel cresc considerabil.

De exemplu, virarul realizat de Friskies a ajuns să fie vizualizat de 18 milioane de oameni. Dintre aceștia, câți cumpără acum brandul Friskies?

Doar departamentul de vânzări cunoaște răspunsul, însă ce știm noi, în calitate de marketeri, este că acești oameni au creat o conexiune emoțională cu brandul și sunt mult mai deschiși pe viitor să cumpere produsele lor sau să accepte noi mesaje.

Mai mult, acest tip de promovare are o serie de beneficii. Iată câteva dintre acestea:

  • Mesajele de tip Native Advertising sunt mai des vizionate, citite și ascultate de publicul țintă. În general, oamenii s-au săturat de cantitatea de publicitate prezentă la fiecare pas și au învățat să o ignore. Atunci când mesajul este integrat conținutului, ai o șansă mai mare să fie accesat de publicul tău.
  • Publicul țintă are încredere mai mare în mesajul tău. Anunțurile sponsorizate sunt privite în mod sceptic deoarece cineva plătește pentru promovarea lor (iar clienții nu pot fi siguri de calitatea produselor/ serviciilor prezentate).
  • Publicitatea nativă nu este „prinsă” de către softurile de blocare ale anunțurilor pentru că aceasta este integrată în conținutul articolelor platformelor și distribuite odată cu ele.
jules-verne
Bookcover by Penguin Books Australia

Știai că prima formă de Native Advertising este prezentă în opera lui Jules Verne – „Ocolul Pământului în 80 de zile”?

Se spune că acesta a fost contactat de firme de transport ale momentului (anul 1873) pentru a le preciza în opera sa dar nu se știe dacă a primit și bani în schimbul acestui serviciu.

Cum creezi publicitate nativă ce funcționează?

Dacă ai decis să folosești acest tip de promovare, va trebui să iei în considerare câteva aspecte. Cu ajutorul acestor reguli vei reuși să creezi conținut ce îți aduce rezultatele dorite:

  • Scrie conținut relevant pentru publicul tău. Reclamele trebuie să ofere informații corecte, relevante și valoroase. Fiecare mesaj transmis de brand trebuie să răspundă așteptărilor publicului său.
  • Potrivește mesajul contextului. Asigură-te că mesajul se potrivește perfect cu conținutul deja existent. Oferă informații despre produsul/serviciul tău fără a da impresia cititorilor că părăsesc pagina pentru a vizualiza un anunț.
  • Scrie o poveste. Va fi mai ușor pentru publicul tău să înțeleagă și să interiorizeze mesajul. Oamenii se vor identifica cu povestea și își vor dori să răspundă și să contribuie la firul narativ.
  • Măsoară rezultatele. La fiecare pas pe care îl faci trebuie să te gândești la măsurarea rezultatelor campaniei tale. Unități de măsură pe care le poți lua în considerare sunt: rata de interacțiune (sau de engagement) cu conținutul, vizionarea paginii, rata click-ului, timpul petrecut pentru citirea mesajului.

native-advertising

Native Advertising nu este content marketing!

Nu confunda Native Advertising cu content marketing deoarece există o diferență majoră între cele două. Native Advertising este un serviciu de tip pay for play.

Apelând la publicitatea nativă va trebui să închiriezi/ cumperi un spațiu în cadrul unei platforme. Platforma aleasă de tine beneficiază deja de o audiență la care tu vrei să ajungi cu mesajul publicitar. Deci, Native Advertising se desfășoară pe platformele altcuiva și este o campanie plătită.

Dacă faci content marketing, atunci nu trebuie să plătești pentru ca mesajul tău să fie afișat. Te folosești doar de platformele tale (site, blog etc.) pentru a face cunoscut publicului mesajul tău. Este o activitatea pe termen lung deoarece va trebui să distribui în mod consecvent conținut relevant.

Așadar, nu poți ignora cantitatea de conținut care se creează constant în zilele noastre, dar te poți folosi de el pentru a ajunge exact la audiența ta. Native Advertising este un instrument necesar dacă dorești să fii sigur că ajungi la decidenții potriviți publicului tău țintă.

Pentru a ilustra mai bine conceptul, urmează un alt exemplu de native advertising, în care conținutul anunțurilor este inclus direct într-un articol. Screenshotul este preluat dintr-un articol de pe forbes.com.

exemplu-publicitate-native-advertising
Exemplu de Native Ads

Cum poți folosi Native Advertising?

Ai aflat ce este Native Advertising dar ai curiozitatea să descoperi cum funcționează?

Principiul este destul de simplu: scrii mesajul campaniei tale astfel încât să se potrivească contextului în care dorești să-l promovezi. Apoi, alegi platformele pe care dorești ca mesajul tău să fie difuzat. Închiriezi spațiul pentru promovare, achiți „chiria” și aștepți rezultatele.

Este foarte important ca mesajul tău să fie astfel scris încât să se potrivească perfect contextului în care este promovat. Cel mai bine ar fi ca acesta să se confunde cu conținutul pentru ca persoanele din publicul țintă să nu îl respingă.

Campaniile construite în cadrul Native Advertising nu trebuie să întrerupă conținutul platformei pe care sunt publicate.

Brandurile aleg teme care rezonează cu publicul lor și aleg atent platformele pe care le transmit.

Odată creat și aprobat, acest tip de conținut va fi etichetat ca „anunț” sau „anunț plătit”. Datorită acestui aspect, publicitatea nativă devine mai transparentă în cadrul platformei în care este afișată. Astfel, ea nu deranjează la fel cum face publicitatea comercială afișată la televizor.

Un exemplu de succes din România este inițiativa celor de la Libris.ro care au decis să își promoveze brandul pe o publicație externă, wall-street.ro.

libris-infografic
Infografic Libris

Brandul a realizat un infografic în baza rezultatelor unei cercetări privind consumul de cărți. Subiectul abordat cu siguranță îi interesează pe clienții lor, iar modul vizaul de prezentare este atractiv. Astfel, librăria online oferă informații relevante consumatorilor și își consolidează brandingul, fără a fi invazivă.

O altă reușită de Native Advertising este campania inițiată de marca de cafea L’OR. Brandul susține financiar publicația online Republica.ro, care documentează articole de interes public. Secretul acestei reușite constă în subiectul articolului, aflat la intersecția valorilor promovate atât de brand, cât și de publicație.

Articolul prezintă informații relevante pentru părinții care sunt preocupați de timpul petrecut cu copiii lor, bazate pe date statistice și chiar oferă soluții practice în acest sens. Mai mult, structura acestuia și stilul de scriere sunt în acord cu imaginea brandului, în interior regăsindu-se încadrată și o reclamă video interactivă.

republica-NA-lor
Screenshot Republica.ro

Este un bun exemplu de NA deoarece publicația online respectă în continuare interesele cititorilor săi, oferindu-le conținutul pe care și-l doresc, în timp ce brandul își face cunoscute valorile în care se regăsește.

Câteva sfaturi practice

Indiferent de platforma pe care o alegi, este important să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Native Advertising nu este un comunicat de presă și nu reprezintă o oportunitate de promovare a noilor servicii sau produse lansate. În schimb, povestește despre situațiile în care produsul sau serviciul tău a schimbat viața cuiva în mai bine sau cum a contribuit la bunăstarea comunității.
  • Învață din exemplele brandurilor mai mari. Există o multitudine de clipuri sau articole sponsorizate de marile branduri, din care te poți inspira. Studiază-le și vezi cum poți integra propriile reclame pe platformele potrivite.
  • Ai în vedere consumatorii, tot timpul. Ce vor crede despre reclama ta? O vor considera utilă, derutantă, informativă sau enervantă? Măsoară-i eficacitatea în funcție de reacțiile consumatorilor.

Specialiștii MKOR înțeleg importanța Native Advertising

Dacă te-ai convins că Native Advertising este cea mai potrivită metodă de a-ți promova businessul și, dacă ai nevoie de mai multe informații despre acest instrument, ne poți contacta oricând.

Îți oferim expertiza specialiștilor noștri în construirea unei strategii de marketing eficace!

 

LE: Ultima actualizare a articolului a fost făcută în data de 5 februarie 2019, când a fost inclus exemplul de Native Advertising de pe publicația republica.ro