Evenimentele din ultimii ani au adus schimbări importante în piață, la nivelul tuturor industriilor. Acestea au ridicat provocări pentru companii, dar și pentru consumatori, în egală măsură, iar nevoia de acces în timp real la schimbările din piață s-a adâncit.

Noi, la MKOR, am răspuns nevoii de date privind comportamentul consumatorului prin primul studiu de piață în timp real din România – Consumer Trends.Live.

Prin intermediul Consumer Trends.Live am putut analiza schimbările în comportamentul consumatorului din România în timp real, precum și apetența acestuia pentru mediul online și tehnologiile digitale, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19.

Așadar, am dorit să descoperim cine este consumatorul digital din România în 2022, care sunt tehnologiile cu care interacționează la cumpărături și care sunt brandurile pe care le apreciază pentru experiența digitală pe care o oferă.

Raportul consumatorul digital din România în 2022: comportamente de consum, tehnologii și retaileri preferați

Descarcă gratuit “Topul Experiențelor Digitale din România în 2022” și descoperă cine este consumatorul digital din România.

Datele sunt extrase din opiniile a peste 6000 de respondenți, colectate în perioada ianuarie-iunie 2022, prin intermediul chestionarului online (CAWI).

Topul Experiențelor Digitale din România în 2022.

Aproape 9 din 10 consumatori (86%) interacționează cu tehnologii digitale la cumpărături

Conform datelor Consumer Trends.Live, consumatorii români interacționează cu tehnologiile digitale la cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și în cele online.

84% dintre români au întâlnit tehnologii digitale la cumpărături. În medie, aceștia întâlnesc 1.9 tehnologii digitale, iar cu cât sunt expuși la mai multe astfel de tehnologii, cu atât este mai probabil să le integreze în experiența de cumpărături.

Drept urmare, aproape 9 din 10 români (86%) interacționează cu tehnologiile digitale în timpul sesiunilor de cumpărături, folosind, în medie, 1.2 tehnologii digitale diferite în acest timp.

Iar majoritatea (76%) au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care le oferă.

Top-branduri-digitale-din-Romania-2022

6 din 10 români folosesc telefonul mobil la cumpărături în magazinele fizice

6 din 10 români folosesc telefonul mobil pentru a se informa și pentru a face plăți la cumpărăturile în magazinele fizice.

În ceea ce privește tehnologiile digitale cele mai folosite de consumatorii din România, acestea pot fi împărțite în 5 categorii:

  • Tehnologii de tip self-service: plăți contactless, sisteme self-checkout, plăți cu telefonul mobil
  • Aplicații mobile
  • Aplicații pentru informare: aplicații pentru scanarea codului de bare, coduri QR
  • Ecrane și etichete digitale: aplicații și instrumente care permit căutarea produselor sau verificarea informațiilor
  • Tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale

Descarcă gratuit “Topul Experiențelor Digitale din România în 2022” și descoperă profilul consumatorului digital.

Cine este consumatorul digital din România în 2022?

Consumatorul digital din România în 2022 mai degrabă bărbat, face parte din generația Millennials (38 ani) și are un venit individual mediu, de 3955 RON.

Acesta folosește cel mai des telefonul mobil la cumpărăturile din magazinele fizice și efectuează, în medie, 5,3 acțiuni diferite cu ajutorul acestuia. Comparativ, consumatorii mai în vârstă (42 ani) folosesc telefonul mobil la cumpărături pentru a face o singură acțiune.

Consumatorul digital preferă să interacționeze cu tehnologiile digitale mai des: utilizează 6 tehnologii digitale diferite din cele pe care le întâlnește, comparativ cu persoanele mai în vârstă (doar 1,2).

Top retaileri digitali din România în 2022

3 din 7 mărci din Topul Experiențelor Digitale în Retailul din România sunt branduri autohtone. Acestea sunt apreciate de consumatorii autohtoni pentru experiențele digitale pe care le oferă.

Consumatorii apreciază retailerii din top 7 branduri digitale pentru că le pun la dispoziție tehnologiile pe care le folosesc cel mai des la cumpărături, precum tehnologiile de tip self-service, aplicațiile mobile, ecranele și etichetele digitale și tehnologiile imersive.

Top-retaileri-care-oferă-cele-mai-apreciate-experiențe-digitale-din-România-în-2022

Ce așteptări au românii de la Magazinul Viitorului?

Românii își doresc ca Magazinul Viitorului să le ofere o experiență completă, care îmbină facilitățile de bază, precum calitate și transparență, cu tehnologiile digitale și experiențele futuriste, precum tehnologiile imersive AR, VR, 3D sau metaverse.

Metodologie

Datele sunt extrase din Consumer Trends.Live, primul studiu de piață complet digital, care oferă acces la informații și tendințe în timp real privind consumatorii din România, la nivel de industrie.

  • Eșantion: N=6.043 respondenți, reprezentativ la nivel național după sex, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, max. eroare +/-1,6%
  • Target: populație generală, 18-65 ani
  • Metodă de cercetare: sondaj (CAWI)
  • Instrument de cercetare: chestionar
  • Abordare: online, prin panelul propiu MKOR
  • Perioada: ianuarie – iunie 2022
  • Raportarea datelor: dashboard interactiv, online

Descoperă Consumer Trends.Live

Consumer Trends.Live, proiectul de cercetare de piață 100% digital marca MKOR, este un instrument complet de market intelligence și singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent de schimbările la nivel macro.

Astfel, antreprenorii, marketerii și persoanele de decizie din companii pot lua hotărâri strategice ancorate în realitate, având la îndemână datele de care au nevoie în a-și atinge obiectivele de business și aduce brandul mai aproape de consumatori.

De la începutul anului 2021 monitorizăm .Live 7 industrii diferite din retailul din România:

Rămâi la curent cu ultimele trenduri din piață

Noi, la MKOR, oferim date în timp real și consumer intelligence pentru ca antreprenorii și persoanele de decizie din companii să înțeleagă trendurile din piață chiar în timp ce au loc.

Te invităm să te abonezi la newsletterul nostru pentru a fi printre primii care află atunci când publicăm date cheie din piață.