• 40% dintre români au achiziționat parfumuri pentru sărbătorile de la începutul lunii martie
  • Consumatorii au preferat și produsele de make-up (14%) pentru zilele de 1 și 8 martie
  • În materie de Fashion, articolele de tip genți și curele au fost alese de 1 din 10 consumatori

Românii au cumpărat în special Care & Beauty pentru sărbătorile din martie

Așa cum reiese din datele lunare oferite de platforma Consumer Trends.Live, cele mai căutate articole pentru sărbătorile de la începutul lunii martie au fost cele din categoria Care & Beauty.

Dintre cei care au achiziționat produse de Care & Beauty, 40% au ales parfumurile pentru 1 și 8 martie, categorie în creștere față de începutul anului 2022.

Achizițiile de parfumuri au crescut cu 5% față de luna precedentă, iar trendul ascendent s-a înregistrat și în ceea ce privește produsele de make-up – 14% dintre consumatori au ales să le cumpere pentru începutul lunii în curs.

Care-&-Beauty-Consumer-Trends.Live

Mediul de achiziție preferat de consumatorii de Care & Beauty

În general, consumatorii de Care & Beauty preferă cumpărăturile fizice (61%). Magazinele specializate din mall-uri (30%) și hypermarketurile (24%) sunt principalele canale de achiziție pentru produsele de îngrijire și înfrumusețare.

Aproximativ 3 din 10 români au cumpărat parfumuri și produse de machiaj din magazine online pentru cadourile din luna martie.

Bugetul mediu cheltuit per sesiune de cumpărături pentru articolele dedicate femeilor a fost de 178 RON, în creștere cu 6% față de luna anterioară.

Bărbații au cheltuit, în medie, mai mulți bani decât femeile în această perioadă (185 RON versus 170 RON), aceștia alegând în special retailerul eMAG.

Cele mai apreciate branduri pentru achizițiile de parfumuri și make-up

În ceea ce privește retailerii preferați pentru achizițiile de parfumuri, consumatorii de Care & Beauty au ales Avon (12,1%), Douglas (12,1%) și eMAG (11,2%).

Coșul mediul de cumpărături de parfumuri pentru luna martie a fost 204 RON, cu 4% în creștere față de luna anterioară.

topul brandurilor de care & beauty consumer trends.live

Preia topul live (embed):

Topul celor mai apreciate branduri din piața de Care & Beauty este actualizat lunar și poate fi accesat gratuit 24/7 în platforma Consumer Trends.Live.

Pentru topul actualizat și date despre cotele de piață ale jucătorilor din industria de fashion, accesează datele Consumer Trends.Live >

Achizițiile de genți și curele s-au dublat

Datele Fashion Consumer Trends.Live arată că 1 din 10 consumatori de Fashion (10%) au achiziționat genți și curele pentru luna dedicată femeilor, dublu față de luna anterioară.

Peste jumătate dintre aceștia (51%) au ales magazinele specializate din mall-uri pentru aceste achiziții, magazinele fizice second hand fiind a doua cea mai accesată opțiune (16%).

Cei mai căutați 3 retaileri au fost Adidas (18,5%), Deichmann (11,1%) și eMAG (7,4%).

În ceea ce privește bugetul alocat cumpărăturilor generale de Fashion, observăm că bărbații au cheltuit, în medie, mai mulți bani decât femeile (344 RON versus 269 RON), cei mai mulți dintre aceștia alegând brandul Bershka (31%).

De asemenea, aceștia au cheltuit o sumă mai mare decât și-au propus pentru cumpărăturile generale de Fashion pentru luna martie (305 RON versus 344 RON).

Fashion-Consumer-Trends.Live

Am prezentat Care & Beauty Consumer Trends.Live la Retail.ro

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting, a discutat despre avantajele competitive pe care Care & Beauty Consumer Trends.Live le oferă în interviul Retail.ro, alături de Anca Olteanu, redactor coordonator al publicației.

Consumer Trends.Live este proiectul meu de suflet. Prima oară ne-am gândit la el acum doi ani și s-a născut din dorința de a vedea ce se întâmplă pe piață în timp real, pe cât posibil.

Dacă ne uităm la date, ele tind să vină cu întârziere, pentru că durează să fie colectate, procesate, analizate, apoi puse într-un raport, lucru care, de obicei, durează două luni, iar raportul este static. Este un efort destul de mare, este costisitor și are sens în special dacă cererea vine din partea jucătorilor mai mari, care au bugete pentru acest lucru.

Eu mi-am dorit să aducem cercetarea mai aproape de antreprenori, de boutique-uri mai mici, bineînțeles și de marii retaileri, pentru că ei sunt cei vizați în studiul nostru.

Marele avantaj este că datele se actualizează în timp real, noi colectăm lunar date pe eșantioane reprezentative și ne uităm la cum evoluează trendurile în piață.

Datele se tot adună și ne permit să vedem un istoric, să analizăm niște tipare, lucruri care în mod normal nu sunt la îndemână. De obicei, colectările se fac odată pe an, cel mult de două ori pe an și atunci, dacă te uiți odată pe an, poate că pierzi aspecte legate de sezonalitate sau mici nuanțe ale pieței care te pot ajuta să te adaptezi mult mai ușor, a declarat Corina.

Metodologia Consumer Trends.Live

Studiul Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la date din piață, direct de la consumator.

  • Eșantion: N minim lunar=400 respondenți
  • Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-5%
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie
  • Instrument: chestionar
  • Vizualizare date: Dashboard interactiv, online
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR

Descoperă Consumer Trends.Live

Consumer Trends.Live este primul studiu de piață 100% digital din România, prin care am ales să inovăm cercetarea de piață.

Retailerii au acum acces în timp real la date din piața de interes, direct de la consumator, pentru a-și baza strategia de business pe informații actualizate din piață astfel încât să rămână relevanți pentru publicul țintă și cu un pas înaintea competiției.

Prin Consumer Trends.Live monitorizăm 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021:

Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:

  • Dashboardul Consumer Trends.Live
  • Beneficiile platformei
  • Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business