• Aproape 6 din 10 români au cumpărat produse IT&C de Crăciun
  • În luna decembrie, românii au cheltuit în medie 1,230 RON la cumpărăturile de IT&C, în scădere cu 6% față de luna reducerilor de Black Friday
  • Jumătate dintre consumatori (49%) au ales să cumpere telefoane și tablete, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri

Mediul de achiziție preferat de consumatorii de IT&C

Așa cum reiese din datele lunare oferite de platforma Consumer Trends.Live, peste jumătate dintre români au cumpărat produse IT&C de Crăciun.

Dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru marketplace-urile din mediul online.

Doar 6% dintre consumatorii de IT&C au cumpărat omnichannel în decembrie 2021.

consumul-IT&C-pe-categorii

Frecvența achizițiilor de IT&C

Datele IT&C Consumer Trends.Live mai arată și că 1 din 3 consumatori de IT&C (33%) aleg să-și reînnoiască telefoanele mobile cu o frecvență de 2-3 ani, iar perioada sărbătorilor de iarnă este un bun prilej pentru a face acest lucru.

Aceștia au cheltuit în medie 1,242 de lei per sesiune de cumpărături de telefoane în decembrie 2021.

Media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online de IT&C (1,385 lei / cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1,120 lei / cumpărătură).

Topul brandurilor IT&C

În ceea ce privește retailerii aleși, eMAG și Altex se află în topul preferințelor pentru toate categoriile analizate în cadrul primului studiu în timp real de pe piața IT&C din România:

  • Laptop-uri & IT
  • Telefoane & tablete
  • TV, audio, video & foto
  • Gadget-uri
  • Gaming
  • Accesorii & altele

eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane, 28% dintre consumatori alegând brandul autohton, dar și în topul achizițiilor de laptopuri (40%).

Altex conduce topul achizițiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum și topul achizițiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.

Topul celor mai apreciate branduri din piața de IT&C este actualizat lunar și poate fi accesat gratuit 24/7 pe website-ul MKOR Consulting, în pagina dedicată a studiului IT&C Consumer Trends.Live.

Pentru topul actualizat al celor mai apreciate branduri din industria IT&C, accesați datele Consumer Trends.Live >

Principalii indicatori de consum din piața de IT&C

Încă de la începutul anului 2021, monitorizăm prin Consumer Trends.Live 7 industrii diferite:

  • IT&C
  • Fashion
  • Beauty & Care
  • Bijuterii & Ceasuri
  • Electronice & Electrocasnice
  • Mobilier & Decorațiuni
  • DIY

Primul studiu de piață în timp real în industria IT&C este realizat lunar de MKOR Consulting pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți.

Principalii indicatori de consum din piața IT&C analizați sunt:

  • Identificarea în timp real a trendurilor din piața IT&C autohtonă
  • Sezonalitatea și modul în care aceasta influențează indicatorii urmăriți
  • Evoluția principalilor indicatori de consum din piață, pe categorii
  • Identificarea consumatorilor din piața IT&C, după Frecvența de achiziție, Buget și Mediul de achiziție
  • Monitorizarea brandurilor IT&C după indicatori de performanță precum Net Promoter Score și Diferențiatori
  • Identificarea publicului țintă al fiecărui retailer analizat
  • Comportamentele digitale ale consumatorilor de IT&C la cumpărături

Caracteristicile publicului de IT&C din România

În ceea ce privește publicul de IT&C din România, acesta este alcătuit preponderent din bărbați din generația Millennials. Aceștia tind să cumpere mai des produse IT&C, cheltuiesc cel mai mult per achiziție (1,400 RON) și aleg în proporție de 47% mediul online pentru cumpărături. Retailerii preferați sunt eMAG (54%) și Altex (17%).

Utilizarea tehnologiilor digitale la cumpărăturile de IT&C

77% dintre consumatorii din generația Millennials au folosit telefonul la ultima cumpărătură de IT&C din magazinele fizice.

Aceștia folosesc tehnologiile digitale la cumpărăturile de IT&C în special pentru a consulta review-uri despre produsele pe care doresc să le achiziționeze (32%), precum și pentru a compara prețurile produselor la diverși retaileri și pentru a folosi aplicația mobilă a brandului.

IT&C-consumer-trends-live-comportamentul-digital-la-cumparaturi

Descoperă Fashion Consumer Trends.Live

În octombrie 2021 am lansat Fashion Consumer Trends.Live, primul studiu de piață în timp real din piața de Fashion din România.

Datele lunare oferite de Fashion Consumer Trends.Live pot fi explorate pentru a descoperi:

  • Mediul de achiziție preferat de consumatorii de fashion
  • Sezonalitatea în consumul de fashion
  • Topul brandurilor de fashion
  • Principalii indicatori de consum din piața de fashion
  • Publicul de fashion din România
  • Comportamentul de consum al publicului de fashion

Metodologia Consumer Trends.Live

Studiul Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la date din piață, direct de la consumator.

  • Eșantion: N minim lunar=400 respondenți
  • Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-5%
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie
  • Instrument: chestionar
  • Vizualizare date: Dashboard interactiv, online
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR

Descoperă Consumer Trends.Live

Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:

  • Dashboardul Consumer Trends.Live
  • Beneficiile platformei
  • Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business

Cere demo-ul gratuit aici ->