- Românii cumpără articole de fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, lenjerie și accesorii) în medie de 2,5 ori pe lună
- 48% dintre consumatori au cumpărat articole de fashion din mall-uri în luna septembrie
- 71% dintre consumatorii de fashion au cumpărat articole de îmbrăcăminte în luna septembrie și 41% au cumpărat încălțăminte în luna septembrie
Mediul de achiziție preferat de consumatorii de fashion
Așa cum reiese din datele lunare oferite de platforma Consumer Trends.Live, în luna septembrie, majoritatea consumatorilor au cumpărat articole de fashion doar din mediul offline (57%). Iar 48% dintre consumatori au preferat magazinele specializate din mall-uri.
Doar 2 din 10 consumatori (21%) au ales să cumpere exclusiv din mediul online, în special din magazine specializate de fashion (16%).
Alți 22% dintre consumatori au făcut cumpărături de fashion atât din magazinele fizice, cât și din cele online (omnichannel).
Sezonalitatea în consumul de fashion
Datele Fashion Consumer Trends.Live mai arată și că majoritatea consumatorilor și-au îndreptat atenția către articole de îmbrăcăminte în luna septembrie – 71% dintre aceștia, în creștere față de lunile anterioare, marcând începutul sezonului de iarnă.
41% dintre consumatori au cumpărat încălțăminte în luna septembrie, 30% dintre aceștia alegând achizițiile din mediul online.
Topul brandurilor de fashion
H&M se află în topul retailerilor preferați de consumatori, brand ales de majoritatea celor care au cumpărat articole de îmbrăcăminte în ultima lună. Pe locul doi se află Decathlon, urmat de C&A.
În topul preferințelor consumatorilor în ceea ce privește brandurile de încălțăminte se află Deichmann, urmat de Decathlon și CCC.
Topul celor mai apreciate branduri din piața de fashion este actualizat lunar și poate fi accesat gratuit 24/7 în platforma Consumer Trends.Live.
Pentru topul actualizat și date despre cotele de piață ale jucătorilor din industria de fashion, accesați datele Consumer Trends.Live >
Principalii indicatori de consum din piața de fashion
Consumer Trends.Live monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021:
- Fashion
- Care & Beauty
- Bijuterii & Ceasuri
- IT&C
- Electronice & Electrocasnice
- Mobilier & Decorațiuni
- DIY
Primul studiu de piață în timp real este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți.
Acest lucru a permis:
- Identificarea live a trendurilor din piața de fashion autohtonă
- Analiza evoluției principalilor indicatori de consum pentru categoriile de fashion
- Analiza segmentelor de consumatori din piața de fashion, după Frecvența de achiziție, Buget și Mediul de achiziție
- Monitorizarea brandurilor după indicatorii de performanță precum Net Promoter Score și Diferențiatori
- Identificarea publicului țintă al fiecărui brand analizat
- Comportamente digitale la cumpărăturile de fashion
Identificarea publicului de fashion din România
Studiul de piață în timp real a ajutat la identificarea profilului consumatorilor de fashion din România.
Acesta este format din persoane din generația Millennials, în special femei, cu venituri peste medie din regiunile urbane, preponderent București-Ilfov.
47% dintre acești consumatori cumpără articole de fashion online, iar femeile fac cumpărături de 2,8 ori / lună, cheltuind aproximativ 773 lei lunar.
Comportamentul de consum al publicului de fashion
Datele din platforma Consumer Trends.Live au arătat că media coșului de cumpărături este mai mare în mediul online (314 lei / cumpărătură) comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (282 lei / cumpărătură).
În plus, cei care preferă mediul online tind să cumpere mai frecvent (2,3 ori / lună) decât cei care cumpără offline (2,2 ori / lună).
Cea mai mare provocare pentru retailerii online din România rămâne aceea de a găsi soluții pentru probarea virtuală a articolelor de fashion, în condițiile în care aproape 1 din 3 retururi ale produselor achiziționate online au loc din cauza faptului că mărimile și specificațiile produselor nu au corespuns.
Scopul analizării datelor studiului live din luna septembrie 2021 a fost identificarea comportamentelor de consum și a brandurilor preferate de consumatorii de fashion din România.
Accesul la date detaliate, colectate încă din ianuarie 2021, este disponibil retailerilor care își doresc să își bazeze strategia de business pe informații actualizate din piață astfel încât să rămână relevanți pentru publicul țintă, cu un pas înaintea competiției.
Orice jucător din piața de retail poate solicita un demo gratuit Consumer Trends.Live.
Metodologia Consumer Trends.Live
Studiul Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la date din piață, direct de la consumator.
- Eșantion: N minim lunar=400 respondenți
- Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-5%
- Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
- Metodă de cercetare: sondaj de opinie
- Instrument: chestionar
- Vizualizare date: Dashboard interactiv, online
- Abordare: online, prin Panelul MKOR
Descoperă Consumer Trends.Live
Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:
- Dashboardul Consumer Trends.Live
- Beneficiile platformei
- Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Infodemia COVID-19: Răspândirea Fenomenului Fake News în Pandemie
august 6, 2021
0 Comentarii33 Minute