Piata apelor minerale din România este în creștere în 2016 și datorită scăderii TVA la alimente din 2015.


Totuși, chiar dacă românii știu că ar trebui să bea 2L de apă pe zi, cei mai mulți beau doar jumătate din această cantitate. Studiile arată că, de obicei, bem apă minerală dimineața, noaptea, în timpul și după activitățile sportive, înainte și după masă și oricând ne este sete.

Consumatori finali de apă minerală, în România

Conform Societății Naționale a Apelor Minerale, consumul de apă minerală în România se situează la 50-60L / capita vs. 100-105 L/ capita, media europeană. Consumul de apă minerală este mai ales în mediul urban, SKU-ul preferat fiind PET-ul de 2L (conform unor cercetări anterioare).

Românii preferă, în proporție covârşitoare (99%), mărcile autohtone de apă minerală naturală, datorită reputației acestora, precum şi prețului competitiv față de cel al mărcilor de import. În ultimii 3 ani, ponderea consumului de apă minerală plată în totalul consumului de apă îmbuteliată a crescut la 40%, restul revenind apei minerale carbonatate, deşi, în urmă cu 20 de ani, majoritatea consumatorilor români optau, aproape în exclusivitate, pentru apa minerală carbonatată.

Consumul de apă minerală a cunoscut o creştere și datorită scăderii TVA la alimente, de la 24% la 9% în iunie 2015. Consumatorii români preferă în proporţie de 99% mărcile locale de apă minerală naturală. Brandurile preferate ale românilor sunt Dorna, Borsec, Bucovina şi Aqua Carpatica.

Jucătorii pieței de ape minerale din România

Piata apelor minerale din România este împărțită între marii producători şi îmbuteliatori de ape minerale din România. Aceștia suntdupă cifra în 2015:

  • CocaCola Hellenic Bottling Corporation (Dorna, Izvorul Alb, Poiana Negri),
  • Romaqua Group (Borsec),
  • European Drinks (Izvorul Minunilor şi Hera),
  • Rio Bucovina (Bucovina),
  • La Fântâna (La Fântâna),
  • Global Aqua Invest (Biborţeni),
  • Carpathian Springs (Aqua Carpatica),
  • Perla Harghitei (Perla Harghitei),
  • Azuga Waters (Azuga) şi
  • Rieni Drinks (Izvorul Minunilor), potrivit datelor Ministerului Finanțelor.

infografic-piata-apelor-minerale_mkor_wspro

Întregul articol poate fi citit pe Wall-Street PRO sau solicitându-l direct pe adresa contact@mkor.ro

Doriți un studiu de piață similar? Faceți o simulare de preț sau haideți să ne cunoaștem la o cafea!