A învăța ceva nou te îmbogățește fără îndoială. Atunci când îți însușești informații sau abilități noi este ca și cum ai face o investiție în tine care, evident, se reflectă și în businessul tău.

Urmând acest principiu și din dorința de a fi mai aproape de mediul de business, ne-am gândit să împărtășim din experiența și cunoștințele acumulate. Am găsit mediul proprice pentru a face acest lucru la Business Women Forum Romania (BWFR), alături de un grup de tinere antreprenoare.

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting, a susținut un workshop pe tema importanței studiului de piață pentru performanța companiei, intitulat sugestiv The wisdom of the crowd – Market study & my company’s performance.

workshop-bwfr

Participantele au dat doavadă de entuziasm, proactivitate și gândire critică; un mix perfect care a setat tonul discuțiilor și exercițiilor interactive din cadrul workshopului.

Workshopul a fost structurat în două părți: o prezentare introductivă și un exercițiu interactiv. Prezentarea a cuprins o descriere a MKOR și o scurtă expunere privind importanța studiului de piață. Partea interactivă a cuprins studii de caz privind două cercetări de piață pe care MKOR le-a dezvoltat recent.

Un prim pas a fost brainstormingul cu sala despre cum se structurează cercetarea de piață, cum se setează obiectivele în funcție de ce îți dorești să afli și ce întrebări trebuie formulate pentru a obține informațiile necesare.

De ce are nevoie businessul tău de un studiu de piață?

Pentru a răspunde la această întrebare, antreprenoarele au fost provocate să ia parte la un exercițiu și să se pună în pielea unui designer de fashion sau a unui business owner de agenție de turism.

Pentru o parte dintre participante acest lucru nu a fost un exercițiu de imaginație, ci mai degrabă un exercițiu aplicat pentru businessul lor care activează în piața de fashion, fie în cea de turism. Acest lucru a contribuit la un echilibru neașteptat între antreprenoarele cu experiență și cele aflate la început de drum.

Fie că businessul tău este matur, fie că e încă stadiul incipient, cu siguranță poate beneficia de pe urma unui studiu de piață. În acest caz, pentru a ne atinge obiectivele, noi am folosit metoda chestionarului.

corina-cimpoca-workshop

Ești o fashionista sau o travelista?

După ce au primit câteva ponturi despre structura și importanța chestionarului, grupul a fost împărțit în două echipe cu misiunea de a construi câte un chestionar care să fie relevant pieței abordate. Astfel, piața de fashion a fost adresată de echipa fashionistas, iar piața de travel de către travelistas.

Exercițiul a continuat cu prezentarea rezultatelor studiului Piața Online de Fashion din România, în baza cărora doamnele prezente au lucrat la modul în care pot folosi imformațiile pentru a lua decizii strategice.

Același lucru l-au făcut și travelistas care au consultat rezultatele studiului din piața de turism Vacanța de Vară 2017.

Oricare dintre aceste studii poate fi descărcat din pagina de prezentare a studiilor proprii care poate fi accesată aici.

În tot acest timp, Corina a oferit ponturi privind cum acele cifre pot căpăta însemnătate pentru un business.

Colectarea informațiilor este importantă pentru că astfel cunoști piața, afli cine sunt consumatorii tăi și cum arată competiția prin ochii clienților.

Care sunt impresiile tale legate de workshop?

Cum ți se pare ideea din spatele workshopului nostru? Ai apelat până acum la un studiu de piață? Cât de mult te-a ajutat în creșterea businessului? Ne-ar plăcea să îți auzim părerea.

Dacă ai sugestii, curiozități sau ai nevoie de sfaturi de business, lasă-ne un mesaj aici și vom discuta mai multe la o cafea.