Trăim vremuri foarte competitive, lucru valabil și pentru piața muncii. Pentru moment, chiar dacă Inteligența Artificială (AI) își face simțită prezența tot mai mult, în continuare resursele umane reprezintă resursa de bază pentru orice companie.
Astfel că, înțelegerea percepției externe a unui brand de angajator este foarte importantă pentru atragerea și retenția talentelor.
Studiul Most Wanted Employers 2024 oferă o perspectivă valoroasă asupra notorietății brandului de angajator în diverse sectoare.
Această analiză cuprinzătoare se adresează angajatorilor, furnizând date relevante despre imaginea lor în rândul potențialilor angajați din toate etapele carierei, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Studiul nostru acoperă 5 domenii cheie:
- IT & Tehnologie;
- Retail;
- Automotive;
- Administrație & Servicii publice;
- Energie & Industrie.
Prin acest tip de studiu angajatorii pot obține informații relevante pentru a-și îmbunătăți strategiile de recrutare și pentru a deveni angajatori de top în ochii candidaților. Studiul MKOR oferă mai mult decât un top al celor mai apreciați angajatori din România pentru că identifică și o serie de factori motivatori (driveri) în alegerea unui angajator sau domeniu de activitate.
Conținut
Principalele cifre ale studiului Most Wanted Employers 2024
Preferințele angajaților în privința mediului de lucru joacă un rol important în deciziile de angajare și dezvoltare profesională. Conform studiului MKOR, aproximativ 9 din 10 persoane ar opta pentru un loc de muncă în sectorul privat dacă și-ar schimba jobul.
Datele obținute relevă că 86% dintre respondenți ar alege o organizație din mediul privat, cu o preferință deosebită în rândul:
- Generației Z (93%);
- Persoanelor cu studii superioare (88%);
- Persoanelor aflate în poziții de management (95%).
În contrast, doar 14% dintre participanți ar opta pentru o organizație din sectorul public, procentajul fiind ușor mai ridicat în rândul:
- Non-Gen Z (15%);
- Persoanelor cu studii generale (25%);
- Angajați (17%).
Cam aceleași tendințe se observă și dacă s-ar duce să se angajeze. Astfel, 87% dintre respondenți ar alege o organizație din mediul privat, cu o preferință marcată în rândul:
- Generației Z (88%);
- Persoanelor cu studii medii (89%);
- Elevilor și studenților (90%).
Pe de altă parte, doar 13% dintre participanți ar opta pentru o organizație din sectorul public, în special:
- Non-Gen Z (13%);
- Persoanele cu studii superioare (15%);
- Șomeri sau casnici (18%).
Aceste date evidențiază preferințele diferitelor grupuri demografice și categorii de pe piața muncii din România.
Conform studiului realizat de MKOR, industriile preferate de persoanele ocupate pe piața muncii (care au un job) sunt diverse, cu un interes deosebit pentru IT & Tehnologie (18%).
Alte sectoare atractive includ Retail (10%), Automotive (9%), Administrație & Servicii Publice (8%) și Energie & Industrie (8%).
Aceste domenii sunt importante pentru că stimulează inovarea, dezvoltarea tehnologică, susțin ocuparea forței de muncă și asigură resursele necesare pentru producție și consum.
Descarcă acum Studiul MKOR „Most Wanted Employers 2024” și află rezultatele obținute.
Cei mai doriți angajatori pe domenii de activitate
Cei mai doriți angajatori din categoria IT & Tehnologie sunt Google și Microsoft. Cu precădere angajații care lucrează în IT/ Programare/ Dezvoltare software și chiar contabilitate sau domeniul financiar sunt cei care își doresc să lucrez într-una dintre aceste companii.
Își doresc să lucrez în aceste companii persoane din Gen Z sau Manageri în special pentru salariu și beneficii (40%), dezvoltare profesională (25%) și flexibilitate (15%). Acești driveri motivaționali reprezintă preferințele celor care au răspuns la studiul MKOR și pot reprezenta aspecte pe care se pot concentra companiile care vor să atragă angajați tineri și bine pregătiți.
Cei mai doriți angajatori din categoria Retail sunt Dedeman și eMAG, două companii românești. Este o industrie dorită de:
- persoane care lucrează în Operațiuni/ Producție și Contabilitate/ Financiar;
- femei și persoane din mediul rural, fără un loc de muncă;
- cei care locuiesc în partea de est a țării (regiunile Nord-Est și Sud-Est).
Factorii motivatori identificați prin studiul nostru de piață sunt:
- Salariu și beneficii: 37%;
- Mediul de lucru: 24%;
- Interes, pasiune: 20%.
Cu referire la industria Automotive, cel mai dorit angajator este Tesla de către cei care lucrează în Operațiuni/ Producție, IT/Programare, Dezvoltare software și au deja un loc de muncă. În domeniul automotive, reputația companiei este un factor de decizie mai relevant decât în cazul altor industrii.
Descarcă acum Studiul MKOR „Most Wanted Employers 2024” și află rezultatele obținute.
Categoria Administrație și Servicii Publice este dorită de persoanele care lucrează în Servicii administrative/ Secretariat, Operațiuni/ Producție și de către șomeri.
Angajații asociază cel mai mult sectorul public cu stabilitatea și siguranța locului de muncă, în timp ce salariul și beneficiile rămân principalul motivator pentru cei fără un loc de muncă.
Cei mai doriți anagajatori din categoria Energie & Industrie sunt Continental și Bosch.
Este o industrie dorită de angajații care lucrează în Operațiuni/ Producție, Achiziții/ Comercial și Contabilitate/ Financiar, cu funcții manageriale, din regiunile Centru și Nord-Vest (cel mai probabil datorită proximității).
Factorii motivatori sunt:
- Salariu și beneficii: 25%;
- Mediul de lucru: 21%;
- Stabilitate și siguranță: 18%.
Principalii factori motivatori pentru angajați includ o remunerație competitivă și beneficii atractive, un mediu de lucru pozitiv și o cultură organizațională solidă, precum și oportunități care să le permită să își urmeze interesele personale, pasiunea într-un mediu inovator.
De asemenea, angajații caută dezvoltare profesională și personală, stabilitate și siguranță la locul de muncă, o reputație bună a companiei, precum și flexibilitate și un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală.
Descarcă acum gratuit Studiul MKOR „Most Wanted Employers 2024” și află informații despre angajatorii de top din România.
Percepția persoanelor de pe piața muncii cu privire la factorii motivatori în alegerea unui angajator sau domeniu de activitate
Stabilitatea și siguranța locului de muncă rămân principalul motivator pentru cei care ar alege un angajator din sectorul public. Persoanele ocupate asociază cel mai mult administrația și serviciile publice cu aceste aspecte.
Dincolo de remunerație, mediul de lucru și cultura organizațională sunt factori importanți pentru cei care doresc să-și schimbe locul de muncă. Imaginea companiei și relațiile dintre angajați, inclusiv multiculturalitatea, atrag 2 din 10 angajați dornici de schimbare.
Sectorul Tech și FMCG sunt văzute ca zone benefice pentru dezvoltare și evoluție profesională. Tinerii sunt mai atenți la reputația companiei, fiind o generație activă în social media și preocupată de imagine.
Persoanele fără angajament de muncă sunt motivate de medii de lucru pozitive, echilibrate și flexibile, aspecte esențiale în alegerea angajatorului pentru aceste persoane.
În retail și automotive, reputația companiei este un factor decisiv, mai ales pentru femei, care caută un echilibru între responsabilitățile familiale și profesionale.
Domeniile IT & Tehnologie, medical și farma, servicii și FMCG sunt percepute ca oferind mai multă flexibilitate și un echilibru mai bun între muncă și viața personală.
Informații despre studiul Most Wanted Employers 2024
Mărimea eșantionului:
- N persoane ocupate=953
- N persoane neocupate=213
- N antreprenori=77
Caracteristicile eșantionului:
- Reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică
- Target populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
- Metodă de cercetare sondaj de opinie (CAWI)
- Instrument chestionar
- Abordare online, prin Panelul de consumatori MKOR
Accesează studiul complet pentru a vedea în detaliu toate datele obținute
Descarcă gratuit Studiul MKOR „Most Wanted Employers 2024” și află rezultatele obținute.
De ce MKOR? Care este abordarea noastră?
MKOR este o agenție de cercetare de piață inovativă și agilă, prezentă pe piața românească deja de 11 ani.
Credem în puterea datelor și a cifrelor obținute direct de la consumatori și clienți pentru că acestea oferă o imagine mai clară asupra potențialului, dar și a provocărilor oricărui brand. Avem acces la un panel online de consumatori format din peste 54.000 de membri activi.
Agilitatea și empatia în business sunt superputerile noastre, pentru că suntem flexibili în acțiuni și, în același timp, alegem să lucrăm la proiectul tău de cercetare ca și când ar fi al nostru.
Prin intermediul echipei noastre combinăm experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza în cercetarea de piață pentru a înțelege mai bine nevoile de analiză și cercetare ale clienților noștri. Oferim informații acționabile pentru dezvoltarea afacerilor sau liniilor de business ale celor care apelează la serviciile noastre.
Tu știi care este motivația din spatele alegerilor pe care le fac angajații tăi?
Cu MKOR poți monitoriza constant cât de mulțumiți sunt angajații pentru a îmbunătăți cultura organizațională și productivitatea. Stabilește o întâlnire cu noi pentru un studiu personalizat, adaptat nevoilor de cercetare ale organizației tale.
Prin obiective bine stabilite putem realiza:
- Studii despre consumatori, inclusiv studii care evaluează experiența consumatorilor;
- Studii de brand tracking;
- Studiu privind obiceiurile de consum prin intermediul platformei interactive – Consumer Trends.Live.
Te ajutăm să înțelegi mai bine preferințele și nevoile angajaților pentru a deveni un angajator de top și a atrage cei mai valoroși oameni în echipa ta.
Mai mult decât atât, te ajutăm să obții rapid răspunsuri clare și acționabile în business prin intermediul Agile Research.
Agile Research este un serviciu flexibil de cercetare de piață prin care poți adresa 3-5 întrebări specifice, având acces la un eșantion reprezentativ la nivel național.
În plus, poate fi cel mai bun punct de plecare în dezvoltarea unui parteneriat pe termen lung cu MKOR.
Preluările studiului în presă
Studiul a fost preluat de către presa din România și redăm aici câteva dintre publicațiile care au scris despre cercetare:
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Cum să-ți Crești Vânzările de Black Friday cu Agile Research: Decizii Rapide, Bazate pe Date
septembrie 24, 2024
0 Comentarii7 Minute
Cercetare de Piață Rapidă și Accesibilă cu Agile Research: Date Relevante la Timp
septembrie 10, 2024
0 Comentarii7 Minute
Agile Research te Ajută să-ți Validezi Ideile de Produs și Servicii în Timp Record
septembrie 5, 2024
0 Comentarii13 Minute