Cu două luni înainte de intrarea în vigoare a GDPR, mai mult de o treime dintre firmele românești nu știu încă ce este acesta ori cred că nu li se aplică lor.
Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale, pe scurt GDPR, va intra în vigoare în 25 2018, dată de la care va trebui aplicat de toate companiile din Uniunea Europeană.
Deși la o privire superficială s-ar putea crede că GDPR se referă doar la datele foarte sensibile ale clienților, precum cele legate de cazierul fiscal, informații despre sănătate etc, realitatea este cu totul alta.
Cât de pregătite sunt companiile din România pentru alinierea la GDPR?
Regulamentul se referă la orice tip de date personale și se aplică tuturor companiilor care dețin și prelucrează astfel de date. Iar cum aproape toate firmele prelucrează date cel puțin despre angajații și clienții lor, implicit devin subiect al GDPR.
Iată de ce regulamentul afectează majoritatea firmelor, fie ele mari sau foarte mici, fie că se adresează clienților finali sau celor business.
Pornind de la această premiză, specialiștii MKOR Consulting au adresat o serie de întrebări persoanelor cu putere de decizie din companiile din România pentru a afla cât de bine s-au pregătit acestea pentru schimbările ce sunt așteptate de la 25 mai 2018.
Informațiile obținute astfel au fost agregate în acest white-paper pe care te invităm să îl descarci în mod gratuit.
Descarcă gratuit studiul privind impactul GDPR în cadrul companiilor românești
Află din studiu cum s-au pregătit companiile din România pentru implementarea noilor reglementări privind protecția datelor:
- Câte dintre companii au acționat concret;
- Ce tip de măsuri implementează privind protecția datelor;
- Care sunt costurile de aliniere la GDPR.
Despre Studiu
Studiul MKOR Consulting a fost realizat în perioada 9-20 februarie, printr-un chestionar online aplicat unui eșantion de 252 de respondenți business, antreprenori și factori de decizie din companiile românești.
53% dintre companiile reprezentate sunt microîntreprinderi, 19% companii mari, 18% companii mijlocii și 9% întreprinderi mici.