Anul 2018 este centenarul Marii Uniri, un act de desăvârșire politică și socială. Timp de 100 de ani, românii au conviețuit și au construit împreună prin muncă și inovație.

Studiul Preferința pentru Produsele Românești vine în contextul anului Centenar, un prilej pentru antreprenorii din România să reflecteze asupra schimbărilor din ultimii 100 de ani.

Așadar, noi ne-am propus să aflăm dacă românii au o preferință pentru produsele românești atunci când merg la cumpărături, care sunt cele mai îndrăgite branduri românești și care sunt criteriile pe care le au în vedere consumatorii atunci când aleg un produs de pe raft.

Ce vei afla din Studiul Preferința pentru Produse Românești?

Pentru că nu puteau fi incluse într-un singur studiu toate categoriile de produse fabricate în România, ne-am oprit la cele mai accesibile, utilizate de toți românii – produsele de larg consum: produse alimentare, articole de îngrijire personală și de curățenie.

Iar respondenții au răspuns cu același entuziasm demersului nostru, oferind detalii despre obiceiurile și preferințele lor de consum.

Așa am obținut răspunsurile la întrebările de la care am pornit:

  • Cât plătesc românii pentru produsele de larg consum, cât de des merg la cumpărături și unde?
  • Ce tipuri de produse intră în coșul de cumpărături al românilor și în ce proporții?
  • Cum aleg produsele, în general, și pe cele românești, în special?
  • Cât din coșul de cumpărături sunt produse românești?
  • Ce fel de produse românești preferă consumatorii?
  • Care sunt mărcile românești cunoscute și preferate de consumatori?
  • De ce aleg românii produsele românești?
  • Există disponibilitate de a plăti mai mult pentru produsele fabricate în România?
  • Cât de bine sunt promovate produsele ca fiind „Made in Romania”?

Rezultatele studiului „Preferința pentru Produse Românești”

Studiul „Preferința pentru Produse Românești” oferă insighturi pentru retaileri, producători și echipe de comunicare care au în portofoliu sau și-au propus să introducă produse românești.

Raportul prezintă situația produselor românești pe o piață dominată de import. Datele din raport cuprind obiceiurile de cumpărare a produselor de larg consum, preferința pentru produse românești, mărcile preferate ale românilor și nivelul de promovare a produselor românești.

Cât cheltuie românii la cumpărături?

Cercetarea realizată în luna octombrie 2018, arată că 82% dintre români cumpără produse de larg consum cel puțin o dată pe săptămână, cheltuind în medie 1010 lei lunar pentru produsele alimentare, cele de îngrijire personală și curățenie.

Ce conține coșul de cumpărături al românilor?

96% dintre consumatori includ în coșul lor produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.

Astfel, la finalul unei luni obișnuite, aproximativ 81% dintre toate produsele alimentare și peste 40% dintre articolele de îngrijire personală și de curățenie pe care le cumpără românii sunt produse în România.

Produsele locale versus cele de import

Aproape 5 din 10 persoane care preferă produsele românești le aleg pe acestea în primul rând pentru a susține companiile românești. Pe lângă sentimentul de patriotism, 43% le apreciază pentru calitatea lor, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

În oglindă, cei mai mulți dintre cei care preferă produsele din import le aleg în primul rând pentru că au prețuri mai bune (49% dintre cei care aleg produsele din import) și sunt de calitate superioară (33%) comparativ cu cele made in Romania.

Rezultatele cercetării arată că mai mult de 3 din 4 persoane care aleg frecvent produsele românești sunt dispuse să plătească, în medie, cu aproape 30% în plus, pentru ele.

Descarcă Raportul Studiului

Raportul complet oferă informații pe larg despre obiceiurile de cumpărare a produselor de larg consum, preferința pentru produse românești, mărcile preferate ale românilor și nivelul de promovare a produselor românești.

Informațiile sunt susținute de cercetarea în profunzime realizată de specialiștii MKOR prin deskresearch și prin analiza datelor colectate de la respondenții studiului.

Datele sunt disponibile în mod gratuit tuturor celor interesați prin completarea formularului de mai jos.

Download “Preferința pentru Produse Românești”Vreau Să Primesc Acces Instant
 

Studiul “Preferința pentru Produse Românești” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.

Dorești să afli mai mult?

Studiul documentează foarte bine preferința consumatorilor pentru produse românești, însă dacă sunt aspecte pe care nu le-am inclus și consideri că sunt de interes pentru tine sau business-ul tău, nu ezita să ne scrii.

Întrebarea ta își poate găsi foarte repede răspunsul în datele colectate pentru acest studiu.