Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR, a participat în calitate de speaker în cadrul conferinței ESE 2022, evenimentul ROaliment dedicat industriei alimentare din România.

Pentru a reliefa relația dintre modul în care consumatorul etic ia decizii în actul de cumpărare și informațiile care îi sunt oferite prin etichetă, Corina a prezentat date extrase din Consumer Trends.Live, primul studiu de piață în timp real din România.

Acest instrument, dezvoltat de noi, la MKOR, ajută antreprenorii și persoanele de decizie din companii să înțeleagă trendurile din piață în timp ce au loc, indiferent de schimbările la nivel macro.

Corina Cimpoca ROaliment Consumatorul etic Romania 2022

De altfel, încă din 2021 explorăm trendurile privind consumatorului etic din piața autohtonă prin intermediul Consumer Trends.Live, ca urmare a schimbărilor în tendințele de consum impuse de pandemia de COVID-19.

Descoperă comportamentului consumatorului etic din România în 2021 în articolul dedicat.

Descarcă gratuit studiul comparativ “Consumatorul etic din România în 2022 vs. 2021”

Consumatorul etic în 2022 vs. 2021

Pentru a oferi retailerilor din România o perspectivă completă asupra comportamentului consumatorului etic din România, am analizat comparativ tendințele din anul 2021 și 2022, ambii marcați de pandemia de COVID-19.

În anul pandemic 2021 am identificat noile tendințe de consum din piața autohtonă, discutând pentru prima oară de consumul etic.

Am identificat consumatorul etic ca provenind din mediul urban, cu educație superioară și venituri medii.

În anul post-pandemic 2022, profilul consumatorului etic rămâne același, însă observăm un interes crescut pentru consumul etic și în rândul persoanelor cu studii medii.

Iar tendința de a migra spre consumul etic, manifestată mai pregnant odată cu înaintarea în vârstă, rămâne constantă în ambele perioade analizate.

Profilul consumatorului etic Romania 2022

Comportamentul consumatorului etic din România 2022 vs. 2021

Consumatorul etic este definit prin pragmatism și atenția pentru sustenabilitate, preferând produsele care dăunează cel mai puțin mediului și brandurile care se aliniază cu viziunea sa.

Acesta își planifică sesiunile de cumpărături și caută să respecte planul făcut, însă în 2022 rapiditatea nu mai reprezintă o prioritate.

În 2022, consumatorul etic manifestă un interes mai mare pentru produsele prietenoase cu mediul inclusiv prin ambalaj, și acordă o mai mare atenție informațiilor prezentate pe etichetă.

Descarcă gratuit studiul comparativ “Consumatorul etic din România în 2022 vs. 2021” și descoperă cum îți poți crea diferențiatori de brand pentru acest segment.

Analiza comparativă a comportamentului consumatorului etic din România a reliefat faptul că aspectele pe care le caută la cumpărături rămân constante:

  • Calitate la produsele achiziționate
  • Un raport calitate-preț corect
  • Informații detaliate despre produsele pe care le achiziționează

De asemenea, este în continuare dispus să plătească mai mult pentru produsele companiilor responsabile social, chiar dacă are alternative mai ieftine.

Însă, dacă în 2021 consumatorul etic era dispus să aloce un buget cu 8,5% mai mare pentru articolele sustenabile de Fashion, în 2022 este dispus să aloce și până la 50% în plus pentru acestea, comparativ cu populația generală.

Află mai multe despre comportamentul consumatorilor de Fashion direct din platforma Consumer Trends.Live.

În plus, observăm că atunci când găsește un magazin de care este mulțumit, consumatorul etic rămâne fidel acestuia și este dispus să-l recomande și altor persoane (să devină promotor).

De unde cumpara consumatorul etic din Romania

Mediul de achiziție preferat de consumatorul etic în 2022 vs. 2021

Consumatorul etic cumpără omnichannel (online și offline) și se informează minuțios înainte de achiziție, ceea ce îl face mai puțin probabil să returneze produsele cumpărate, comparativ cu restul consumatorilor.

Acesta folosește în principal telefonul mobil pentru a se informa, însă și pentru a realiza plăți.

Preferă, de asemenea, tehnologiile digitale atunci când merge la cumpărături, precum codurile QR și etichetele digitale, fiind mai dispus să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care le oferă, comparativ cu un consumator tipic.

Descarcă gratuit studiul comparativ “Consumatorul etic din România în 2022 vs. 2021” și descoperă care sunt preferințele la cumpărături ale acestui segment.

Metodologie

Datele sunt extrase din Consumer Trends. Live, instrumentul digital de research aliniat uneia dintre cele mai inovatoare și dinamice industrii – retailul.

  • Eșantion 2021: N=1682 respondenți
  • Eșantion 2022: N=4416 respondenți
  • Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-1.4%
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Vizualizare date: Dashboard interactiv, online

Rămâi la curent cu ultimele trenduri din piață

Noi, la MKOR, oferim date în timp real și consumer intelligence pentru ca antreprenorii și persoanele de decizie din companii să înțeleagă trendurile din piață chiar în timp ce au loc.

Te invităm să te abonezi la newsletterul nostru pentru a fi printre primii care află atunci când publicăm date cheie din piață.