Alex Cimpoca, Digital Genie-ul din spatele MKOR Growth, și Vlad Niță, CEO DoAds, au susținut împreună primul webinar MKOR Growth: Cum să vinzi de Black Friday prin Email Marketing.

Noi, la MKOR îmbinăm cercetarea de piață și growth marketing-ul pentru a ajuta companiile din România să-și îndeplinească obiectivele de business și, în același timp, să-și aducă brandul mai aproape de consumatori. Iar acestea au un important punct comun: datele!

Aceste date sunt cu atât mai valoroase atunci când sunt obținute direct de la sursă: lead-urile și clienții magazinului online.

De aceea, prin divizia noastră MKOR Growth, am creat un întreg ecosistem de funnel-uri de email marketing personalizat, care asigură conexiunea brandului cu fiecare client în parte pentru creșterea satisfacției și a vânzărilor.

Așadar, am ales cea mai potrivită oportunitate de a obține clienți noi și de a genera lead-uri în eCommerce drept temă a primului webinar MKOR Growth: campania de Black Friday.

Cum să Vinzi de Black Friday prin Email Marketing - MKOR Growth & Doads Webinar

Webinarul MKOR Growth: sfaturi practice pentru a realiza o campanie Black Friday eficientă prin Email Marketing

În cadrul webinarului, Alex Cimpoca și Vlad Niță au abordat principalele subiecte de interes pentru antreprenorii și marketerii din eCommerce:

  • Cum să creeze un funnel performant de email marketing de Black Friday
  • Cum și de ce ar trebui să folosească personalizarea pentru a genera mai multe vânzări
  • Tips & tricks practice

De asemenea, Alex a punctat aspectele critice pe care fiecare campanie de Black Friday (și nu numai) trebuie să le bifeze pentru a fi eficientă și a genera maximul posibil de conversii.

În acest sens, a oferit sfaturi practice, testate de către noi, la MKOR Growth, împreună cu clienții noștri, privind:

  • Strategia completă a unei campanii de Black Friday
  • Rezultate din campania de anul trecut
  • Exemplu de brief de campanie Black Friday
  • Template-uri de emailuri și personalizare
  • Tips & tricks pentru optimizarea conversiilor

De ce sa faci email marketing de Black Friday?

Email marketing-ul este în continuare cel mai eficient canal de promovare al unui business, depășind eficiența privind conversia lead-urilor în clienți a canalelor precum affiliate marketing: 19.8% din încasări în eCommerce la nivel global vin din email marketing.

De asemenea, conform studiului McKinsey & Company, campaniile de email performează de 40 de ori mai bine decât cele din social media, oferind un ROI de 36X.

Însă, conform Custora E-Commerce Pulse 2022, doar 30% dintre branduri sunt de părere că își pot măsura corect KPIs și ROI-ul canalului de email.

Aceste date confirmă potențialul încă neexploatat al canalului de email marketing în eCommerce în general, și în cadrul campaniilor precum Black Friday, în particular.

Beneficii email marketing de Black Friday
Sursă: Freepik

6 din 10 români au intenționat să facă achiziții de Black Friday 2022

Datele obținute direct de la consumatori, prin intermediul studiului MKOR Cumpărăturile de Black Friday în 2022, au arătat că 6 din 10 români intenționau să cumpere cel puțin un produs sau serviciu cu această ocazie.

În plus, am observat că majoritatea respondenților (86%) au intenționat să cumpere de Black Friday din magazinele online din România.

Studiu MKOR Black Friday 2022 eCommerce

Oportunitățile de creștere a business-ului oferite de contextul Black Friday sunt susținute și de datele din afara granițelor.

Conform Campaign Monitor, aceasta este ziua din an în care se trimit cele mai multe emailuri (aproximativ 116,5 milioane), dar și ziua în care vânzările cresc cu până la 76% la nivel mondial, conform Shopify.

De asemenea, în 2021 valoarea medie a comenzilor plasate de Black Friday a crescut cu până la 8%, conform Bluecore.

Însă nu toate magazinele online obțin rezultatele dorite în urma acestei campanii. Iar acest lucru se datorează lipsei unei strategii eficiente de promovare.

Structura unui Email Funnel de Black Friday

Conform Mailup, în cadrul campaniei de Black Friday sunt trimise, în medie, doar 2 emailuri: unul la începutul campaniei și unul la finalul campaniei.

Însă 8 din 10 (78%) coșuri de cumpărături de Black Friday sunt abandonate la nivel global, conform datelor Dotdigital.

Cum poți structura email funnel-ul de Black Friday pentru a-ți crește șansele de conversie?

Email-marketing-funnel-pentru-Black-Friday

Campaniile de email marketing, testate și validate de noi, la MKOR Growth, împreună cu clienții noștri din eCommerce, ne-au ajutat să rafinăm structura email funnel-ului de Black Friday după cum urmează:

  • Emailul de warm-up – pregătește comunitatea de pe email pentru campania de Black Friday
  • Emailul de start campanie – anunță începerea campaniei de Black Friday
  • Emailul de reminder – amintește celor care nu au plasat încă o comandă de campanie
  • Emailul FOMO – anunță încheierea campaniei în scurt timp

Personalizarea campaniei de email marketing de Black Friday

Conform studiului Campaign Monitor, campaniile de email marketing bine segmentate și personalizate au potențialul de a crește veniturile companiei chiar și până la 7,6X.

În plus, raportul GetResponse arată că cele mai eficiente 3 tactici de email marketing în 2022 sunt emailurile triggered (45%), personalizarea (50%) și campaniile de email marketing segmentate (51%).

Iar campania de email marketing de Black Friday nu trebuie să facă excepție în ce privește personalizarea.

În cadrul webinarului, Alex a oferit sfaturi practice despre cum poți personaliza experiența pe website și prin email a potențialilor cumpărători pentru maxim de rezultate:

  • Prin intermediul unui text special în landing page-ul dedicat campaniei de Black Friday din site – subliniază faptul că ofertele sunt exclusive celor din comunitate
  • Prin adăugarea unui timer în landing page-ul dedicat și în paginile produselor din promoție, doar pentru cei care le accesează din email

Cum monitorizezi rezultatele campaniei de Black Friday în timp real

Pentru a oferi clienților noștri posibilitatea de a urmări în timp real performanța funnel-uri de email marketing, precum și evoluția KPI-urilor de interes, am dezvoltat dashboardul de Business Intelligence MKOR Growth.

Prin intermediul acestuia, ne asigurăm că oferim clienților posibilitatea de a monitoriza și optimiza constant funnel-urile de email, astfel încât să atingă obiectivele de business.

Dashboard BI date in timp real Black Friday email marketing

Accesează date din piață în timp real

La MKOR oferim antreprenorilor și marketerilor ca tine insight-uri din piața de interes și consumer intelligence pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele de business și să-și aducă brandul mai aproape de consumatori.

Suntem singurul one-stop-shop de date în timp real care te ajută să-ți crești sănătos ebusiness-ul.

Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu ultimele noutăți.