În contextul desfășurării unui studiu la nivel european de testare a unui nou concept de combustibil Premium în țări precum Ungaria și Republica Cehă, MOL România a început o colaborare cu MKOR Consulting.

Scopul colaborării a fost testarea locală a noului concept de branding pentru stațiile MOL, care a fost adoptat, ca urmare a validării impactului pozitiv în cadrul studiului, și pe teritoriul României.

Testarea Conceptului de Brand în Piața de Carburanți

Studiul a constat în aplicarea unor chestionare față în față în 15 dintre locațiile MOL din țară. Rezultatele studiului au arătat legătura între conceptul propus și diferitele profiluri de consumator ale lanțului de benzinării. Analizele au vizat diferite segmente de consumator privite din perspectiva frecvenței de consum sau a bugetului lunar alocat pentru combustibil.

testare_concept_brand_mol_ro
Vizual testat, sursa: MOL România

Astfel, din studiu a reieșit că noul concept de branding pentru un combustibil premium a fost apreciat cu preponderență de către cei din segmentul țintă. Rezultatele cercetării au determinat adoptarea noii imagini în toate benzinăriile din țară și în țările din regiune

Obiectivele de cercetare

În cadrul acestei cercetări, am avut în vedere un set de obiective care au ajutat la prospectarea pieței și măsurarea atitudinii față de nou concept:

  • Percepția față de stațiile MOL;
  • Percepția față de descriptorii de brand;
  • Testarea mesajelor;
  • Intenția de utilizare.

Despre cercetare

Cercetarea realizată a vizat piața combustibililor de pe teritoriul României și a avut rolul de a evalua opinia clienților despre noul tip de combustibil din stațiile MOL, prin aplicarea de chestionare față în față clienților lanțului de benzinării.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group şi una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezenţă de peste 20 ani pe piaţa autohtonă. Compania are un portofoliu extins de produse şi servicii în domeniul comerţului de carburanţi, lubrifianţi, produse petrochimice şi bitum, iar în prezent deţine un număr de 218 staţii de servicii, 2 depozite de carburanţi şi un terminal GPL.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Pentru noi, cercetarea este cea mai eficientă sursă pentru definirea și implementarea unor strategii de succes. De aceea, mai ales când vine vorba de marketing și comunicare, ne place să obținem reacții valoroase direct de la sursă.

Doar așa putem identifica mesajele cu care oamenii din publicul țintă rezonează cel mai bine, și nu numai. Rezultatele obținute în testarea conceptului de branding și rebranding ne permit să definim user personas și să venim cu recomandări strategice pentru lansarea sau poziționarea piață.

În plus, pentru că știm că și clienții noștri sunt curioși, am dezvoltat MKOR Business Intelligence: un dashboard customizabil, în care statisticile studiului de testare concept pot fi accesate live

Dacă crezi că îți putem fi și ție de ajutor! Iar noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.