În numărul din luna noiembrie 2016 JurnaluldeAfaceri.ro a realizat un intrerviu cu fondatorul agenției MKOR, Corina Cimpoca, în care se discută despre importanța cercetării de piață în definirea strategiei, lansarea și decolarea unei afaceri, provocările majore pe care le au antreprenorii aflați la momentul lansării afacerii.
Redăm mai jos câteva extrase din articol:
Un studiu de piață poate ajuta o firmă să își cunoască mai bine competitorii şi mai profund decât ar fi vizibil la o primă vedere, să vadă trendurile în industria lor, dar și să cunoască noi oportunități de afaceri.
În timp ce majoritatea studiilor de piață prezintă statistici seci, MKOR Consulting se axează foarte mult pe interpretarea acestora în contextul strategic al clientului.
Pentru studiul concurenței, pe lângă analizele standard, se pot include chiar scenarii de tip mystery shopping, în segmentul B2B, abordare care îi poate ajuta pe clienți să identifice inclusiv noi potențiali clienți, prin lead-generation, sau să se diferențieze față de competitori.
Cea mai mare provocare a unui antreprenor aflat la început este aceea de a depăși temerile proprii și prejudecățile celor din jur. Cei mai mulți antreprenori aflaţi la început de drum pornesc cu așteptări mari, nerealiste, cu o educație financiară deficitară (n.n): ..este nevoie să știi să calculezi tarifele sau costurile, să înțelegi de ce îți cere contabilitatea atâtea documente și de ce trebuie să fii ordonat cu finanțele firmei.
Una dintre problemele pentru care eșuează afacerile este că cei mai mulți pornesc cu gândul că ideea lor „unică” sigur „va prinde” pe piață, fără să testeze sau să întrebe, pentru că antreprenorul român suferă de teoria conspirației. „Dacă îi va fura cineva ideea genială?”
Multe afaceri care eșuează o fac pentru că acea idee mai fusese implementată deja sau pentru că e atât de inovativă, încât clienții nu înțeleg cum să folosească noul produs sau serviciu.
Articolul integral din JurnaluldeAfaceri.ro poate fi găsit aici – http://www.jurnaluldeafaceri.ro/cum-ajuta-studiile-de-piata-in-lansarea-unei-afaceri/
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Oportunitate de dezvoltare a afacerii prin mentorat pentru tineri
martie 13, 2018
0 Comentarii5 Minute
Cum se face un Studiu de Piață? Ghidul Expertului (partea 1/3) (Varianta 2024)
ianuarie 16, 2024
0 Comentarii33 Minute