Antreprenoriatul social capătă din ce în ce mai multă notorietate și reprezintă un subiect de dezbatere pentru presa românească, în contextul în care interesul pentru ceea ce se numește cel de al treilea sector a crescut.

Întrucât MKOR are o vastă experiență și o colaborare strânsă cu antreprenoriatul social, Corina Cimpoca, fondatorul agenției, a acceptat invitația de a vorbi despre acest subiect la televiziunea de business Canal 33.

Antreprenoriatul social în România

Conceptul de afacere socială a început să prindă contur în România în ultimii cinci, şase ani, după ce au fost lansate mai multe fonduri guvernamentale în zona economiei sociale.

În prezent, tot mai multe companii sunt dispuse să investească în afacerile sociale, care funcţionează exact ca un business, dar au şi o componentă socială, prin angajarea unor persoane cu dizabilităţi sau a şomerilor de lungă durată.economia-sociala-romania

Potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii (MMFPSV) , în 2016 existau peste 10.000 de entități juridice, sub diverse forme, activând în economia socială și care pot obține atestatul de întreprindere socială ce le oferă posibilitatea de a accesa fonduri europene.

Doar 1,7% din angajații României activează în economia socială, mult sub media UE, de 6,5%.

Cu toate acestea, este privită cu optimism perspectiva afacerilor sociale ca soluție pe termen lung pentru România.

Ele creează locuri de muncă și venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local și, în același timp, adresează probleme sociale.

raport-intreprinderi-sociale

Studiul realizat de MKOR privind întreprinderile sociale din România

În calitate de expert în consultanță, Corina a adus în discuția din cadrul emisiunii câteva cifre care au rezultat în urma studiului pe care MKOR l-a desfășurat la finele anului 2016. Studiul arată deschiderea românilor față de susținerea cauzelor sociale.

Raportul Întreprinderile Sociale în România, din Perspectiva Consumatorilor poate fi descărcat gratuit de aici.

Ce veţi afla din raport?

  1. Ar fi dispuși consumatorii finali să plătească mai mult pentru produse sau servicii provenind de la întreprinderi sociale?
  2. Dacă da, cât? Dacă nu, de ce?
  3. Ce percepție au clienții business asupra întreprinderilor sociale?
  4. Fac aceștia diferența între o întreprindere socială și alt tip de organizații, cât vine vorba despre furnizori?

 

bunicel-focus-grup

Bunicel – un exemplu de succes al antreprenoriatului social

În platou, dezbaterii i s-a alăturat și Mihai Zaharia, antreprenor al unei afaceri sociale de succes împreună cu care noi am lucrat. Mihai este managerul afacerii cu caracter social – Bunicel, care produce gemuri fără zahăr și dulcețuri tradiționale în Costești, Argeș.

Afacerea lui Mihai a fost desemnată câștigătoare în cea de a doua ediție a competiției Fabricat în Țara lui Andrei, lucru care a venit ca o răsplată în plus a dedicării noastre.

Mihai a adus în discuție, în repetate rânduri, importanța unui plan de afaceri, fără de care niciun un antreprenor nu își poate crește business-ul, indiferent că este unul care se înscrie în economia socială sau în cea cu caracter general.

De asemenea, Mihai a mai considerat vitală atenția acordată calității produsului, inovației și, mai ales, satisfacției clienților.

Colaborarea MKOR cu Bunicel

Pentru Bunicel, MKOR Consulting a efectuat o serie de focus-grupuri, însoţite de sesiuni de degustare pentru testarea unui produs nou pe piaţă, precum şi pentru a determina satisfacţia adusă de produsele deja existente în portofoliul Bunicel.

testare-de-produs-bunicel.ro

Focus-grupurile însoţite de sesiuni de degustare au vizat consumatorii de dulciuri naturale din România. Aceste sesiuni au avut loc pe parcursul a două săptămâni la sediul MKOR Consulting.

Rezultatele focus-grupurilor şi sesiunilor de degustare au condus la alegerea reţetei care acum face parte din portofoliul Bunicel și la stabilirea disponibilităţii consumatorului de a consuma anumite produse.

Ți-ar plăcea să devii un antreprenor social de succes?

Ți-am stârnit interesul pentru antreprenoriatul social? Sau ai deja o idee despre cum ar arăta propria ta afacere care să sprijine economia socială?

MKOR își stă la dispoziție cu expertiză și experiență. Consultă portofoliul nostru pentru a te convinge și te așteptăm la o cafea pentru a discuta pe larg despre antreprenoriatul social. Lasă-ne un mesaj aici!

Poți urmări emisiunea integral aici