Ți s-a întâmplat vreodată să aștepți un email important și să sesizezi, în cele din urmă, că acesta a ajuns în spam? Probabil că tuturor ni s-a întâmplat asta, dar cum nu am avut un poștaș cu care să discutăm, ne-am resemnat.
Dar de ce acel email nu a ajuns în inbox? Ei bine, totul are legătură cu reputația pe care cel care a transmis emailul o are în fața furnizorului de servicii de internet (de ex. Yahoo, Gmail, Zoho, etc).
Iar reputația este și mai importantă atunci când ești o agenție de cercetare de piață, așa ca noi, ale cărei analize depind de datele primare colectate prin intermediul emailului, de cele mai multe ori.
Așadar, este important să stabilim și să menținem o reputație online impecabilă pentru a asigura eficacitatea cercetării de piață.
Echipa MKOR este multidisciplinară, astfel că pe lângă specialiștii care concep designul cercetării și care stabilesc metodologia și dimensiunea eșantionului, este formată și din specialiști în digital marketing.
Aceștia asigură targetarea unui eșantion de respondenți pentru colectarea celor mai relevante date în timp util.
Ce este reputația expeditorului de email?
Reputația expeditorului de email sau email sender reputation este un scor stabilit de furnizorii de servicii de internet sau ISP (Internet Service Provider) și care este alocat organizației care trimite emailurile. Acest scor este o componentă care asigură livrarea emailurilor în inbox.
Reputația expeditorului de email este o politică necesară care asigură standardele de livrare în inbox a emailurilor care chiar contează pentru destinatar.
Emailurile care au un conținut nesolicitat de către destinatar va fi marcat drept nedorit de ISP și drept urmare, acesta va ajunge în secțiunea de spam.
Se întâmplă uneori ca marcarea conținutului mesajului să fie marcată incorect de către ISP drept nedorit și astfel să nu se efectueze livrarea direct în inbox.
Cu cât scorul este mai mare, cu atât ISP-ul va livra emailurile direct în inboxurile destinatarilor și nu în secțiunea spam/ junk. Fiecare ISP are standarde diferite atunci când alocă un scor reputației expeditorului. Scorul este determinat de mai mulți factori, printre care:
- Numărul total al emailurilor transmise de organizație;
- Câți dintre cei care primesc emailul îl marchează drept spam sau se plâng furnizorului de servicii de internet (ISP) în acest sens;
- Cât de des emailurile organizației sunt prinse de filtrul furnizorului;
- Dacă organizația se află sau nu pe o listă neagră;
- Câte din emailurile transmise au fost respinse pentru că emailurile au fost trimise unor utilizatori necunoscuți;
- Câți dintre destinatari deschid, răspund, redirecționează sau șterg emailurile primite;
- Câți dintre cei care primesc emailurile tale dau click pe linkurile incluse;
- Câți dintre cei cărora le sunt adresate emailurile se dezabonează din lista de emailuri a organizației.
De ce este importantă reputația expeditorului de email și cum o poți folosi?
Dacă ai avut nevoie până acum de date din piață, probabil că deja cunoști că o etapă importantă a cercetării este colectarea datelor, acestea fiind sursa primară a analizelor de piață.
În cadrul agenției noastre, odată aprobat designul cercetării alături de client, echipa de comunicare digitală demarează campania de colectare a datelor.
Ai nevoie de un anumit număr de respondenți, dar cum îi obții?
MKOR deține un panel de consumatori & B2B care depășește 40.000 de membri activi și care răspund prompt chestionarelor noastre, atunci când le sunt transmise.
Uneori se întâmplă ca profilurile respondenților din panel să nu acopere nevoile clienților noștri. Motivele pot fi diverse: business-ul clientului este foarte nișat, profilul prospecților este atipic sau produsul/ serviciul lor se adresează altor businessuri (B2B).
În aceste situații, pentru a colecta datele necesare analizei, folosim metode alternative pentru a ajunge la respondenți: o bază de date furnizată de client, de o terță parte sau colectăm respondenții necesari cu ajutorul unor campanii de social media relevante.
Ai o bază de prospecți, dar ce faci cu ea?
În cazul în care pentru colectarea datelor primare se folosește o bază de date externă (de cele mai multe ori, a clientului nostru), rolul specialiștilor noștri devine și mai important, deoarece se întâmplă ca aceste baze de date să conțină erori sau date de contact ieșite din uz.
Contactele vechi sau eronate afectează eficiența colectării datelor: acestea conduc la o erodare a reputației și, așa cum am arătat mai sus, reputația expeditorului depinde în mod direct de acuratețea listei de emailuri.
MKOR Consulting transmite des invitații la studii pentru abonații din cadrul panelului (totuși, nu mai des de o invitație pe săptămână fiecărui membru al Panelului).
La momentul actual, rata de interacțiune sau de click cu emailurile trimise de noi este de 52% dintre cei care deschid emailul. În plus, rata de succes sau de completare finală a chestionarului este de 26% dintre cei care au primit emailul de invitație.
Acuratețea bazei de date
Specialiștii noștri în digital se asigură ca, înainte de a trimite campania de email, baza de date să fie curată. O bază de date curată va avea o rată de respingere (bounce) minimă și va respecta preferințele respondenților abonați.
Reputația poate fi controlată întotdeauna de expeditor. MKOR cunoaște importanța unei bune reputații online și are acces la o varietate de resurse și instrumente pentru a asigura transmiterea corectă a emailului conținând chestionarul, astfel încât acesta să ajungă în inboxul destinatarului.
În acest mod, ne asigurăm că emailul a ajuns într-un număr cât mai mare la cei mai relevanți respondenți, conform profilului agreat.
Ce este rata de bounce?
Bounce, din limba engleză, înseamnă „a ricoșa”, „a respinge”, astfel se întâmplă ca emailurile să nu ajungă la destinatar.
Acest fenomen se produce atunci când emailurile trimise sunt respinse de sistemul de email din diferite motive, de cele mai multe ori tehnice: lipsa de spațiu pe hard-disk, serverul este nefuncțional sau adresa destinatarului este inexistentă/ greșită și în cazuri mai puțin întâlnite atunci când serverul respinge direct adresa expeditorului.
Rata de bounce pentru emailuri se calculează împărțind numărul oamenilor către care ai trimis o campanie la numărul de emailuri care au făcut bounce. Formula arată astfel:
Rata de bounce (%) = emailuri întoarse (#) ÷ emailuri trimite (#)
De ce este important să ai o rată de bounce mică?
Într-o lume digitalizată, utilizatorii își schimbă destul de des adresele de email, astfel că nicio campanie de marketing nu va avea o rată bounce egală cu zero. Cu toate acestea, eforturile marketerilor digitali ar trebui să se concentreze pentru a obține o rată de bounce cât mai mică.
O rată medie de bounce este de aproximativ 1% și categoric nu poate depăși 5%. O rată de respingere mare afectează livrarea directă în inbox a emailurilor atât în campania curentă, cât și în cele viitoare.
Ignorarea unei rate mari de bounce poate duce la etichetarea negativă a expeditorului, iar acesta poate ajunge pe o listă neagră (blacklist). Poți verifica domeniul tău folosind serviciile MXToolbox.
MKOR are o rată de bounce foarte mică
Echipa noastră are specialiști dedicați menținerii reputației noastre online la un nivel cât mai bun, unul dintre indicatorii urmăriți fiind o rată de bounce cât mai aproape de zero.
În acest moment, agenția noastră are o rată de bounce de 0.87%, ceea ce înseamnă că doar 9 mailuri din 1.000 au fost respinse.
Dacă rata de bounce este mai mare de 5%, atunci contul nostru de email marketing poate fi suspendat, ceea ce reprezintă un cost inestimabil pentru noi, cu repercusiuni durând de la câteva zile la câteva săptămâni.
Mod de lucru: Ce poți face pentru a menține o rată de bounce în parametri?
La începutul colaborării cu clientul care furnizează baza de date, agenția noastră face un audit al acesteia. În cazul în care baza de date are o rată de bounce de peste 5%, agenția noastră va refuza lucrul pe aceasta, până la primirea unei baze de date curățate.
Agenția noastră are un angajament continuu față de calitatea datelor și păstrarea unei reputații online impecabile, ceea ce reprezintă și obligația de a transmite mailuri doar către adrese valide.
Dacă clientul nu are siguranța că baza de date pe care o deține este actualizată la zi, există instrumente care pot ajuta în acest sens. Totuși, dacă acesta nu are la dispoziție astfel de instrumente sau, din diferite motive, nu poate curăța baza de date pentru a obține o listă cu contacte valide, agenția noastră poate ajuta în acest sens.
Atunci când colaborăm cu clienții noștri folosind baze de date ce le aparțin, folosim o strategie simplă, necostisitoare și organică.
Astfel, clientul trimite un newsletter către abonații săi, păstrându-și stilul propriu de comunicare, prin care îi anunță pe aceștia că urmează să primească un email din partea noastră, MKOR. Această abordare are multiple avantaje pentru toți cei trei actori implicați:
- Abonații se vor simți respectați, știind scopul demersului la care vor lua parte și nu se vor simți amenințați de prezența unui email nesolicitat pe care să îl marcheze drept spam.
- Specialiștii noștri de digital vor avea un control mai bun al campaniei și vor diminua considerabil rata de bounce.
- Clientul va obține o rată de conversie relevantă și răspunsurile necesare derulării studiului.
- Este în conformitate cu reglementările GDPR.
Intrarea în vigoare a GDPR
Anul trecut – în 2018, perioada aceasta era foarte agitată, în mod special pentru marketeri, care se îngrijorau privind intrarea în vigoare a noului Regulament General de Protecție a Datelor (GDPR).
Temerile acestora nu erau nefondate, însă la aproximativ un an de la implementarea schimbărilor, putem observa că modificările au avut un efect benefic asupra activității de marketing.
Utilizatorii au primit emailuri prin care le-a fost solicitat consimțământul de a rămâne abonați. Responsabilii de comunicare digitală s-au temut inițial de cei care au oferit drept răspuns „nu” sau nu au răspuns deloc invitației.
Dar tocmai acești utilizatori sunt cei care nu interacționează cu conținutul emailului și sunt cei care fac ca statisticile campaniilor de email să arate nefavorabil.
Astfel, cei care au aplicat această strategie în urma apariției GDPR se bucură acum de o bază de date curată și receptivă.
Menține și crește reputația expeditorului de email
Reputația expeditorului depinde de factori care sunt complecși și dinamici, schimbându-se odată cu fiecare adresă de IP folosită și cu fiecare campanie trimisă. Un simplu pas strâmb poate compromite reputația și, simultan, livrarea emailurilor.
Construiește o strategie de emailing care să corespundă celor mai bune practici din domeniu care îți asigură o reputație solidă. În acest sens, îți oferim câteva sfaturi practice din partea specialiștilor noștri în digital:
Comunică personalizat
Adresează fiecare email folosind numele respondenților. Poți face acest lucru încă din subiectul emailului pentru a asigura o rată de deschidere cât mai mare.
Un email care este adresat direct construiește o relație personalizată și câștigă încrederea atât a destinatarilor, cât și a ISP-ului.
Oferă posibilitatea de dezabonare
Poate fi tentant să încerci să menții baza de abonați prin ascunderea posibilității de dezabonare, dar nu faci decât să îți subminezi propriile eforturi.
Mailurile marcate de destinatari drept spam pot afecta reputația. La fel și emailurile care sunt șterse fără a fi cel puțin deschise. De obicei, cei care fac acest lucru, indică faptul că nu sunt interesați de conținutul emailului și prin urmare nu doresc să le mai primească.
De aceea, este important ca aceștia să aibă posibilitatea de a fi scoși din lista de abonați. Printr-un simplu link de dezabonare care este vizibil, îți poți menține o baza de date curată, în care se află contacte interesate direct de conținutul emailurilor pe care le trimiți.
Tip: directionează-i pe cei care vor să se dezaboneze la un formular de feedback pentru îmbunătățirea relațiilor cu baza ta de abonați. Fă-l cât mai simplu și cere doar strictul necesar.
Comunică constant
Spuneam că relația personalizată este importantă în comunicarea pe email. Iar la fel ca în orice relație care este personală, ea trebuie menținută, precum o prietenie care are nevoie de o plimbare în parc sau un pahar de bere 🙂
Este important să menții legătura cu abonații tăi, altfel riști ca aceștia să își piardă interesul, să își găsească noi „prieteni” sau pur și simplu să te uite, iar atunci când revii în inboxul lor, reacția lor să fie de respingere.
Trimite constant conținut relevant publicului tău și interacționează cu aceștia fără a da dovadă de intruziune.
MKOR, un expeditor de email cu reputație
Poți alege să folosești informațiile de mai sus pe cont propriu sau poți apela la serviciile MKOR. Noi îți oferim garanția unei reputații consolidate în peste 6 ani de lucru, timp în care nu ne-am abătut de la principiile de bază care asigură livrarea emailului direct în inbox.
MKOR îți pune la dispoziție un panel de peste 40.000 de respondenți sau putem lucra cu baza ta de date (de exemplu, pentru un studiu de satisfacție a clienților proprii).
Iar dacă nu ai siguranța calității conținutului bazei de date, nu te îngrijora, deoarece specialiștii noștri au la îndemână cele mai eficiente mijloace tehnice pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești. Scrie-ne despre ideea ta.
Fii parte din comunitatea abonaților MKOR!
Abonează-te la newsletterul nostru dacă găsești utile informațiile din acest articol și dacă îți dorești să primești altele asemenea!