În echipa MKOR se simte miros de sărbătoare. Este momentul în care ne bucurăm de reușitele anului 2019 și evaluăm fiecare proiect derulat. Extragem cele mai importante lecții și punem la cale planul pentru anul 2020.

Pentru noi este foarte important să împărtășim cu voi, cititorii noștri, evoluția noastră. Așadar, iată care sunt cele mai importante realizări ale anului 2019, pentru noi, la MKOR:

Ne mândrim cu realizările noastre și credem că am reușit să facem mai mult și mai bine decât anul trecut. Credem cu tărie în evoluție, în provocări și în a ne depăși pe noi înșine.

Dar hai să povestim pe îndelete despre realizările noastre de pe parcursul anului.

1. Am consolidat relația cu clienții existenți

Clienții noștri din domenii precum servicii financiare, Automotive și IT au revenit cu noi proiecte, unele reluate deja anual, și care îi aduc mai aproape de obiectivele lor strategice.

Aceste proiecte reprezintă o satisfacție specială pentru noi, pentru că – dincolo de scrisorile de recomandare – recurența proiectelor clienților existenți reprezintă modul prin care munca noastră este validată, de către aceștia.

Însă nu ne-am oprit aici.

2. Am primit clienți și proiecte noi în portofoliul nostru

Aria noastră de expertiză a crescut, căpătând forme diverse, astfel că la portofoliul actual s-au alăturat domenii noi, precum retail, real estate, consultanță, agribusiness, fintech, entertainment, logistică.

Ne mândrim cu adăugarea în portofoliul MKOR a unor nume precum:

  • Boston Consulting Group;
  • Cushman & Wakefield Echinox;
  • eAgronom;
  • FlixBus;
  • FM Logistic;
  • Iulius Group;
  • TransferGo;
  • VouchForMe.

Varietatea ne ajută să ne bucurăm de munca noastră și de calitățile în continuă dezvoltare ale  echipei.

Astfel, în portofoliul nostru de proiecte am adăugat și un proiect special, o viitoare investiție pe zona de divertisment, care ne-a plăcut datorită metodologiei complexe pe care am utilizat-o pentru a livra un instrument de planificare strategică pentru clientul nostru.

Am mers mai departe, dincolo de granițe, și…

oameni-afaceri-semnand-contract

3. Am contribuit la lansarea primelor servicii internaționale pe piața din România

TransferGo

Unul dintre clienții internaționali cu care am colaborat anul acesta la MKOR a fost TransferGo. Pentru ei am derulat un studiu pentru explorarea pieței fintech din România, cu ajutorul Panelului MKOR.

În noiembrie 2019, TransferGo a lansat serviciul de transferuri financiare locale în România, facilitând trimiterea instantanee de bani între toate cardurile emise în țară.

VouchForMe

Proiectul VouchForMe a fost o altă provocare ce ne-a ajutat să evoluăm. Am derulat pentru ei un studiu cu o metodologie mixtă, formată dintr-o etapă de cercetare calitativă (comunitate online) și o parte de cercetare cantitativă (sondaj de opinie online). Astfel, am ilustrat trendurile prezente în piață într-un mod comprehensiv, care a ajutat la lansarea conceptului pe piața locală. 

În iulie 2019, VouchForMe a lansat noul tip de asigurare în România, ce îți oferă posibilitatea de a plăti mai puțin cu până la 50% dacă familia sau prietenii garantează pentru tine și stilul tău de condus.

transfergo-romania

eAgronom

Un alt client internațional care a apelat la serviciile noastre și-a dorit să afle nevoile și dorințele fermierilor români cu privire la managementul fermelor și a activităților specifice. În studiul nostru calitativ, am derulat 30 de interviuri în profunzime pentru a putea atinge obiectivele inițiale formulate de clientul nostru.

În urma studiului realizat de noi, eAgronom a lansat serviciile sale în România, în vara anului 2019.

Am primit cu brațele deschise și o altfel de provocare!

Boston Consulting Group

BCG este una dintre cele trei mari companii de consultanță din lume (alături de McKinsey & Company și Bain & Company), aria lor de expertiză incluzând dezvoltarea corporativă, inovarea și expansiunea afacerilor. Pentru ei am derulat un proiect de colectare de date, cu ajutorul căruia clientul final a reușit să ajungă mai aproape de obiectivele sale.

Și pentru că ne place să fim alături de cei care împărtășesc aceleași valori cu noi, am fost prezenți, în calitate de speakeri, la singurul congres al agențiilor de cercetare de piață din România!

4. Am fost speakeri la Best of ESOMAR 2019

Am urcat pe scenă alături de cele mai puternice agenții care dau tonul în research și am prezentat studiul nostru de piață despre Inovare și Digitalizare în Fashion la Best of ESOMAR 2019, singurul congres care se concentrează asupra noutăților în cercetarea de piață.

Studiul Inovare și Digitalizare în Fashion a fost derulat de echipele MKOR și NISSA cu scopul de a îmbunătăți conceptul de customer experience în rândul clientelor brandului.

Am analizat cu atenție cum am putea să ne dezvoltăm mai mult, și…

corina-cimpoca-mkor-best-of-esomar-2019

5. Am inițiat dezvoltarea unor proiecte strategice interne  

Panelul MKOR propriu cuprinde persoane care au ales să participe la studiile noastre, și-au exprimat acordul explicit, ulterior transformându-se în respondenții panelului MKOR. Păstrăm legătura cu respondenții noștri permanent, fie că îi invităm să participe la studiile noastre, fie că le comunicăm aprecierile echipei cu privire la activitatea lor.

Știai că 84% dintre respondenți accesează studiile noastre de pe mobil?

Panelul ne este de ajutor pentru a derula o varietate foarte mare de studii, și prin care putem accesa orice profil de respondent (și când spunem orice profil, chiar vorbim serios!). În prezent, panelul MKOR cuprinde un număr de peste 40.000 membri activi.

În plus, procesele noastre sunt optimizate astfel încât ne asigurăm că avem cea mai mare rată de conversie din industrie!

Noua infrastructură ne va permite să avem un control chiar mai bun asupra calității datelor și o relație mai apropiată cu respondenții panelului nostru. Alte specificații ne vor ajuta să întâmpinăm respondenții, dar și clienții, cu noutăți faine și de ajutor, însă ne dorim să anunțăm aceste proiecte la momentul potrivit 🙂

mystery-shopping-dashboards

Un alt proiect intern de care suntem mandri este  MKOR Business Intelligence: un dashboard care le oferă clienților noștri oportunitatea de a accesa, în timp real, colectarea datelor, indiferent de tipul de proiect (cantitativ sau mystery shopping).

Altfel spus, MKOR Business Intelligence este un instrument de vizualizare cu statistici în timp real pentru proiectele cu colectare de date

Și ne-am gândit să mai facem ceva pentru noi: să aducem forțe proaspete pentru a putea dezvolta și mai multe proiecte faine!

6. Echipa MKOR s-a mărit cu colegi noi

Pentru că proiectele sunt din ce în ce mai mari și complexe, dar și pentru că unii dintre colegii noștri au decis să-și continue drumul profesional în alte organizații (Ștefania este acum la Ateliere Fără Frontiere, iar Bianca a lansat MakerKid, un concept educațional diferit, la Cluj) am mărit echipa.

Nu ne-am grăbit și am ales cu atenție cele mai agere minți.

În familia MKOR au venit, pe rând: Carmen, specialista noastră în comunicare și marketing, Cristina este (deocamdată) Junior Data Analyst care face artă din cifre, iar Ana este Data Analystul care merge în profunzime pentru a afla ce au de spus datele.

Însă nu puteam trece cu vederea un eveniment atât de important pentru noi.

7. MKOR a împlinit 7 ani

Toate aceste schimbări care au venit odată cu anul 2019 au fost de bun augur. Astfel, am sărbătorit 7 ani de MKOR îmbrățișând noutatea, provocările trasate de proiectele noi, alături de o echipă nouă, într-un loc mai luminos, mai mare și mai primitor: așa cum suntem noi 🙂

Pentru echipa noastră, aniversarea celor 7 ani de MKOR a însemnat o mică recapitulare a eforturilor realizate de-a lungul anilor.

Ne-am dat seama că suntem mai buni, că ne-am schimbat și ne-am construit cu multă ambiție, iar eforturile noastre ca echipă, dar și ale fiecăruia dintre noi, ne-au condus către succesul pe care îl avem azi.

Stai puțin… credeai că am terminat? Nici vorbă!

echipa-mkor

2019 ne-a marcat atât profesional, cât și emoțional. Anul acesta am derulat și două activități umanitare. La început de toamnă am umplut ghiozdanele cu rechizite pentru zece copii din familii defavorizate, elevi ai clasei pregătitoare, din județul Argeș.

Iar în prag de sărbători ne-am transformat în „Spiridușii lui Moș Crăciun”! Ne-am pus în mișcare și am identificat copii din familii defavorizate din Bușteni.

Ne-am sfătuit și am ales cu grijă lucrurile necesare pentru copiii cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani. Nu am uitat de dulciuri, haine și jucării, dar nici de setea lor de cunoaștere, așa că am ales pentru ei, potrivit vârstei fiecăruia, materiale educaționale.

Le-am oferit cadourile personal și ne-am încărcat cu emoție cât pentru anul care stă să vină.

Iată-ne la final de an, încărcați de frumos și bucurie pentru că abia așteptăm 2020! 🙂

Gânduri la final de 2019

Ne dorim să fim mai buni, mai mulți, cu tolba și mai plină de provocări. Aceasta este scrisoarea noastră pentru Moș Crăciun. O vom împături cu atenție, îi vom lăsa Moșului lapte și biscuiți copți în casă și ne vom întoarce în ianuarie cu forțe proaspete.

Cozonacul stă pe masă aburind, colindele se aud în depărtare, iar bradul este gata împodobit cu realizările noastre. Vă mulțumim că ne-ați fost alături în 2019 și vă așteptăm în 2020.

Ne dorim „Să fie cel mai bun an de până acum”, ceea ce vă dorim și vouă!

Știm că ideile cele mai bune apar atunci când nu te aștepți, mai ales în vacanță, așa că dacă ai o idee de colaborare, trimite-ne-o aici. O vom coace la foc mic și o vom servi împreună după sărbători 🙂