Fashion ROute este prima conferință dedicată retailului de fashion din România, un eveniment Wall-Street România care a adus laolaltă profesioniștii industriei pentru a dezbate trendurile, provocările și perspectiva magazinelor online de fashion din mediul organizațional autohton.

Evenimentul se află deja la a șasea ediție, iar anul acesta și-a propus să radiografieze parcursul articolelor de îmbrăcăminte și accesoriilor de la etapa producției până când acestea ajung la raft.

De asemenea, Fashion ROute 2022 a abordat și perspectiva magazinelor online din piața locală, un segment ecommerce din România care a cunoscut o creștere fulminantă în ultimii ani, în contextul pandemiei de COVID-19.

Piața de fashion din România este estimată la 2,35 miliarde de euro, cu o creștere de 3% YoY după primul an de pandemie

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR, a participat în calitate de speaker în cadrul Fashion ROute 2022, alături de Raluca Radu, CEO Answear, Ana Maria Conache, Country Manager Freywille, și Alina Țiplea, Co-fondator Ateliermerci.ro & #altrntvshop.

Corina a prezentat date în premieră, extrase din primul studiu de piață în timp real din piața de fashion din țară – Fashion Consumer Trends.Live.

Datele au ajutat la identificarea obiceiurilor de consum din piața de fashion, evoluției pieței în ultimul an, precum și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor în ce privește cumpărăturile de fashion și ce își doresc ei de la Magazinul Viitorului.

  • Piața de fashion a cunoscut o creștere de 3% YoY după primul an de pandemie, valoarea consumului ajungând astfel la valoarea de 2,35 miliarde de euro, conform datelor Eurostat și Fashion Consumer Trends.Live
  • Valoarea fashion retailului din România se ridică la 3,77 miliarde de euro în 2022, în revenire după contractarea cu 6.3% în pandemie (2020)
  • Valoarea fashion retailului online în 2021 a fost de 894 milioane de euro, o creștere de 26% YoY în 2021, fiind sectorul cu cea mai mare creștere din piața de ecommerce autohtonă

Descarcă gratuit “Raportul Pieței de Fashion din România în Iunie 2022” și vezi evoluția retailului de fashion din România.

Top retaileri de fashion din România

Conform datelor din primul studiu de piață în timp real din piața de fashion autohtonă, H&M se află pe primul loc în topul brandurilor de îmbrăcăminte, fiind ales de 7,6% dintre consumatorii de fashion.

Topul retailerilor de îmbrăcăminte este completat de Decathlon și C&A, cu 6,7% respectiv 6,6% cote de consum. De altfel, ambele branduri se află în top 3 cei mai apreciați retaileri, în creștere față de luna aterioară, conform celor mai recente date Consumer Trends.Live, din luna Iunie 2022.

În ceea ce privește brandurile de încălțăminte, Deichmann se află în topul preferințelor românilor, cu o cotă de piață de 9,8%.

Topul retailerilor de încălțăminte este completat de CCC, cu o cotă de piață de 8,1%, și Decathlon, cu o cotă de piață de 8%.

CCC și Decathlon se află în top 10 cei mai apreciați retaileri de fashion, cel din urmă în creștere în iunie 2022 față de luna precedentă, așa cum arată datele Consumer Trends.Live, din luna Iunie 2022.

Topul celor mai apreciate branduri din piața de fashion din România în 2022 este actualizat lunar și accesibil gratuit 24/7 în pagina Fashion Consumer Trends.Live.

Top-branduri-piata-de-fashion-din-Romania-2022

📨Pot prelua această resursă?
Da. Poți prelua resursa MKOR Consulting gratuit, în forma ei originală, cât timp menționezi sursa și oferi link către aceasta.
🔐 Când am nevoie de licență de copyright?
Licența de copyright este necesară atunci când folosești resursa în scop comercial, atunci când o traduci în altă limbă față de cea originală sau atunci când o modifici în orice modalitate. Dacă vrei să faci acest lucru, contactează-ne aici.

Cere un demo gratuit Fashion Consumer Trends.Live și vezi cum te ajută datele .Live să monitorizezi NPS-ul brandului tău și principalii KPIs, precum și să obții insight-uri valoroase despre consumatorii și competitorii tăi.

Scorul NPS în piața de fashion din România

Topul celor mai apreciate branduri de fashion este realizat pe baza scorului NPS oferit de consumatori. Scor NPS mediu în retailul de fashion este 52.

Descoperă raportul scorului NPS pe piața de retail din România >

Scorul-NPS-in-piata-de-Fashion-din-Romania-2022

📨Pot prelua această resursă?
Da. Poți prelua resursa MKOR Consulting gratuit, în forma ei originală, cât timp menționezi sursa și oferi link către aceasta.
🔐 Când am nevoie de licență de copyright?
Licența de copyright este necesară atunci când folosești resursa în scop comercial, atunci când o traduci în altă limbă față de cea originală sau atunci când o modifici în orice modalitate. Dacă vrei să faci acest lucru, contactează-ne aici.

Comportamente generale în consumul de fashion

Aproape jumătate dintre consumatorii de fashion din România preferă să achiziționeze articole de fashion din mall-uri (46%).

Publicul de fashion autohton face, în medie, 2,5 cumpărături de fashion lunar și cheltuie, în medie, 300 RON per sesiune de cumpărături, așa cum arată datele Fashion Consumer Trends.Live din iunie 2022.

Românii alocă bugete cu 12% mai mari pentru cumpărăturile online de fashion, comparativ cu cele din mediul offline, aspect confirmat și de către Raluca Radu, CEO Answear, care a subliniat în cadrul Fashion ROute 2022 că retailerii online de fashion au fost favorizații pandemiei.

Conform datelor Fashion Consumer Trends.Live din iunie 2022, 21% dintre consumatori au cumpărat articole de fashion exclusiv online în ultima lună.

Experiențe digitale la cumpărăturile de fashion

Datele Fashion Consumer Trends.Live arată că 6 din 10 consumatori folosesc telefonul mobil la cumpărăturile din magazinele fizice. Însă cei care plătesc cel mai des cu telefonul mobil în magazin sunt Millennials și Gen Z.

8 din 10 consumatori au interacționat cu tehnologii digitale în sesiunile de cumpărături de fashion, însă Millennials și Gen Z sunt cei care interacționează cel mai mult cu tehnologiile digitale atunci când achiziționează articole de fashion.

În ceea ce privește experiența consumatorilor în Magazinul Viitorului, Raluca Radu, CEO Answear, preconizează un viitor în care achizițiile de fashion se vor desfășura omnichannel, fără graniță între online și offline, și vor integra eficient dispozitivele mobile pentru a facilita cumpărăturile.

Astfel, consumatorii de fashion pot beneficia de experiența “buy now, pay later“, care le va permite să-și aleagă produsele dorite fără să fie nevoie să le achite pe loc.

Însă piața articolelor de lux va rămâne fidelă magazinelor fizice, deoarece experiența pe care clienții o au în locație și interacțiunea cu consultantul de vânzări sunt fundamentale în cumpărăturile luxury, subliniază Ana Maria Conache, Country Manager Freywille.

La fel se întâmplă și în cazul produselor realizate din materiale alternative, prietenoase cu mediul. Alina Țiplea, Co-fondator Ateliermerci.ro & #altrntvshop, menționează că oamenii au încă nevoie să vadă aceste produse în magazinele fizice, având în vedere schimbarea de paradigmă în industria de fashion pe care o propun (înlocuirea pielii naturale cu pielea vegană realizată din cocos, măr sau ananas).

De altfel, aceste perspective ale retailerilor sunt confirmate și de datele de consumator, în Fashion Consumer Trends.Live, care arată o înclinație puternică spre mediul offline pentru mai bine de jumătate dintre respondenți, în timp ce aproape un sfert optează pentru experiențe omnichannel.

Descarcă gratuit “Raportul Pieței de Fashion din România în Iunie 2022” și descoperă perspectiva consumatorilor de fashion asupra experienței de cumpărare.

Metodologia Consumer Trends.Live

Fashion Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la datele din piața de Fashion retail, actualizate lunar.

  • Eșantion: N=6,043 respondenți
  • Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere
    95%, eroare max. +/-1.4%
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Vizualizare date: Dashboard interactiv, online

Consumer Trends.Live este instrumentul digital aliniat uneia dintre cele mai inovatoare și dinamice industrii – retailul. În acest sector este necesar ca datele din piață să țină pasul cu ritmul industriei, în special în timpul perioadelor pline de provocări precum cele din ultimii ani.

Descoperă Consumer Trends.Live

Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:

  • Dashboardul Consumer Trends.Live
  • Beneficiile platformei
  • Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business

Cere demo-ul gratuit aici ->