În 2020, o nouă companie fintech din Rusia s-a lansat pe piața din România. Mokka este un serviciu de plăți specializat în finanțarea achiziționării de produse și servicii, în stilul buy now pay later.

Împreună cu agenția de creație digitală Minio, Mokka România a mandatat MKOR Consulting pentru a realiza un studiu de testare a conceptelor de branding și poziționare propuse pentru piața locală.

Compania și-a dorit să măsoare potențialul conceptelor de branding avute în vedere, dar și eventualele riscuri și oportunități asociate fiecăruia. În plus, pentru că denumirea brandului are conotații omonime în limba română (gratuitate, cafea mocca), am explorat asocierile cu acest cuvânt prin întrebări deschise, specifice cercetării calitative.

Testarea Conceptului de Brand pentru o Nouă Companie Fintech

portofoliu_mokka_testare_concept_rezultate
Preview Raport Studiu Testare Concept de Brand în Piața Fintech

Studiul cantitativ a fost derulat pe un eșantion aleator simplu, format din persoane cu un profil demografic și comportamental similar cu cel al publicului Mokka de pe alte piețe (Rusia, Polonia).

Analizele au urmărit reacțiile consumatorilor la diferitele concepte de brand, în funcție de profilul lor demografic, comportamental (existența unor comportamente de achiziții în rate) și intențional (intenția de utilizare a unui nou serviciu de plăți în avans).

Pe baza analizelor statistice realizate, am testat legături între comportamentele existente, atitudini față de conceptele propuse și potențialul de utilizare a noii aplicații. Aceasta ne-a permis să analizăm reacțiile publicului țintă, separat de cele ale publicului general. De asemenea, am determinat și profilul consumatorului potențial, în funcție de intenția de utilizare a serviciului Mokka în viitor.

Abordarea cantitativă a inclus și o componentă calitativă (cu întrebări deschise în interiorul chestionarului), care ne-a permis explorarea mai în profunzime a asocierilor cu diferitele concepte de branding. Astfel, alături de măsurarea cantitativă a indicatorilor urmăriți, abordarea noastră a permis și explicarea lor dintr-o perspectivă calitativă – fapt ce a adus valoare adăugată clientului nostru.

Obiectivele cercetării cantitative

Proiectul de cercetare și-a propus să măsoare atitudinile față de conceptele de branding propuse, în funcție de comportamentele existente și de potențialul de utilizare al noii aplicații:

  • Percepția față de brandul Mokka (asocieri);
  • Percepția față de descriptorii de brand;
  • Descriptor preferat, justificări;
  • Testarea sloganurilor;
  • Intenția de utilizare;
  • Profilul utilizatorului potențial.

Despre studiul pentru testarea conceptului de branding

Abordarea metodologică cantitativă a avut în vedere și o componentă calitativă, dându-ne posibilitatea de a măsura percepțiile față de conceptele propuse, dar și de a le explica, în același timp.

  • Piața vizată: România
  • Instrument de cercetare: chestionar online
  • Eșantion: simplu, aleator

Despre Mokka

Mokka este o companie fintech din Rusia, ce s-a lansat recent pe piața din România (final de 2020). Mokka oferă un serviciu de plăți specializat în finanțarea achiziționării de produse și servicii, în stilul buy now pay later.

Mai multe detalii despre serviciile oferite de Mokka în România, aici.

Apreciere pe măsura serviciilor

mokka_testimonial_site_v2

Contactează-ne pentru proiectul tău

Ca marketeri, studiile de testare de concept ne stârnesc interesul și curiozitatea. Atunci când au și o componentă strategică, deja suntem numai ochi și urechi.

Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Iar noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.