GPeC Summit 2022, care a avut loc între 30 și 31 mai, este considerat cel mai important eveniment de e-commerce și marketing din România, cu o tradiție de peste 17 ani pe plan local.

Acest eveniment reunește mii de profesioniști din sectorul de marketing și e-commerce, iar anul acesta a introdus în premieră programul GPeC E-Commerce Proficiency, prin intermediul căruia magazinele online beneficiază de audit și consultanță în scopul creșterii vânzărilor.

GPeC E-Commerce Proficiency vine în contextul unui sector e-commerce intens provocat de pandemia de COVID-19 și efectele economice ale războiului din Ucraina.

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR, a răspuns cu entuziasm invitației MTH Digital și a povestit pe scurt despre cum a pivotat MKOR în ultimii 2 ani către date în timp real și consumer intelligence, și despre cum vin noile produse ale companiei în sprijinul e-business-urilor din România în trasarea direcțiilor strategice și adaptarea la noile trenduri.

Primul studiu de piață în timp real din retailul din România

În 2021 am lansat primul studiu de piață în timp real din retailul din România, Consumer Trends.Live. Platforma monitorizează lunar 7 industrii:

Piața de Mobilier & Decorațiuni din România (în curând)

Consumer Trends.Live este un tool de monitorizare a trendurilor din piața de retail pe baza datelor de la sursă: consumatorii. Datele sunt afișate într-un dashboard interactiv care permite retailerilor să le exploreze în profunzime:

  • Main Trends – principalele trenduri din piață, chiar în timp ce au loc
  • In Depth Insights – evoluția principalilor indicatori de consum, pe categorii
  • Personas – profilul consumatorilor, după Frecvența de achiziție, Buget și Mediu de achiziție
  • Benchmarking – analize comparative între principalii retaileri din piață, după indicatori de performanță precum Penetrarea în Piață, Net Promoter Score, Diferențiatori
  • Audience Explorer – o perspectivă unică asupra consumatorilor competiției: cine sunt și ce comportamente de consum au
  • Digital Behaviour – comportamente digitale la cumpărături

Singurul produs de acest fel din România, și poate și din lume, Consumer Trends.Live este indispensabil retailerilor care vor să vadă trendurile din piață chiar în timp ce au loc pentru a se putea adapta și a rămâne relevanți.

Evolutia pietei de IT&C din Romania

Cere un demo gratuit și vezi cum te ajută datele .Live să obții insight-uri valoroase despre consumatorii și competitorii tăi.

MKOR Growth – divizia de marketing automation aliniată la standardele anului 2022

Divizia MKOR Growth vine în sprijinul jucătorilor din e-commerce cu automatizări de marketing care îi ajută să-și personalizeze comunicarea de marketing pe baza intereselor publicului.

Produsele MKOR Growth se adresează atât clienților, cât și vizitatorilor (leads) magazinelor online, cu scopul de a recupera din traficul altfel pierdut și de a transforma leads în clienți pentru creșterea vânzărilor.

Produsele vedetă MKOR Growth sunt funnel-urile de email marketing automatizate, testate împreună cu clienții noștri, care aduc rezultate reale în ceea ce privește creșterea business-ului de e-commerce.

Automatizările de marketing MKOR Growth includ:

  • Microsurvey Funnel
  • Reviews Funnel (în curând)
  • Abandoned Cart Funnel (în curând)
  • E-commerce Points Funnel (în curând)
  • Evergreen Newsletter Funnel (în curând)

În cadrul discuției de la GPeC Summit, Corina a subliniat importanța unei strategii de marketing bine pusă la punct în sectorul de retail, susținută printr-o comunicare de marketing personalizată care să aducă rezultate.

Însă această comunicare de marketing trebuie monitorizată atent în ceea ce privește principalii KPIs ai business-ului, doar așa poate fi cu adevărat performantă.

De aceea, noi, la MKOR, am dezvoltat dashboardurile live de consumer intelligence, în care clienții noștri pot vedea performanța funnel-urilor de email în timp real.

Strategia de conținut, corelată cu campaniile de marketing aduc valoare și lead-uri magazinului online. Însă doar atunci când insight-urile obținute sunt transformate în comunicare de marketing personalizată magazinul online obține rezultatele dorite.

Primul pas este înțelegerea vizitatorilor care accesează website-ul magazinului online: cine sunt, ce caută, care sunt comportamentele de consum. Microsurvey Funnel este produsul MKOR Growth care răspunde acestei nevoi.

Microsurvey marketing funnel

Microsurvey Funnel este cea mai scurtă cale de la lead la client, soluția care aduce conversii și insight-uri valoroase și crează o experiență unică pentru clienți, în timp ce aduce informații cheie pentru a defini client persona.

Totul are loc automatizat, prin funnel-ul de email marketing adaptat perfect nevoilor și preferințelor vizitatorilor.

MKOR Growth Microsurvey marketing funnel

Funnel-ul Microsurvey oferă rezultate excepționale, testate de noi alături de clienții noștri:

  • ROAS (Return On Ad Spend) de până la 35x
  • Convertește 21% din lead-uri în clienți
  • Convertește 10% din invitații în lead-uri calificate
  • Crește cu 10% numărul total al comenzilor

Cere un demo gratuit și îți oferim acces la un Demo Dashboard de Business Intelligence cu date reale. Ai oportunitatea de a vedea statisticile performanței Microsurvey Funnel, la fiecare pas din funnel, chiar în timp ce au loc.

Abandoned Cart Funnel

Conform raportului Romanian E-Commerce Report 2022, realizat împreună cu partenerii de la VTEX, majoritatea pain points raportate de respondenți se referă la factori externi, printre care comportamentul consumatorului (în special abandonarea coșului de cumpărături).

23% din e-business-urile din România au întâmpinat provocări legate de abandonarea coșului de cumpărături, aspect identificat în special în cazul afacerilor mici. Așadar, abandonarea coșului de cumpărături este una dintre principalele provocări cu care magazinele online se confruntă.

Rata abandonului coșului de cumpărături în e-commerce-ul din România

Abandoned Cart Funnel convertește +30% din cei care au abandonat coșul de cumpărături în clienți cu ajutorul comunicării de marketing personalizate și a incentiv-ului special pentru fiecare segment de public.

Astfel, Abandoned Cart Funnel aduce un ROAS excelent de până la 40x, demonstrat în cazul clienților MKOR Growth.

De asemenea, prin convertirea în clienți a celor care abandonează coșul de cumpărături, Abandoned Cart Funnel oferă o creștere medie de 15% a încasărilor magazinului online.

Reviews Funnel

Următorul instrument indispensabil e-business-urilor este Reviews Funnel, comunicarea automatizată de marketing care ajută brandurile să-și crească Social Score-ul.

Reviews Funnel este comunicarea automatizată de marketing care ajută e-business-ul să află nivelul de satisfacție al clienților săi, precum și să adreseze în timp real eventualele probleme existente.

Astfel, clienții mulțumiți împărtășesc experiența lor plăcută cu alți oameni ca ei, iar cei nemulțumiți sunt abordați targetat pentru a li se rezolva nemulțumirile.

Principalele beneficii ale Reviews Funnel sunt:

  • Rămâi la curent cu experiența clienților, monitorizezi KPIs de satisfacție și crești loialitatea brandului
  • Obții un flux constant de recenzii pozitive pentru pagina de Facebook/Google sau direct în produselor comandate
  • Transformi clienții în clienți fideli, arătând că îți pasă
  • Oprești postarea publică a recenziilor negative, rezolvând problemele clienților nemulțumiți
  • Monitorizezi constant NPS-ului brandului
  • Crești rata de plasare a comenzilor de la persoanele care interacționează cu funnel-ul

MKOR Growth înseamnă un întreg ecosistem de funnel-uri de email marketing personalizat

Comunicarea de marketing continuă cu instrumente care să-i țină la curent pe clienții magazinului online cu noutăți și beneficiile de care se bucură.

Așadar, Evergreen Newsletter Funnel completează comunicarea de marketing prin faptul că ține clienții magazinului online la curent cu noutățile de pe website, iar E-commerce Points Funnel le reamintește de beneficiile de care se bucură a membri ai comunității brandului.

Acest întreg ecosistem de funnel-uri de email marketing personalizat asigură conexiunea brandului cu fiecare client în parte pentru creșterea satisfacției și a vânzărilor, în general.

alex-cimpoca-avatar-cerc

Alex Cimpoca – Fondator MKOR Growth

MKOR Growth este un produs prin care creștem vânzările magazinelor online, prin date acționabile și funneluri automatizate de vânzare și loializare bazate pe preferințele utilizatorilor. Tu știi câți bani îți aduce fiecare email pe care-l trimiți? Contactează-ne și îți arătăm mai multe 🙂

Cum ajutăm retailerii să-și înțeleagă mai bine business-ul în contextul pieței

Produsele MKOR Research și Growth oferă datele necesare retailerilor care își doresc să-și înțeleagă mai bine business-ul în contextul pieței.

Aceștia pot vedea care sunt trendurile din piață cu ajutorul datelor de research și pot corela cu ceea ce se întâmplă în magazinul lor online pentru a-și înțelege în profunzime propriu business.

Rămâi la curent cu ultimele noutăți!

Alege să rămâi la curent cu ultimele noutăți din țară și din afara granițelor cu MKOR. Realizăm constant studii de piață și proiecte care adresează cele mai recente tendințe.

Te invităm să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a afla printre primii atunci când abordăm un subiect de interes.