- Aproape 6 din 10 români au cumpărat produse IT&C de Crăciun
- În luna decembrie, românii au cheltuit în medie 1.230 RON la cumpărăturile de IT&C, în scădere cu 6% față de luna reducerilor de Black Friday
- Jumătate dintre consumatori (49%) au ales să cumpere telefoane și tablete, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri
Mediul de achiziție preferat de consumatorii de IT&C
Așa cum reiese din datele lunare oferite de platforma Consumer Trends.Live, peste jumătate dintre români au cumpărat produse IT&C de Crăciun.
Dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru marketplace-urile din mediul online.
Doar 6% dintre consumatorii de IT&C au cumpărat omnichannel în decembrie 2021.
Frecvența achizițiilor de IT&C
Datele IT&C Consumer Trends.Live mai arată și că 1 din 3 consumatori de IT&C (33%) aleg să-și reînnoiască telefoanele mobile cu o frecvență de 2-3 ani, iar perioada sărbătorilor de iarnă este un bun prilej pentru a face acest lucru.
Aceștia au cheltuit în medie 1.242 de lei per sesiune de cumpărături de telefoane în decembrie 2021.
Media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online de IT&C (1.385 lei/cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1.120 lei/cumpărătură).
Topul brandurilor IT&C
În ceea ce privește retailerii aleși, eMAG și Altex se află în topul preferințelor pentru toate categoriile analizate în cadrul primului studiu în timp real de pe piața IT&C din România:
- Laptop-uri & IT
- Telefoane & tablete
- TV, audio, video & foto
- Gadget-uri
- Gaming
- Accesorii & altele
eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane, 28% dintre consumatori alegând brandul autohton, dar și în topul achizițiilor de laptopuri (40%).
Altex conduce topul achizițiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum și topul achizițiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.
Topul celor mai apreciate branduri din piața de IT&C este actualizat lunar și poate fi accesat gratuit 24/7 pe website-ul MKOR Consulting, în pagina dedicată a studiului IT&C Consumer Trends.Live.
Pentru topul actualizat al celor mai apreciate branduri din industria IT&C, accesați datele Consumer Trends.Live >
Principalii indicatori de consum din piața de IT&C
Încă de la începutul anului 2021, monitorizăm prin Consumer Trends.Live 7 industrii diferite:
- IT&C
- Fashion
- Îngrijire Personală & Cosmetice
- Bijuterii & Ceasuri
- Electronice & Electrocasnice
- DIY
- Mobilier & Decorațiuni (în curând)
Primul studiu de piață în timp real în industria IT&C este realizat lunar de MKOR Consulting pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți.
Principalii indicatori de consum din piața IT&C analizați sunt:
- Identificarea în timp real a trendurilor din piața IT&C autohtonă
- Sezonalitatea și modul în care aceasta influențează indicatorii urmăriți
- Evoluția principalilor indicatori de consum din piață, pe categorii
- Identificarea consumatorilor din piața IT&C, după Frecvența de achiziție, Buget și Mediul de achiziție
- Monitorizarea brandurilor IT&C după indicatori de performanță precum Net Promoter Score și Diferențiatori
- Identificarea publicului țintă al fiecărui retailer analizat
- Comportamentele digitale ale consumatorilor de IT&C la cumpărături
Caracteristicile publicului de IT&C din România
În ceea ce privește publicul de IT&C din România, acesta este alcătuit preponderent din bărbați din generația Millennials. Aceștia tind să cumpere mai des produse IT&C, cheltuiesc cel mai mult per achiziție (1.400 RON) și aleg în proporție de 47% mediul online pentru cumpărături. Retailerii preferați sunt eMAG (54%) și Altex (17%).
Utilizarea tehnologiilor digitale la cumpărăturile de IT&C
77% dintre consumatorii din generația Millennials au folosit telefonul la ultima cumpărătură de IT&C din magazinele fizice.
Aceștia folosesc tehnologiile digitale la cumpărăturile de IT&C în special pentru a consulta review-uri despre produsele pe care doresc să le achiziționeze (32%), precum și pentru a compara prețurile produselor la diverși retaileri și pentru a folosi aplicația mobilă a brandului.
Cum te poate ajuta IT&C Consumer Trends.Live
În octombrie 2021 am lansat IT&C Consumer Trends.Live, primul studiu de piață în timp real din piața de IT&C din România.
Datele lunare oferite de It&C Consumer Trends.Live pot fi explorate pentru a descoperi:
- Mediul de achiziție preferat de consumatorii de IT&C
- Sezonalitatea în consumul de IT&C
- Topul brandurilor de IT&C
- Principalii indicatori de consum din piața de IT&C
- Publicul de IT&C din România
- Comportamentul de consum al publicului de IT&C
Metodologia Consumer Trends.Live
Studiul Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la date din piață, direct de la consumator.
- Eșantion: N minim lunar=400 respondenți
- Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-5%
- Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
- Metodă de cercetare: sondaj de opinie
- Instrument: chestionar
- Vizualizare date: Dashboard interactiv, online
- Abordare: online, prin Panelul MKOR
Descoperă Consumer Trends.Live
Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:
- Dashboardul Consumer Trends.Live
- Beneficiile platformei
- Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Trenduri în retail 2021: rezumatul retailArena 2021 – A Game of The Future
octombrie 25, 2022
0 Comentarii11 Minute