Când ne gândim la 2021, ne e greu să-l caracterizăm, căci nu a fost un an simplu. Dacă ar fi totuși să îl sumarizăm în doar două cuvinte, atunci am alege “efervescență” și “premiere“.

O continuare a provocărilor aduse de pandemia de COVID-19, anul 2021 ne-a făcut să fim și mai creativi profesional. Iar pentru noi, la MKOR, asta a însemnat să ne aflăm în prima linie a eforturilor de digitalizare din România.

Te invităm să ni te alături în minunata noastră călătorie prin anul pe care ne pregătim să-l încheiem.

Am lansat primul studiu de piață live din România: Consumer Trends.Live

Capul de afiș în materie de premiere este cu siguranță lansarea Consumer Trends.Live – un proiect de market research 100% digital marca MKOR.

Ne-am propus să schimbăm perspectiva asupra cercetării și a modului în care rezultatele acesteia pot influența în timp real procesul decizional. Așa că de la începutul anului 2021 monitorizăm .Live 7 industrii diferite (iar acesta este doar începutul):

  • Fashion
  • Beauty & Care (în curând)
  • Bijuterii & Ceasuri (în curând)
  • IT&C (în curând)
  • Electronice & Electrocasnice (în curând)
  • Mobilier & Decorațiuni (în curând)
  • DIY (în curând)

Platforma Consumer Trends.Live este un instrument complet de market intelligence, prin care companiile pot rămâne relevante pentru publicul lor țintă, dar și cu un pas înaintea competiției.

Cum? Prin acces instant la cele mai recente și relevante date din piața de interes, direct de la consumator. Totul la numai un click distanță, într-un dashboard interactiv, plin de insight-uri despre piață, așa cum evoluează lună de lună.

Anul acesta am lansat primul studiu în timp real din România. Și din lume. Consumer Trends.Live este proiectul meu de suflet, pentru că întruchipează tot ceea ce cred eu că este viitorul cercetării, cu noi ca vârf de lance.

Într-o lume mereu în schimbare, research-ul clasic este ca o mașinărie pe abur, care merge bine, dar greu. În timp ce este foarte util și bineînțeles că majoritatea activității noastre e în studii custom, eu simt vântul schimbării.

În câțiva ani, vreau să fim punctul de referință când vine vorba despre date de piață în timp real, accesibile și interactive. Clientul produselor noastre va avea ceva ce clienții altor companii de cercetare și consultanță nu au: insight-uri despre afacerea lor și piața pe care activează, chiar în timp ce au loc.

Ce avantaj competitiv minunat, să poți reacționa la schimbările din piață, chiar în timp ce se petrec! Toate acestea, cu tool-uri programatice și automatizate, care aduc nu doar intelligence, ci și conversii în leaduri și vânzări. – Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

Ne-am folosit de datele .Live pentru a oferi insight-uri valoroase mediului organizațional din țară

Consumer Trends.Live este instrumentul care ne-a oferit insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor în 2021, pe care le-am prezentat în cadrul evenimentelor de referință pentru mediu de business românesc, dar și din afara granițelor.

Astfel, în cadrul evenimentului internațional ESOMAR – Young Students short journey through ESOMAR and MR Industry, am discutat despre această abordare inovatoare asupra cercetării de piață.

De asemenea, în calitate de parteneri de cercetare la retailArena 2021 – A Game of The Future, am explorat principalele trenduri în retail din 2021 bazate pe date în premieră, extrase din Consumer Trends.Live.

Am aflat și care sunt așteptările românilor de la Magazinul Viitorului, iar de 1 Decembrie am prezentat topul celor mai apreciați retaileri români, din perspectiva consumatorilor. Toate acestea, cu ajutorul datelor privind evoluția consumului în Q2 și Q3 2021 din piețele de Fashion, Beauty & Care, Ceasuri & Bijuterii, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Home & Deco, extrase din același Consumer Trends.Live.

Ne mândrim cu partenerii noi și îi prețuim pe cei vechi

Într-un an plin de provocări (mai ales dintre cele bune), ne-am dezvoltat alături de partenerii noștri și am identificat noi oportunități de a crește împreună

În proiectele de research, ne-am consolidat expertiza în domenii precum fintech, servicii financiare, automotive, FMCG, construcții și am explorat noi domenii precum managementul de acces sau e-learning.

Anul acesta am început să îmbinăm know-how-ul de pe Growth, divizia noastră de marketing programatic, cu Research-ul, ceea ce facem deja de 9 ani, din ce în ce mai bine (zic eu, dar și clienții noștri, care sunt mai mari și au proiecte mai dese cu noi).

Este o schimbare de paradigmă pe care o conducem cu mult entuziasm, nu doar pentru că facem lucruri pe care nu le mai face nimeni, ci și pentru că generăm mai multă valoare. – Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

Ne mândrim cu premiere și aici, căci am contribuit la realizarea primului studiu de consultare a opiniei publice în timp real, Un Iași Pentru Viitor.

Un proiect cu care mă mândresc mult este Un Iași pentru Viitor, inițiat de IULIUS. E prima oară când o rezultatele unei consultări publice sunt vizibile direct online, într-un dashboard live.

Mai mult decât în cazul altor proiecte, la acesta am apreciat mult nu doar deschiderea de a împărtăși, ci și scopul final al inițiativei: înțelegerea percepției publicului pentru dezvoltarea strategică a orașului lor.

Mă simt mândră să facem parte din acest proiect, mai ales că am putut contribui cu o parte atât de faină și importantă a lui! – Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

Am îmbinat expertiza de marketing cu cea de research pentru un proiect de marketing programatic bazat pe insights (funneluri de email, bazate pe studii evergreen).

Un proiect de anul acesta cu care mă mândresc mult este cel pentru o platformă de cursuri și învățare. Ei au venit la noi pentru un studiu de satisfacție, care să îi ajute să își înțeleagă mai bine clienții. Le-am propus integrarea studiului (pe care l-am făcut evergreen), cu un funnel automatizat de review-uri, care le-a adus deja peste 80 review-uri pe Google (majoritatea de 5 stele).

Tot cu ei, am dezvoltat un studiu de exit, tot evergreen, urmat de un funnel automatizat de reactivare. În cele 5 luni de la lansare, acest funnel le-a adus înapoi 30% din investiția pe proiect.

Cu alte cuvinte, nu doar că oferim date în timp real, afișate în dashboarduri interactive online, ci și marketing programatic, care aduce rezultate concrete. – Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

De asemenea, am lansat unul dintre singurele studii despre digitalizare din România și multe altele. O parte dintre ele le-am publicat în secțiunea de Portofoliu.

Am adoptat soluții digitale și în studiile custom, un exemplu fiind organizarea unei sesiuni de degustare la distanță pentru un produs FMCG premium, ce urmează a fi lansat pe piața din România la începutul lui 2022, sau un studiu custom de satisfacție B2B, care va avea raportul într-un dashboard interactiv, ce va arăta evoluția principalilor indicatori de performanță, de la an la an.

Pornind de la bazele dezvoltate anul acesta, anul viitor vom dezvolta primul raport de cercetare pentru un client în forma unui dashboard interactiv, pe care îl vom actualiza anual cu datele colectate din teren. Astfel, echipa managerială va avea posibilitatea de a explora evoluția indicatorilor de performanță pe care îi urmărim în studiu, de la an la an.

În 2021, ne bucurăm să îi avem printre clienții și partenerii noștri pe:

Am dezvoltat soluții digitale unice pentru partenerii noștri

Anul acesta am continuat să dezvoltăm și divizia MKOR Growth, cea prin care venim în sprijinul partenerilor noștri cu soluții digitale unice, precum Microsurveys – instrumentul pentru optimizarea în timp real a strategiei de business pentru ecommerce.

Dar și cu soluții de marketing personalizat și targetat pentru a accelera creșterea afacerilor lor. Ne bucurăm să îi avem alături pe partenerii noștri:

Am pus digitalizarea pe primul plan

Contextul pandemic ne-a făcut să experimentăm puterea digitalului în activitatea proprie. Însă nu ne-am oprit aici.

Ne-am dorit să fim printre primii care vin în sprijinul organizațiilor locale când vine vorba despre digitalizare. Așa că am explorat stadiul actual de implementare al soluțiilor de digitalizare în companiile din România, în cadrul unui studiu realizat împreună cu partenerii de la Beck et al.

Experiența proprie, dar și rezultatele cercetării ne-au făcut să privim digitalizarea ca pe un dat.

Așa că am răspuns cu bucurie invitației de prezenta rezultatele obținute la lansarea IQ Digital, inițiativa care își propune să sprijine mediul organizațional din România aducând laolaltă know-how-ul specialiștilor în digitalizare.

Discuția a continuat în cadrul podcast-ului UPGRADE 100, alături de Dragoș Stanca și Marian Hurducaș.

Digitalizarea în Companiile din România, derulat împreună cu Beck et al., a reprezentat un proiect ce sper să fie începutul unei serii de proiecte despre digitalizarea în mediul de afaceri și în instituții, care să ofere un barometru al modernizării și maturizării noastre de business în secolul XXI.

Acest studiu ocupă un loc special pentru mine pentru că țin la oamenii din Beck et al., dar și pentru că mi-a oferit șansa de a-i cunoaște pe oamenii faini de la Upgrade 100, în cadrul intervențiilor la IQ Digital. Cu ocazia asta, m-am bucurat să îl revăd pe Marian Hurducaș, un om fain de la Cluj, pe care nu îl mai văzusem de 13 ani. – Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

Am abordat subiecte de interes și am oferit răspunsuri la întrebările momentului

Am sărbătorit Luna Europeană a Diversității cu primul studiu despre Diversitate și Incluziune în Organizațiile din România, din perspectiva angajaților.

În calitate de semnatari și parteneri de cercetare ai Cartei Diversității din România, am derulat încă din 2019 primul studiu despre Managementul D&I în Organizațiile din România. În 2021 am abordat acest subiect dintr-o nouă perspectivă: cea a angajaților.

Însă, cum provocările aduse de pandemia de COVID-19 au fost și în 2021 un subiect de interes, ne-am documentat și am venit în ajutorul comunității cu informații relevante despre:

Echipa noastră a crescut mai mult ca oricând

Am continuat să învățăm în anul pe care urmează să-l încheiem, și ne bucură tare mult. Însă n-am fi reușit să răspundem nevoilor partenerilor noștri și ale pieței, și să creștem, fără a fi o echipă unită.

Da, credem că “împreună” și “echipă” pot fi alte două cuvinte care să descrie 2021 pentru noi. Suntem o mână de oameni, profesioniști în domeniile lor, dar care împreună sunt mai buni profesional (și personal).

Am fi putut face orice altceva cu succes, dar am ales să creștem (în) MKOR. Iată ce a însemnat 2021 pentru fiecare coleg.

Corina Cimpoca, MBA – Fondatoare MKOR

Pentru mine, 2021 a venit cu un nou val de speranță. După ce am trecut de primul an al pandemiei cu bine, am știut că vom lua un nou avânt. Aceasta pentru că am pornit anul cu o viziune nouă, mai clară, asupra misiunii noastre, la MKOR: vom oferi insight-uri în timp real. Facem ceva ce nu mai face nimeni, adică o reinterpretare a researchului, un nou mod de a vedea piața, chiar în timp ce evoluează.

Toate cele despre care ați citit mai sus nu ar fi posibile fără echipa mea minunată. Simt că îmi trăiesc visul: sunt înconjurată de oameni inteligenți și capabili, motivați și proactivi, de la care am de învățat în fiecare zi enorm de multe.

Sunt onorată că au ales să își dedice energia pentru a realiza acest vis care crește și se dezvoltă, pe măsură ce îl facem să devină realitate, împreună. Sunt mândră că am reușit să creez un context în care atâția oameni deosebiți simt că se regăsesc, în fiecare zi.

Nu în ultimul rând, anul acesta eu am evoluat mult. Am învățat mai mult ca oricând puterea echipei și importanța de a avea o strategie de business, care să susțină viziunea. Am învățat lecția grea oferită de lipsa unor colegi importanți și mi-am dat seama că, în timp ce le sunt alături la nivel uman, din punct de vedere business e bine să ai un plan de back-up (acel contingency plan despre care citim prin manualele de business).

Dragi colegi, vă mulțumesc și mă înclin! Haideți să facem din 2022 anul de 10 al MKOR!

Luiza Coneac – Research Manager

Anul acesta, mai mult decât oricând, am simțit că a fost despre OAMENI. A fost despre oamenii faini pe care i-am descoperit în rândul clienților noștri, genul acela cu care poți oricând ieși la o cafea să povestești despre cărți, copii, călătorii sau provocări de business deopotrivă.

Dar în primul rând a fost despre colegii mei, care au știut să se completeze, să aducă fiecare ce are mai bun și mai ales să se susțină unul pe altul în momentele dificile. Simt că împreună putem ajunge pe Marte înaintea lui Elon Musk dacă vrem 🙂

Lor le mulțumesc pentru că mi-au dat ocazia să învăț de la ei, să devin la rândul meu un om mai bun, nu doar profesional, ci și personal.

Alex Cimpoca – Digital Genie

2021 a fost un an de foc. Am început anul aceasta cu planuri mari, foarte mari aș putea spune. Și cu o energie contagioasă ne-am apucat de treabă, dornici să lansăm nu unul, ci două produse revoluționare!

Growth marketing, un produs pe care l-am inventat anul trecut chiar la început de pandemie și Consumer Trends.Live, primul studiu de piața live cu dashboarduri interactive din lume.

Unii ar zice că suntem nebuni, ne-am aruncat cu capul înainte dar lucrăm cu dinții la vedere și cu zâmbetul pe buze. A fost un an în care am crescut echipa, am modernizat și automatizat procese, un an de hussle și simt că suntem de abia la început.

Îmi propun ca din anul viitor să ne facem funneluri în care să vă putem arăta tuturor ce lucruri minunate facem care aduc cu adevărat valoare în business-uri de pe toate nișele.

Pentru Growth îmi propun să venim cu un site poate în care să arătăm cifre, să arătăm că se poate face marketing automatizat, cu echipa potrivită în spate (mulțumesc Radu, Alexa, Vlad, Mădă, Tibi și Madi).

Vom avea câte un Landing Page pentru fiecare tip de funnel pe care-l implementăm, în care vom arăta cu adevărat cifre din culise, și cu ratele de conversie pe care le obținem.

Iar pentru Consumer Trends.Live vom lansa noi piețe de interes, vom începe să primim feedback de la clienți și vom modela și mai bine produsul. Iar toate acestea o să vi le prezentăm într-un mod foarte fain printr-unul sau mai multe webinarii, pe care le vom lega într-un mod foarte fain de marketing, cum facem și pe clienții de pe Growth 🙂

Mădălina Iorga, Dr. – Senior Consultant

2021 a fost un an pe care l-am trăit aproape pe nerăsuflate, cu multe provocări, dar și realizări pe măsură. Fiecare proiect intern sau pentru clienți m-a mobilizat și m-a antrenat diferit. Așa că, dacă ar fi să iau cu mine ceva din tot ce a fost 2021, atunci aș lua tocmai această autodescoperire continuă. Învăț și cresc văzând și făcând, iar asta mă împlinește ca profesionist și ca om. Și aș mai lua ceva: puterea echipei.

bianca-balea-mkor
Bianca Balea, Dr. – Statistics Expert

În 2021, MKOR pentru mine a fost un fel de ancoră, acea constantă din viața mea profesională. Proiectele în care am fost implicată m-au scos din zona de confort și m-au propulsat într-o echipă faină 🙂 în care am primit tot ajutorul de care am avut nevoie. Și acum, când toți tragem linia anului 2021 și reflectăm asupra modului în care a trecut, fiind parte din echipa MKOR e de partea bună a liniei!

Cristina Rădulescu – Data Analyst

Anul 2021 a fost, pentru mine, despre schimbări și evoluție pe toate planurile.
MKOR a contribuit semnificativ la dezvoltarea mea, creând contextul potrivit și oferindu-mi uneltele necesare cu care să înaintez în lungul traseu profesional. Mi-a dat imboldul de care am avut nevoie pentru a-mi lărgi orizonturile și a descoperi lucruri și oameni noi. Mi-a oferit momente nenumărate de satisfacție și mândrie față de propria muncă, dar și oportunități de a împărtăși experiența mea cu alți oameni dragi. Acest drum, pe atât de frumos, pe atât de copleșitor pe alocuri, m-a format în persoana care sunt în prezent.
De mai bine de 2 ani iau parte la această aventură și nu pot decât să fiu fericită să pot numi echipa MKOR familia mea din Cotroceni.

radu-secuianu-mkor
Radu Secuianu – Junior Data Analyst

A fost un an frumos, cu numeroase oportunități de dezvoltare, alături de colegi minunați care fac munca să pară mai ușoară.

Tibor Mészáros echipa mkor
Tibor Mészáros – Data Analyst

Anul 2021 la MKOR a fost ca un curs, plin de lecții pe care a trebuit sa le învăț. Atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Am învățat multe, m-am maturizat mai mult decât aș fi crezut. Totodată, a fost o călătorie intensă, cu numeroase impulsuri. Și le sunt foarte recunoscător colegilor mei, pentru că au fost alături de mine pe drum.

Ioana Țilică – Junior Data Analyst

Anul 2021 în echipa MKOR a fost pentru mine un an plin de provocări noi și interesante. Mă mândresc cu faptul că reușesc să învăț în fiecare zi lucruri noi de la colegii mei și datorită lor reușesc să comunic mai bine în echipă, dar și în afara acesteia.
Am învățat în cadrul echipei să fiu mai dezinvoltă și să-mi împărtășesc opiniile. Pe parcursul perioadei mele în MKOR am reușit și reușesc constant să aprofundez cunoștințe legate de analize și cercetări de piață, datorită proiectelor diversificate.

Alexandra Voinea – Copywriter

Călătoria mea alături de MKOR, deși încă la început, mi-a depășit așteptările. Am învățat, am descoperit, m-am dezvoltat profesional și personal, am lucrat alături de oameni minunați, iar ăsta-i doar începutul. Sunt entuziasmată pentru ce va urma și bucuroasă că fac parte dintr-o echipă și o organizație avangardistă.

Mădălina Popescu – Data Analyst

2021 la MKOR a fost plin de provocări, am învățat multe, am cunoscut oameni frumoși, independenți, creativi și profesioniști. Mă bucur că fac parte din această “structură moleculară” puternică, care se reajustează continuu, natural, către forme din ce în ce mai armonioase și rezistente.

Diana Timiș – Junior Analyst

În anul 2021, MKOR a reprezentat pentru mine un nou început, revigorant și plin de oportunități. În cele câteva luni în care am luat parte la proiectele MKOR am avut oportunitatea să lucrez cu o echipă atât de pregătită și totodată sociabilă și empatică. Sunt încă la început de drum, într-un proces de învățare și cunoaștere, dar la finalul acestui an pot spune că sunt recunoscătoare pentru oamenii pe care i-am găsit în această echipă faină.

vlad-ionescu-mkor
Vlad Ionescu – Developer

2021 a fost un an în care am cunoscut mulți oameni super-smart, hard working și de la care am învățat multe, și mai am încă multe de învățat. MKOR mi-a oferit un mediu în care să mă dezvolt în direcția dorită, un mediu în care m-am simțit ca acasă, m-am distrat foarte bine, dar am și muncit cu spor!

Ce urmează în 2022?

În 2022, promitem să rămânem în prima linie a eforturilor de digitalizare din România, și nu numai.

Continuăm să dezvoltăm primul studiu de piață în timp real din țară, Consumer Trends.Live, aducând date în timp real din noi piețe de interes.

Așadar, la începutul anului viitor vom veni către jucătorii din industriile de Beauty & Care și IT&C cu dashboard-urile care să-i ajute să-și dezvolte strategiile de business prin date direct de la consumatori. Apoi, vor urma celelalte, rând pe rând. La începutul anului, intenționăm să lansăm două noi industrii pe care să le monitorizăm .Live: servicii financiare și servicii medicale.

De asemenea, continuăm să fim alături de partenerii noștri cu soluții care să ne permită să creștem împreună și să ne dezvoltăm atât individual, cât și ca echipe.

mkor echipa 2021

În final, nu ne mai rămâne decât să îți urăm un an nou mai bun și mai plin de realizări. Ne dorim să ne revedem mai productivi și mai aproape de obiectivele profesionale și personale ale fiecăruia dintre noi.

Până atunci, dacă ai o provocare strategică pe care vrei să o abordăm împreună în 2022, scrie-ne, vei fi întâmpinat cu zâmbete, dedicare și profesionalism.

De asemenea, te invităm să rămâi alături de noi prin abonarea la newsletter, comunicăm periodic informații valoroase către comunitatea noastră (fără spam)!